Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11021 til 11040 af 84813
-
syre og baser
Forumindlæghej jeg forbereder mig til fysik/kemi eksamen, er der ikke en der kan fortælle mig hvad en syre består af? -
Henfald m.v
ForumindlægHey!Håber nogen vil hjælpe mig med denne opgave ( http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=6048 ) A'eren har jeg lavet, men jeg har lidt svært ved at lave b og c :\\ -
Medium - hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, hvor jeg skal fortælle om musik i forhold til fysikken. Herunder skal jeg komme ind på lydbølger osv. Mit spørgsmål er: Hvad er et medium, når det handler om lydbølger? Jeg er meget forvirret, da medium indgår i alle forklaringer, men der... -
Hjælp til opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopsis om emnet "videnskab og ansvar" i almen studieforberedelse. Fagkombinationen skal være kemi eller fysik og dansk, historie, religion eller samfundsfag. Lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil skrive om. Er der nogle som har en god ide? Jeg vil meget gerne ligge... -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
strukturformel
Forumindlæghej, nogen der kan fortælle mig hvordan man tegner strukturformel for denne? CH3-CH=C(CH3)-COOH. Jeg har forstået det sådan at, først har vi 3 H'er der er bundet til et C som er bundet til et andet C der er bundet til et H og har dobbeltbinding til en anden C som ..... så kan jeg ikke komme... -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
HURTIGT HJÆLP TIL ENGELSK RETTELSER.
ForumindlægHej jeg har lavet første OG anden delprøve. Er der nogen som evt. kan spotte nogle fejl i den første oversættelse? og i anden delprøve mangler jeg en forklaring på den første fejlsætning, og både rettelse OG forklaring i de sidste to. Er der nogen som kan hjælpe? TUSIND TAK ! Oversæt følgende tek... -
trekanter
Forumindlæghej. jeg har dette stykke som er blevet regnet ud i min bog, men jeg ved ikke hvordan den er blevet regnet håber nogen der kan hjælpe. 0=13^2-9^2+c^2-26*c*cos29 <=> C^2-22,7401c+88=0 -
Hvad betyder nul-∫
ForumindlægHvad betyder det, når man skriver 0∫ ? Altså f.eks. 0∫aMdx + c mathon har anvendt det et par gange, og jeg forstår det ikke .. -
Hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej Studi, Jeg plejede altid i folkeskolen at være meget dygtig og fik mange 10 og 12-taller, men her da jeg kom på gymnasiet er det bare gået ned ad bakke. Jeg har i alt kun to 10-taller på mit eksamensbevis, et i biologi C ved årskarakter og et i matematik C ved mundtlig eksamen. I en af mi... -
hjælp tak
Forumindlæghar helt glemt hvordan man regner løsning af 2.gradsligninger, når b eller c er 0 -
Mistede en eksamen...
ForumindlægHej derude Jeg står i en lidt fortvivlet og irriteret situation.. Sagen er at jeg mistede min skr engB eksamen idag, og kan derfor ikke blive "student" til juni 07, men skal tage sygeeksamen i aug. 07. Men det er under den nye reform. Jeg har mulighed for at vælge den gamle reform, d... -
fysikbøger??????
Forumindlæghej..jeg skal læse til fysik eksamen. men den bog som vi fik af læreren er rigtig dårligt til at forklare tingene. kender i nogen gode bøger??? ps. jeg har fysik på B. på forhånd tak..:o) -
SRP om Kepler
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Johannes Kepler til mit studieretningsprojekt, hvor jeg har matematik og fysik. Fysik delen er der helt styr på, men er meget i tvivl om, hvad man kan uddybe i matematik. Har kigget lidt på ellipsen, men er der nogle som har nogle gode idéer? På forhånd tak... -
"Der er noget i luften" forsøg ???
ForumindlægHeej alle Jeg skal til fysik eksamen på tirsdag og føler jeg er rimelig godt forberedt, men med hensyn til emnet "der er noget i luften" kan jeg ikke finde noget forsøg til .. er der nogen der har nogen forslag til forholdsvis simple forsøg (er ikke den store fysik fan) .. ? -
regneregler
Forumindlæga=b⇔a/c=b/c Hvad er det her for en regel? Hjælp!!! -
valg af studieretning..Fys eller kemi
ForumindlægHey alle erfarneEfter den nye reform skal man efter den første halve år vælge hvilken studieretning man skal vælge.Jeg er lidt i tvivl og ønsker vejledning.På den gymnasie som jeg har søgt på, og er blevet optaget på er der mange muligheder.jeg ved ikke hvad det bedst kan betale sig1. mate A, Fys... -
sin&cos?
Forumindlæghey, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave ? I trekant ABC er B=37 grader, b=9 og A=63 grader. Bestem C, a og c ? -
Simpelt bevis
ForumindlægKan nogen bevise at hvis a/b = c/d = e/f = k så er (a+c+e)/(b+d+f) = k, Tak!
