Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11081 til 11100 af 152757
-
Hvad viser dette bevis/hvad er det bevis for? f(x)=y=ax+b <=> f(x+1)=a*(x+1)+b
Forumindlæg -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej kære dig. Jeg skal til kemi skriftlig eksamen i næste uge. Jeg har lidt brug for hjælp hvad angår: - syre og base opgaver, herunder hvordan man bestemmer pH når f.eks. en syre titreres med en base og der dannes en korrespondernde base til syren og vand. Er der nogen der har tidligere eks... -
Antibiotika- ting jeg kunne snakke om
ForumindlægHej Hvilke ting kunne jeg snakke om indenfor emnet "Antibiotika"? Mine to fag er Kemi A og Biologi B? Hvad kunne man blandt komme ind på i kemi delen samt bio delen? -
Sabbatår eller ej?
ForumindlægHej Står til at skulle studere Jura på KU, hvis alt forløber som det skal (hvilket det burde!) Tænker dog på om jeg skal tage et sabbatår eller ej. Hvis alt går vel, regner jeg med et gennemsnit på 9,9, hvilket virker som tilstrækkeligt, taget de forrige års adgangskvotienter i betragtning mht.... -
Bestået 90 ects efter 2 år. Studieaktivitetskrav og SU
ForumindlægJeg er i alt bestået 90 ects på min uddannelse. Jeg har gået der i alt 2 år. Jeg fik det dårligt på 3 semester og kom derfor lidt bagud. Jeg tænker, at jeg opfylder studieaktivitetskravet, og at min SU ikke vil blive påvirket. Bare sådan lidt bekymret og stresset -
Perspektivering
ForumindlægHej allesammen har trukket levende reklamer til min eksamen og har valgt reklamen sænk farten før det er for sent men ved ikke hvad jeg kan perspektivere til nogen ideer? -
Valgfag
ForumindlægHej Sp har et spørgsmål kan satdig nå at ændre ens valgfag man har valgt eller opgraderet for mit vedkommende vil jeg gerne ændre kemi A til Datalogi -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Reaktionsskema?
ForumindlægC2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O a) Kontroller at reaktionsskemaet er afstemt - hVORDAN GØR JEG DET? -
Forsøgsbeskrivelse HJÆLP
ForumindlægJeg skal lave en forsøgsbeskrivelse, om destillation af sprit og vand. Har i nogle "råd" til hvordan man scorer højt på en forsøgsbeskrivelse? Ting man skal gøre/ikke gøre? -
SRP hjælp
ForumindlægHej folkens, Er igang med at skrive mit SRP forløb som består af Matematik A og Kemi B. Ville være over lykkelig, hvis der er en som kunne tænke sig, at læse den igennem for mig... Jeg betaler selvfølgelig godt for det! VH Becky -
SRP
ForumindlægJeg skal i fagene bio A og kemi B skrive om depression og behandling. Jeg er bange for, at det er begrænset hvor man kan skrive, for der er også meget pyskologi der spiller ind. Hvad synes I? Kan I give god vejledning -
kemiA - hvad skal jeg læse?
ForumindlægHej folkens...jeg skal til at have kemi på højt niveau efter sommerferien. Kan i anbefalde mig noget som jeg ihvertfald skal ha fat på? altså en bog som er rigtig god tikl at have ved siden af sig i timerne? noget som jeg skal have læst inden skolen starter igen? Bare nogle gode råd jeg vil havep... -
Kan jeg søge ind?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), høje... -
Matematikbutikkens besvarelse...
ForumindlægHar købt nogle færdigregnede besvarelser på www.matematikbutikken.dk og har forsøgt at regne dem selv. Dog er jeg gået lidt i stå ved flg. enkle reduktion: (a-b)^2 -2b(b-a)Som matematikbutikkens besvarelser laver om til: a^2-b^2-2ab-2b^2+2abHvor jeg vil have det til: a^2+b^2-2ab-2b^2+2ab For jeg ... -
Bevis at den harmoniske svingning f(t)=A·sin(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder m·x^''=-k·x
ForumindlægHej, jeg skal bevise følgende sætning https://ibb.co/yyfm1zJ f(t)=A·sin?(ω·t)+d Bevis, at den harmoniske svingning f(t)=A·sin?(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder, m·x^''=-k·x Hvordan gør jeg det? -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse opgaver. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal bruge mit CAS-værktøj Wordmat til det her :-( Opgave 32 Se igen på analysen fra Epinion i eksempel 18. a) Tegn grafen for +u som funktion af pˆ i et passende interval. b) Ved hvil... -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Andengradspolynomier - a) Bestem forskriften for omsætningen i kr. R(x), de samlede omkostninger, C(x) og overskuddet i kr. h(x). - SIMPEL OPGAVE
ForumindlægHej allesammen. Jeg står lige nu med en emneopgave som jeg skal afleverer imorgen. Jeg har dog denne opgave jeg ikke kan finde ud af. Opgaven lyder følgende: Omsætningen R(x) fås ved Omsætning = afsætning · pris De faste omkostninger ved produktionen er 5000 kr. pr. måned. De variable omkostn...
