Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11321 til 11340 af 154034
-
arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med naturfag med 3 arbejddspørgsmål som indgår til biologi. Har valgt at undersøge vindenergi. mit problemstilling er "Hvordan kan vindenergi være med til at få et bæredygtigt samfund? Og hvordan påvirker det vores dagligdag? Nogle der har ideer til 3 arbejdsspørgsmå... -
AT-stamceller
ForumindlægJeg har stadig ikke fået skrevet min problemformulering :S så ville høre om i havde nogle gode ideer? Jeg fik til min sidste vejledning at vide at jeg skulle læse en masse og ikke binde mig på et bestemt emne inden for stamceller. Nu er jeg bare endnu mere forvirret!! så nogle ideer til et godt e... -
Cellulær respiration
ForumindlægHeej! Jeg sidder med en opgave og har ekstremt brug for hjælp. Det er en slags mundtlig eksamen som vi skal op til, og en af de ting, som jeg skal snakke om, er, hvor i cellen respiration foregår og hvordan. Jeg har fundet ud af, at respiration hvis nok foregår i noget kaldet mitrokond... -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Matematikkursus
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil ... -
Eksamen
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvilke tider der oftest kommer i oversættelsesdelen på fransk A? og hvordan kan man forberede sig bedst til en skriftlig fransk eksamen på A-niveau? Tak på forhånd :) -
Samme eksamensstil ?
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage matematik A på vuc som enkeltfag... tænkte på om den skriftlige eksamen ville være den samme for en hf og stx når de begge er A-niveau ? - på forhånd tak -
Leas grydelapper
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en opgave, den er meget kompliceret synes jeg. Hvor mange grydelapper skal Lea sælge, og hvor høj skal prisen for et par grydelapper være, hvis hendes overskud skal være ca. 500 kr. Man skal bruge 120 g garn til et par grydelapper. I et nøgle garn er der ... -
Hastighed
ForumindlægJeg har set min undervisers facit, hvor der står (9.82*25/2)^0.5 m/s Forstår ikke helt hvor det der 0.5 kommer fra? -
Simpel opgave, man skal bare lige ha hjernen.
ForumindlægOkai. jeg har siddet med den her længe, men er nu ik det største geni til kemi:Ved ulykker på atomkraftværker er der risiko for udslip af radioaktive stoffer. Et af dem er I-131, som er β- -radioaktiv.A) Opskriv henfaldsskemaet for I-131.En ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-1... -
Jeg er desperat , hjælppppp !!!!!
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 2.g, jeg har matematik på B-niveau, jeg hader virkelig meget matematik. Jeg kan ikke sætte mig ind i faget, og til sommer skal jeg op til en skriftlig eksamen... Jeg er bange for at dumpe :( hvad skal jeg gøre ?? Hjælp mig ??!! :( -
Valg af fag/emne
ForumindlægDer er endnu et stykke tid til vi skal beslutte os om SRP, men vil gerne begynde at lede efter hvilke fag og emne jeg kan skrive om. En af fagene jeg skal skrive om er Biologi, og heraf ved jeg ikke hvilket andet fag. Sagen er den at jeg har tænkt på de sædvanlige emner som pest, hvor jeg skriver... -
Matematik hjælp!
Forumindlæghej jeg skal snart op i skriftlig matematik, og tænkte på om nogen af jer kender en side hvor man kan øve mat. på 1.g niveau??? På forhånd tak :) -
Internetadresser til grammatik
ForumindlægHej jer derude Har I nogle gode internetadresser, hvor man kan øve sig på engelsk grammatik? Skal snart op til en skriftlig prøve. -
Ligning for ret linje
ForumindlægMin opgave er som beskrevet på billedet. Det, jeg har lavet, er med rød skrift. Nu er mit spørgsmål bare, hvordan angiver jeg en ligning for den rette linje? -
Eksamen mat
ForumindlægHej SP jeg har lige et spørgsmål hvis man til den skriftlige matematik eksamen vil aflevere blankt får man bare -3 eller bliver man smidt ud? -
Undersøgelsesspørgmål til SRP
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal formulere undersøgelsesspørgmål til min SRP hvor jeg inddrager mit forsøg. Til kontekst så skriver jeg i bio A og kemi B, og mit emne er acetylsalicylsyre. Jeg vil lave en syntese og analyse af ASA, men hvordan laver jeg et spørgsmål der omhandler det... -
Vurderende spørgsmål i srp
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med et vurderende spørgsmål i min srp. Det lyder "Vurder både de psykologiske og fysiologiske årsager til afhængighed af de to stoffer " (Jeg skriver om rusmidler i Bio A og Psyko B) Dog har jeg lidt svært ved at gribe det an. Skal jeg være lidt undersøgende omk... -
Find fejl og begrund dem - Leder efter hjælp til rettelser!
ForumindlægFind fejlene i disse 5 sætninger. Brug faglig terminologi til at begrunde fejlene. Har lavet nedenstående men tvivler stærkt på at de er rigtige. Where is my glasses? Where are my glasses? -- kongruensfejl: "glasses" er pluralis (flertal), og så skal verbet også være i plural. ... -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :)
