Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11201 til 11220 af 20688
-
Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering? -
hjælp mig
Forumindlæghej alle fra studieportalen.dk jeg skal skrive en naturfagsrapport om vand. og jeg ved ikke hvordan jeg skal gå igang.. hjælp mig. Mvh. eleven -
Mundtlig matematik eksamen A-niveau
ForumindlægHej jeg har fået stillet disse to spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik: 1. Vektorer i planen Du skal behandle skalarprodukt og anvendelser heraf. Vektorer i planen 2. Du skal behandle determinant og anvendelser heraf. Tænkte på om der var nogle der kunne opstille nogle punkter i hver a... -
En ligning
Forumindlæg100 *0,09 * (x-65) = 100 * 0,39 (x-20) Hvordan finder jeg x? Kan ikke finde ud af at løse den.. -
Anvendelse af differentialkvotienter
ForumindlægHej alle. Vil i hjælpe mig med at give nogle eksempler på hvad man kan anvende differentialkvotienter til? På forhånd tak :) Moi -
varmefylde eller?
ForumindlægHei folks. Er der nogen der kan fortælle mig om vands varmefylde er det samme som den specifikke fordampningsvarme for vand. På forhånd tak :) -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
Hjælp, tak.
ForumindlægHej, Mon der er nogle, der kan give nogle eksempler på, hvornår eller hvor man bruger eksponentielvækst, potensvækst, andengradspolynomier og vektorer i det virkelige liv? Det ville være super, hvis der var nogle, der ville hjælpe. :) -
indikator
Forumindlæghej hvad er indikator? hvad er karakteristisk for en syre? hvad er forskellen mellem stærk og svag syre? hvad er karakteristisk for en base? -
skalarprodukt
Forumindlæghej ville spørger nogen ting som jeg er usikker på vi ved fx. ved at udregne summen af vektorer a+ vektorer b= fx. 5 over 0, så ved vi at man kan finde d. 3 orientere linje stykke som så forbinder vektrorer a og b sammen ikk?? men når man skal udregne skalar. el. prikproduktet den tal vi finder h... -
Lineær modeller
ForumindlægHey. Vil I hjælpe mig med at give et eksempel på en lineær model. Og forklare hvorfor man normalt ikke kan forvente at punkterne ligger præcist på en rette linje. Og også hvordan man kan udføre en lineær regression og hvordan man kan vurdere om en lineær model er "god". Jeg er sprog... -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
Må man redigere i problemformuleringen?
ForumindlægMå man redigere i sin problemformulering i synopsen? -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Atomskaller
ForumindlægHej! Er der nogen der har lyst til at forklare mig lidt om skallerne i et atom og evt oktetreglen? Mvh Rasmus -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
hvad er snorkraft ?
ForumindlægHvad er definitionen på snor kraft og hvad indbære det? Jeg har trukket et emne der hedder kraner til min prøve på 2 år. Hvis du ved det? HAR du så et link eller en kilde på det ? på forhånd tak for hjælpen -
biologi og fagudtryk
Forumindlægfindes der en slags ordbog til alle de fagudtryk... som f.eks. mitose - den somatiske cele deling ?
