Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11341 til 11360 af 127115
-
Jordens masse
ForumindlægHvis vi i Keplers 3. lov bruger enhederne år og AE vil konstanten blive lig centrallegmets masse i solmasser. Dette ses tydligt i eksemplet med jorden omkring solen. Afstand lig 1 og omløbstid lig 1. Dette vil jeg så overføre på systemet der består af jorden og månen. Jeg har middelafstanden (hal... -
AT synopsis - paradise Hotel
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive AT opgave om paradise hotel, og jeg har svært ved at finde et hovedspørgsmål samt et diskussions spørgsmål. Jeg skriver i Samf og Dansk, og skal derfor ind på nogle teorier, i samf. Nogle der har nogle ideer? Jeg har fundet hvad jeg vil redegøre for og analyser... -
Bevis at pn(r)=??
ForumindlægEn partikel starter til tiden t = 0 fra et fast punkt O, som vi tager til at være x = 0 pa x-aksen. For hvert sekund går partiklen en af følgende: enten bliver den stående hvor den er, eller også går den en enhed i den positive x-retning. Sandsynligheden for, at den bliver stående er q o... -
Giver største fortjeneste.
ForumindlægHalløj! Jeg er i gang med denne opgave: En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne 0(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved 0(x) = 0,04x^3 - 0,5x^2 + 2,35x + 75, 1 < x <15 Ved produktion af x varer (målt i tusinder) pr. uge kan alle de pr... -
Hvad i al verden er x? 3 timer til aflevering!
ForumindlægHej. Jeg fatter det ikke. Hvordan FANDEN finder man ud af hvad x er? Det giver jo SLET ingen mening. 2 (5-x) -3 (4+2x)= 22 Den skal sendes om tre timer.. :'( //2009cCS -
finde x- værdien for: x-3(x+2)=2x-18
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med denne ligning. vil gerne have selve formlen med.. -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHej I ondsdags fik jeg mine karakter og dermed også karaktergennemsnit. Den er temmelig lav, jeg havde regnet med at den vil være lav, men ikke så meget. Selvom jeg stadig har nogle eksamener regner jeg ærlig talt ikke med at det vil få gennemsnittet til at stige, fordi de fleste fag er dem jeg ... -
Rumfang
ForumindlægI en bestemt type lukket kasse skal længden være 2 gange bredden, og højden skal være 0,4 gange bredden. a) Bestem kassens rumfang udtrykt ved bredden. Nogen der kan hjælpe mig med den opgave? -
hormoner
Forumindlægskal bruge lidt hjælpe .. spørgsmålet lyder på : Gør rede for hvordan og hvorfor den kemiske hovedgruppe et hormon tilhører vil påvirke dels hvordan det givne hormon udskilles fra den endokrine celle til blodet, og hvordan det transporteres rundt i kroppen, samt hvor receptorer for det givne ty... -
Iliande, hvad skal man komme ind på?
Forumindlæghey alle sammen skal til old eksamen her om et par dage.. jeg har de sidste par dage været igang med gennemgang af pensum så som odysseen, medea osv. har fået en lille del af iliaden også(sang 3 og 9) så tænkte jeg hvad kan man komme ind på når det har med iliaden at gøre? og hvordan kan man samm... -
Funktion
ForumindlægHey! Jeg er desperat ude efter hjælp til denne opgave, som jeg efterhånden har stirret mig blind på i den sidste time.Funktionen f er givet vedf(x)= x*(x-1)*(x-2)Hvordan skitsérer jeg denne graf i et sædvanligt koordinatsystem? (kan slet ikke se det det for mig..)Og dernæst, hvorda beregnes det s... -
Udregn gennemsnit
ForumindlægHej der ude... jeg går i 3g på stx. mit gennemsnit er ikke lige noget at råbe hurra for. så jeg tænkte om der var nogen der kender til en internet side eller noget ligende hvor man kan regne ud hvad du min. skal have i dine sidste karaktere ?? Håber der er nogen det kan hjælpe.. -
'overkskud placeres i resultatopgørelsens omkostningsside??
ForumindlægHej derude Jeg sidder med en opagve, fra virksomhedsøkonomi bogen (B) - opgave 9.3 Jeg har lavet de første to opgaver, men kan ikke blive færdig da jeg ikke kan finde ud af den sidste. Opgaven lyder som følgende: C. Forklar, hvorfor et eventuelt overskud placeres i resultatopgørelsens ... -
Vakuole
ForumindlægHej derude! Har et spørgsmål angående hvad en Vakuole er ? Ved godt at det er at slags depot, men når man søger på f.eks. google står der på alle resultaterne "En vakuole er et stort depotområde i en celle, bestående af en invagination af cellemembranen" Hvad betyder det sidste, en i... -
stofmængde ud fra pH
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: "blod har en pH på 7,4. bestem mængden i gram af H3O+ i 5 liter blod. Jeg kan beregne koncentrationen ved at sige 7,4 =-log([ H3O+]). [ H3O+]= 3,98*10-8. Her til er jeg med. Men så skal man sige n=V*[ H3O+]. Nogen der kan forklare hvor den her sidste forme... -
Jane Austen i engelsk og billedkunst
ForumindlægHej Medstuderende Jeg sidder her med min opgave om Jane Austen som skal analyseres ud fra de to fag engelsk og billedkunst.. Jeg er bare ikke rigtig klar over hvordan man på en ordentlig måde skal bære sig ad med at kæde de to fag sammen. Jeg er godt klar over at de ikke må skrives som to adskilt... -
Kemiolympiade opgaver
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen herinde som har deltaget i årets første runde i kemiolympiade 2006 ???Jeg har nu siddet og regnet dem efter (de er lige lagt ud på nettet). Jeg vil så høre om der er nogen som har regnet opgave 3 ??Det er første spørgsmål. Jeg får ikke det svar som facitlisten gi... -
Proportinal og lineær
ForumindlægEr proportional og lineær sammenhæng det sammme? - er der en, som har lyst til at fortælle mig hvad begge går ud på? -
solformørkelse
Forumindlæghej hvor tit sker der solformørkelse i dk det sker kun når det er nymåne ik hvad er endeligt måneformørkelse -
Fodnoter
ForumindlægHej! Jeg ved at dette spørgsmål har været oppe at vende før, men synes ikke svarene er konkrete nok. Kan det trække ned at bruge for mange fodnoter? I mit redegørelsesspørgsmål har jeg allerede næsten 30 fodnoter, og har kun skrevet ca 4 sider... F.eks. Skal der fodnote ved: "Grænsen er...
