Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11541 til 11560 af 154034
-
hjælp
Forumindlægjeg er i gang med at løse opg 5: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120903%20htx122%20MAT%20A.ashx Jeg får disse her resultater: http://i1274.photobucket.com/... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
spredning, kvartilsættet, blokspot
ForumindlægEr totalt lost... kan i hjælpe mig?? :) En klasse har været til eksamen i skriftlig matematik. Tabellen viser, hvordan karaktererne fordelte sig. (Tabel) nedenunder. Karakter, x -3, 00, 02, 4, 7, 10, 12 Hyppighed, h(x) 1 3 4 6 8 5 3 a) Spredning b) Bestem kvartilsættet -
ØKONOMI-, STATISTIK-, ERHVERVSRET-, FINANSERINGSBØGER TIL VIDEREGÅENDE UDDANNELSER.
ForumindlægA guide to Modern Econometrics Af Marno Verbeek 150,- 3. Udgave, 2008, 472 sider paperback ISBN-10 0-470-51769-7 ISBN-13 978-0-470-51769-7 An introduction to qualitative research Af Uwe Flick 100,- 4. Udgave, 2009, 504 sider paperback ISBN-10 1-84787-323-5 ISBN-13 978-1-84787-323-1 Bui... -
Nogle "13-tips"?
ForumindlægHeyJeg skal, som sagt før her i forummet, op i biologi (c-niveau).Jeg klarer mig rigtigt godt i bio og ku derfor godt tænke mig at få karakteren helt op at ringe....Derfor er jeg interesseret i nogle tips til 13-tallet, ikke generelt, men kun om biologividen. Måske et lille guldkorn eller måske l... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Til alle jer, der tror, at religion er forældet og menneskeskabt
ForumindlægTil alle jer, der tror, at religion er forældet og menneskeskabt: Kan I forklare mig, hvordan der i hellige skrifter, der er mange tusinde år gamle, står skrevet om de ting og beviser, som videnskaben først nu har opdaget, når det er detaljerede beskrivelser, det drejer sig om? Det er nok en ... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Fysik eller kemi på c
ForumindlægHvilket fag er umiddelbart lettest på c-niveau? Og på b-niveau?\n\n - Fysik\n - Kemi -
Blodtype - spørgsmål.
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en opgave vedrørende blodtyper. Spørgsmålet lyder sådan: Hvorfor er det af betydning at kende både modtager og donors blodtype ved en blodtransfusion? Håber i har et svar jeg kan bruge! -
Hjælp til Vejledning
ForumindlægHeej Jeg går i 1g. og jeg vil godt læse til læge efter gymnasiet. Så jeg skal ind til universitetet efter den treårige gymnasie STX, men kravene for at komme ind til universitet er bl.a. at man skal have en gennemsnit på 10,5 . Jeg ville spørge jer om, hvis man ikke har et gennemsnit på 10,5, hva... -
Agent Orange
ForumindlægHalløj! Jeg har fået et spørgsmål at skulle redegøre for den kemiske sammensætning af agent orange, og inddrage reaktionsskemaer for syntesen og analyser den kemiske struktur af mulige biprodukter. Jeg ved at det er to herbicider, hvoraf agent orange er et biprodukt, men jeg har ledt og ledt, ... -
SRP
ForumindlægHej. Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om? Tak på forhånd. -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Aktivitet
ForumindlægRadon er en luftart, der i små mængder siver ud fra overfladen af mange byggematerialer. En prøve, der er udtaget af luften i et kælderrum, har en aktivitet på 180 Bq, der skyldes henfald af prøvens indhold af nuklidet Rn-222.Halveringstiden for Rn-222 er 3,82 døgn. a) Hvor stor er prøvens aktivi... -
Hjælpelærer i matematik
ForumindlægHej! Jeg søger en hjælpelærer til matematik på A-niveau i gymnasiet. Hvor kan jeg finde det? Hilsen Louise. -
Hvilke opgaver møder jeg i engelsk?!
ForumindlægJeg skal op i engelsk terminsprøve i morgen. Hvad kommer der til at ske? Skal vi skrive en skriftlig engelsk stil? Eller skal jeg lytte til bånd? Jer der har været oppe i det, fortæl mig venligst hvad jeg kommer til at lave? Tak på forhånd (; -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie
