Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11081 til 11100 af 95433
-
Matematik på medicinstudiet?
ForumindlægHej, Jeg er en 17- årig pige, som lige er startet på gymnasiet (global linje), hvor vi har henholdsvis, dansk på a-niveau, engelsk på a-niveau samt matematik på b-niveau. Som I måske kender, er der rigtig mange - særligt voksne, som spørger hvad man gerne vil efter gymnasiet? Jeg har tænkt på... -
Samtidshistorie
ForumindlægHeey alle sammen, ville lige høre om der er nogen der har nogle gode noter til samtidshistore niveau b???mange tak på forhåndmvh cfc4ever -
21-siders notater
Forumindlægopgaven under emnet fysik med navnet: "21-siders notater" kan ikke downloades som fil. Jeg er for resten selv forfatter til dette dokument. på forhånd tak -
mængde
ForumindlægHvordan kan jeg vise, at for en mængde A⊇B gælder at: C(B)⊇C(A) , hvor C er komplementærmængde Sætningen er jo intuitiv. For når A er "mindre" end B, så bliver komplementærmængden jo netop "større" end komplementærmængden til B, men allerede her er min sprogbrug... -
niveau" Gymnasiet"
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om det med niveauene på gymnasiet. Kommer man op i alle C niveau fagene i 1.g og alle B niveau fagene i 2.g osv. eller hvordan? Skal snart på gymnasiet selv, så vil gerne vide det. Tak på forhånd:) -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
Privatlærer+lektiehjælp
ForumindlægHej, Jeg søger en der kan hjælpe min søn med lektier og undervisning i Matematik, Fysik og Kemi (B niveau). Han går på HTX 2. år, og er faldet lidt af på den i de sidste 3 måneder, så vi har brug for en der kan bringe ham tilbage på sporet igen, og sikkert også efterfølgende - sålænge han s... -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
ForumindlægHej allesammen... Nu sidder jeg og er igang med eksamen, og kunne godt tænke mig at kunne regne mit snit ud... Har fået flere forskellige måder afvide... Lad os sige at mine karakterer ser således ud: Dansk a, 4 SSO b, 7 Matematik c, 10 Idræt b, 7 Hvad ville mit snit være? for kan ikk finde ud... -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D -
Bevis= forvirreet
ForumindlægLigninger og uligheder: Bevis formlen for løsning af andengradsligninger.ax2+bx+c=0 ↔ 4a2x2+4abx+4ac=0 ↔ = ganger med 44a2x2+2∙2ax∙b-b2=-(b2-4ac) ↔ = Træk b2-4ac fra eller til????? forstår det ikke?(2ax)2+2∙2ax∙b-b2=d ↔(2ax+b)2=d *1 ↔2ax+b=... -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Lyds fart i forskellige stoffer
ForumindlægHej. Jeg er igang medat skrive fysikrapport ok lyd, og er gået i stå ved dette sprøgsmål: Hvorfor bevæge lyd sig hurtigere igennem vand, jern, stål osv. end i atmosfærisk luft, og hvorfor bevæger lyden sig hurtigere i varm luft end i kold luft? -
spænding, strømstyrke etc - bevis hjælp!
ForumindlægHej Jeg har: U = R * I U = U0 - Ri * I, U0 = Unul og Ri= Ri (i= ubestemt tal her). Hvordan kommer jeg frem til: U = (U0 * R)/(Ri + R) Og I = U0 / (Ri + R) På forhånd tak! -
Tyngdeaccelerationen (formel)
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina. -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Notater om Induktion....
ForumindlægHej..Jeg efterlyser nogle notatater om Induktion...Hvis du har nogle liggende så må de MEEEEEEGGGGGGGEEEETTTTTT gerne sende mig dem:[email protected] vil være bedst hvis der stod noget om ocilloskober og hvis der var nogle forsøg med det fordi jeg fatter hat af det med de der lorte ocill... -
Hurtigt spørgsmål om stx MAT A skriftlig
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig matematik på onsdag, og sidder derfor og forbereder mig. Jeg har fundet gårdagens sæt fra i år (uvm's hjemmeside), og er gået i gang med at lave det. Dog er jeg fuldstændig i tvivl om følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f (x)=e^x+7x. Gør...
