Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11381 til 11400 af 95433
-
Opdrift
ForumindlægHej kære fysikere og deslige :b Jeg har en opgave, jeg ønsker hjælp til - eller rettere sagt; 3 delopgaver .. :) ____________________________ En isflage har arealet 2,50 m2 og tykkelsen 15,0 cm. Isflagen flyder på et hav med en densitet på 1,03·103 kg/m3. Regn med, at isens densitet er 917... -
Matematik på A+ eller A?
ForumindlægKære alle matemaitiske 1g, der står og skal vælge, om de vil have matematik på A niveu fra 2g, eller om de tager B-A vejen.Her er nogle råd til jer:Jeg selv valgte at tage A-A vejen hvilket jeg har fortrudt, da det betyder jeg får en ekstra mundtlig eksamen her i 3g, så jeg får 5 mundtlige i alt.... -
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Må en lærer sige følgende?
ForumindlægHej alle, jeg er en glad 1.G'er, men har dog nogle få problemer.. Vi har en matematiklærer, som er meget negativ - den første dag vi startede med at have ham, sagde han følgende:"Hej. Mit navn er XXX, jeg er en gammel stodder. Jeg glæder mig til at gå på pension." I løbet af den... -
SSO Tjek please
ForumindlægJeg skriver SSO i fysik.Det overordnede emne er: fysikkens verdensbilleder.Titel: klassisk astronomi.Hvis nogen gider at rette, specielt de fysiske askepkter af min opgave, vil det virkelig være den bedste julegave man kan få. Jeg har allerede fået 2 til at kigge den igennem, men jeg ønsker en pe... -
udlede varmelære??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en rapport om varmelære og er stødt ind i et lille problem, fordi jeg har to formler, og jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan den skal udledes til det problemet er følgende: Qsten+Qkal+Qvand= 0 skal svare til: Csten*(tstart-tslut)=(mkal*ckal+mvand*c... -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
HASTER RIGTIG MEGET! I'm desperat.. HJÆLP til mat eksamen på fredag :-(
ForumindlægHeeeej venner.. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen her på fredag, det er på 10 klasses niveau.. Ville høre; har I nogle noter fra 10 klasse matematik? SÅ MÅ I MEGET gerne sende dem i en besked eller skrive privatbesked til mig og få min mail .. Ps: hvad SKAL man kunne til en 1... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
Funktionsopgave
ForumindlægTabellen viser sammenhørende værdier af trykket P, målt i Pa og temp. t målt i grader C. t= 5,0 10,1 29,9 40,0 70,2 90,1 P= 231,1 235,1 251,1 260,2 285,1 301,5 Sammenhængen mellem temp. t, målt i grader C, og temp. F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F= 1,8*t + 32 Beste... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
Fremlæggelse
ForumindlægI sidste uge skal jeg forsvare min synopsis, hvor jeg skriver i dansk og fysik. Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sige til fremlæggelsen. Emnet er atomprøvesprængninger på Bikini øen. - Ville det være dumt at forklare hvordan atombomben og brintbomben konstueres? Jeg nævner det kort... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg vil læse jura, men mangler et adgangsgivende fag, som skal være et af følgende: Historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. I HF havde jeg faget KS (religion, historie og samfundsfag alle på niveau C) som jeg fik 12 i. Er det noget der giver en fordel, måske merit?... -
Kongruensreglen
ForumindlægHey, Jeg har lidt problemer med at finde 8 sætninger i engelsk på A niveau hvor vi skal indblande kongruens reglen. Opgaven lyder: Lav 8 fejlsætninger med kongruensreglen, når der anvendes omskrivning med 'do'. (Skriv også den rigtige sætning til klasse quiz) Håber i kan hjælpe :... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
planeter
Forumindlæghej jeg vil bare lige spørge om, fordi jeg ikke kan finde noget om det på nettet eller bøger, men hvorfor er det egentlig man kan se planeterne og hvornår. Jeg ved det ikke helt, men jeg har dog en ide selv. -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som...
