Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11001 til 11020 af 20688
-
hjæp til en lille opgave!
ForumindlægEn person haler en spand vand, der vejer 12 kg ned på bunden af en brønd, der er 4 m dyb...Hvor stort et arbejde udføre personen?A= 12kg*9,82*4m= 471,36 J.... kan det passe?og hvor stort et arbejde udføre tyngdekraften? -
Disposition radioaktivitet, metaller, syre & base.
ForumindlægHeeej. Jeg skal til terminsprøve her i næste uge og vil høre om der ikke er nogen som har noget der kan hjælpe eller en disposition til et a overstående emner? Nogen fif eller noget ;) tak for forhånd! -
E=Mc^2
ForumindlægHej folkens. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad denne ligning går ud på? Er det forskellen mellem masse og lysets hastighed eller hvad sker der helt præcist? -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
aktivitet
Forumindlægjeg skal lave en opg: bestem aktiviteten fra 1g U-238? nogen der kan hjælpe?? -
Fehlings væske
ForumindlægHej!er i tvivl om hvad Fehling 2 helt præcis er? er det NaOH + tratrat eller noget?? -
Nedtur - Kim Fupz
ForumindlægHej, jeg har valgt novellen Nedtur til min dansk eksamen, men jeg kan ikke finde på noget at perspektivere. Kan i hjælpe mig?? -
Vektorer -> 1) Den associative lov 2) Vektorkoordinater
ForumindlægHej, jeg skriver en opgave i matematik, som omhandler vektorer. Jeg har 3 spørgsmål (indtil videre...) 1. Jeg har brug for hjælp til definitionen af den associative lov i ord og bogstaver. Jeg er klar over, at den kan bruges når der er tale om definitionen af addition af flere en to vektorer 2. E... -
Mat A - god idé??
ForumindlægJeg er i tvivl angående valgfag i 3.G - så jeg tænkte på om der var nogen af jer som havde lidt erfaringer omkring Matematik på A-niveau? Hvor svært er det? Og er det noget I har fortrudt? hvad angående eksamen? og karakterer dér? Er så forvirret, og ved ikke om jeg vil kunne klare det- har hørt ... -
Nattesyn
ForumindlægHejsa!Nogen der ved hvordan jeg klarer denne opgave?----------------Et menneskes øje kan, når følsomheden er størst, opfatte lys, hvis det modtager ca. 500 fotoner pr. sekund, når lysets bølgelængde er ca. 550 nm. a) Hvad er den mindste effekt af lys, som et øje kan registrere?En lyskilde udsen... -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
regnemaskine
ForumindlægHejJeg skal til at studere matematik på B-niveau. Jeg er blevet anbefalet Ti 89 titanium, men jeg har også set på en Ti 84. Kan jeg nøjes med Ti 84? Hvor nødvendigt er det egentlig med disse avancerede regnemaskiner. For ikke så forfærdeligt mange år siden, var der ikke den slags mini-computeren ... -
Temperatur koefficient
ForumindlægNogen der tilfældigvis har databogen hvori man kan finde jerns temperatur koefficient?PLEASE? -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Jordens salte
Forumindlæg1) Jeg ved, at planter er opbygget af hovedsageligt 3 slags grundstoffer, men jeg kan kun lige komme i tanke om 2 (kulstof og hydrogen), hvad er den sidste nu? 2) Derudover, hvad kan gylle bestå af? (urin, slam, svineafføring, slagteriaffald, koafføring, overskudshalm). Der kan være 3 rigtige... -
Brydningsloven
ForumindlægHej.. Er der en eller flere som har lyst til at kigge mit korte dokument igennem. Vi skulle prøve at forklare og "udlede" brydningsloven ? -
KEMI!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal op i kemi.... Det eneste fag jeg slet ikke ville op i...Er så nervøs, og skal igang med at læse i dag...Problemet er at vi har haft den værste lærer, og jeg har stort set ikke lært noget hele året....Jeg har det på et sprogligt B-niveau...Nogen der står i samme situation???? -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Integrale
ForumindlægHvad er sammenhængen imellem Integrale og differentialkvotient?
