Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10921 til 10940 af 154034
-
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Forskrift bestemmelse
ForumindlægI år 2000 var der 109 millioner mobil-abonnementer i USA. De følgende år voksede antallet med 14% om året. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model, der beskriver denne udvikling i antallet af mobil-abonnementer i USA. jeg ved ik hvilke model der er tale om ? lineær eller eksponen... -
HJÆLP!
ForumindlægHey, har virkelig brug for lidt hjælp til at komme igang med disse opgaver.. Antallet af A-kasse medlemmer i Frederikshavn faldt med god tilnærmelse med 439 personer pr. år i perioden 2000-2010. Der oplyses, at der i år 2000 var 28.262 A-kasse medlemmer i Frederikshavn a) Opstil en model, ... -
Elektrolytbalance+N/K-pumpen
ForumindlægEn person indtager stort set ingen mad og kun en lille smule væske. Kroppen rop får ikke tilført de mineraler som den har brug for, som fx natrium og kalium. Dette bevirker at Natrium/kalium-pumpen ikke kan fungerer optimalt og dermed kan fx muskelcellerne heller ikke fungere. Personen føler sig ... -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Rettelse af fransk!
ForumindlægHej hej!-For aller aller sidste gang!Dette er min sidste fransk aflevering for denne gang... Er jo så heldig at blive student til sommer! Derfor spørger jeg jer en sidste gang; vil I være søde og hjælpe mig med at rette denne fransk aflevering?!La Seine a une grand importance pour Maupassant. Par... -
HASTER - Er jeg dumpet?
ForumindlægKære alle Jeg sidder og er virkelig ked af det da jeg vil læse på DTU men det kræver at have bestået Mat A Jeg har fået 4 mundtlig (årskarakter), 02 skriftlig (årskarakter) og 00 skriftlig (eksamen) Vil det så sige at jeg er dumpet og skal suplere eller er jeg bestået? -
Kokain - karsammentrækkende
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor kokain har karsammentrækkende egenskaber? Jeg har søgt omkring det, og jeg finder kun, at kokain ER karsammentrækkende, men ikke hvorfor. Nogen, der kan hjælpe? :) -
Eksempel til engelsk eksamen
ForumindlægHej! For første gang skal jeg op i engelsk skriftlig.. Min lære er noget bagud, så vi har aldrig sådan rigtig lært, hvad man laver til en engelsk eksamen. Er der nogen, der sidder med et eksempel herinde, eller kan finde det for mig i google (er ikke den bedste google-søger), så vil jeg være vi... -
HASTER! LÆGE/FARMACEUT-UDDANNELSEN
ForumindlægHej Jeg står og kan ikke vælge mellem to uddannelser: farmaci og medicin Jeg tænkte på, om der var en der læste medicin eller var færdiguddannet, som havde tid til at svare på nogle spørgsmål angående uddannelsen så som: Hvor meget fylder biokemi i uddannelsen? etc. Generelt har jeg styr på farma... -
Brug for hjælp
ForumindlægKære folk derude Jeg står og skal vælge studieretning til gymnasiet, og er i tvivl om, jeg skal vælge Spansk A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B eller Fransk forts. A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B. Jeg har idag fransk i folkeskolen, men jeg er i tvivl om det bliver for meget, at skul... -
HVAD ER EN METAL ION ???????????? HJÆLP
ForumindlægHEJ derude Jeg skal til prøve i morgen og ville bare spørge om noget hurtigt Hvad er en metal ion ? Hvad er en ikke metal? Og hvad er sammensatteioner -
En opgave omhandlende hensættelser
ForumindlægEr der mon nogen, som kan besvare denne opgave omhandlende hensættelser? Jeg har absolut ingen idé, hvad svaret er. -
Bestem ud fra funktion
ForumindlægDen gennemsnitlige co2 udledning kan beskrives ved C(t)=900000*1.031^2/t+38 C(t)=måles i kg tiden t betegner antal år efter 1950. Bestem C'(72) og gør rede for hvad dette fortæller om udviklingen af gennemsnitlig co2 udledning. -
Fedme - Teori og metode
ForumindlægSå er jeg som så mange andre i gang med AT!! Jeg forstår stadig ikke helt ideen bag AT og er meget forvirret.. Jeg har om fedme, og skriver i Biologi og Samfundsfag, og min problemstilling er om fedme er en epidemi! Der hvor er jeg så er gået i stå er ved Metode og Teori afsnittet.. Hvad pokker... -
AT metoder til fremtiden
Forumindlæghej jeg skriver AT synopsis, og de 4 fag jeg kan vælge mellem er: dansk , engelsk , samfundfag , biologi det overordnede emne er: Fremtiden - visioner og forudsigelser. og emnet jeg har valgt er: Robotter og kunstig intelligens. Jeg har fundet en masse artilker jeg kan bruge, og et ... -
Metode i dansk
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT og har lige fået af vide jeg skal udbygge mit svar på metode i dansk og biologi. Mit emne er søvn og drømme. Jeg har skrevet således: Metode ; Vi går ud fra store mængder af oplysninger om andres undersøgelser f.eks. en undersøgelse om hjernebølge frekvens (HZ) ... -
Ide til biologiopgave i 3.g?
ForumindlægHej!Jeg vil gerne skrive min 3.g opgave i biologi! Jeg interesserer mig specielt for (molekylær) genetik og biokemi, men da jeg kun har kendskab til disse emner via gymnasiet er det lidt spagt med ideerne til et godt projekt. Måske nogle fra universitet kunne give mig nogle ideer? Jeg overvejer k... -
Spørgsmål til nervesystemet! HJÆLP
ForumindlægHej Her er nogle spørgsmål som jeg ikke kan svare på i biologi.. Please hjælp A. Hvordan fungerer ionkanal? B. Hvad vil det sige, at en ionkanal er potentialeafhængig? C. Hvordan fungerer en ionkanalreceptor? På forhånd tak :)
