Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11561 til 11580 af 47924
-
AT eksamen - Diakront og synkront perspektiv?
ForumindlægHej er der nogle af jer som kan forklare forskellen på hvad et diakront og et sykront perspektiv betyder? Jeg er nemlig igang med at forberede mig til AT eksamen, og stødte på dette "Ens opgave har en historisk dimension, herunder både et diakront og synkront perspektiv", men jeg har al... -
Emner at skrive SRP i mee fagene: Historie A og Fysik B.
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om der var nogen, der har nogle emner, at skrive SRP i. Gerne ideer til fagene: Historie A og Fysik B. Jeg er lidt tom for ideer. På forhånd tak. -
Skriftlig dansk eksamen HHX
ForumindlægSkal vi lige have en lille snak om den? Jeg valgte selv opgave 5 som var novellen "Camilla and the horse". Jeg synes ikke rigtig jeg magtede at give mig i kast med nogen af de 4 andre opgaver fordi essays lærte jeg til terminsprøven at jeg ikke har nok på hjertet til at skrive. Gik i ... -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
Jeg har et spørgsmål ang. eksamen
ForumindlægJeg går i 2.G, og jeg har været oppe i fuld pensum sidste år(i både biologi og kemi) de andre slap, og fik de to fag overført.Spørgsmålet er så :Skal de så ikke op i flere eksamner end mig i år ?(jeg har været oppe i 2, de har været oppe i nul)Håber jeg får et svar! -
Skriftlig eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægEr der en derude der kan hjælpe mig med at løse følgende: (x2-4)*(logx-5)=0 jeg er kommet så langt at jeg har ophævet paranteserne: logx(x2-4)-5(x2-4)=0 men det ser meget forkert ud.. og det en opgave der skal kunne løses uden hjælpemidler... =/ -
international politik (eksamen hjælp)
Forumindlæghej... jeg sidder nu og skal til eksamen i morgen. jeg har trukket emnet international politik med teksterne: A: 60 år: en fødselar på udkig efter nye missioner. information 04.04.2009. B: Demokratijihad. Nato ved at miste pusten. politiken 01.04.2009. C: PET: Kampen mod terror kræver takt og ton... -
Heterogen ligevægt - Eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder rigtig meget fast med den disposition til min mundtlige eksamen i kemi b på tirsdag. Under spørgsmålet står der: Hvordan opskriver man ligevægtsloven for en heterogen ligevægt? Har ledt og ledt og synes ikke jeg kan finde en 'formel' eller noget på ligevægtsloven for en... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Historie eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen i morgen, har 24 t. og har fået emnet Jordskredsvalget under Danmark 1965-1989. Mit spørgsmål er, om jeg bare skal opstille spørgsmål, svare på dem og derefter perspektivere til nutiden? Er der evt. nogen som kan fortælle om mine spørgsmål er gode nok? 1. Hvad va... -
Hjælp!!!! Biologi eksamen på onsdag!
ForumindlægHej Er i gang med at læse op til Biologi C eksamen og har svært ved at svare på følgende spørgsmål: Diskutere landbrugets indflydelse på vandløbets økosystem og vurdere muligheder for forebyggelse af vandforurening ... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
Mundtlig eksamen i Matematik
ForumindlægHej kære studieportalbrugere :) Jeg skal snart op til matematik eksamen og er i gang med at forberede mig. Og derfor ville jeg hører hvad jeg kunne sige her. 1. Statistik og ulighed Gør rede for centrale begreber inden for deskriptiv statistik: grupperede observationer, kumuleret frekvens, sum... -
Dansk synopsis til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til i morgen have lavet en synopsis til min mundtlige eksamen i dansk, men jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre, da jeg ingen som helst idé har om, hvad jeg skal skrive under "Præsentation af analyse- og fortolkningspunkter". Jeg ved godt, at jeg skal skrive... -
Energiforbrug formel Nemts 8. klasse fysik
ForumindlægEn hårtørrer:Det tager den 1.5 timer at opvarme stuen til 22 grader. Den er tilsluttet 220V og strømstyrken gennem den er 11A Hvad er energiforbruget i opvarmningen?Hvor stor er modstanden i varmeblæseren? Hvis I svarer, kan I så også forklarer hvad i gør, og medtage udregninger ; ) Tak -
Fysik opgave om elektron og He-ne laser
ForumindlægDen mindste energi, der skal tiløfres en elektron for at løsrive den fra zink ved stuetemperatur, er . Denne energi kaldes det fotoelektriske løsrivelsesarbejde for zink. a) En kvikslvlampe afgiver lys både i det synlige og det ultraviolette område. Hovedparten af lyset er ultraviolet med bølgel... -
Hjælp til Fysik B modul 4 gasfysik opdrift haster!!!
ForumindlægHej Jeg har noget i min fysikopgave som driller mig en hel del og det er at jeg skal finde ud af hvor højt lageret vil være hvis det altså har samme grundplan som en fodboldbane. Spørgsmålet lyder følgende: En fodboldbane måler 70 m x100 m. Hvor højt ville lagret være hvis det samme grundplan ... -
'Hyggebelysning' Fysik A 2011
ForumindlægHej folkens, jeg har problemer med denne opgave. Er kørt helt tør - Nogen som kan hjælpe? -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen?
