Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11641 til 11660 af 127115
-
hvad betyder dette
ForumindlægIf the Earth's axis were perpendicular to the ecliptic, as in the drawings here, the Sun's position in the sky would be halfway between the celestial poles, and its daily path, seen from any point on Earth, would stay exactly the same, day after day. Each point on Earth would be carried a... -
Skat ?!
ForumindlægHej..Jeg er virkelig dum til det her.. Men hvad er skat egentlig?? Og hvornår betaler man skat. Hvis nu man er udeboende, og skal finde et arbejde, skal man så betale skat??2) Hvis man er udeboende og har et job, skal man også betale skat?? Hvis ja, hvor meget betaler man ca. i skat???!!!Hjælp mi... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
film andmedelse
ForumindlægHej jeg har lavet en artikel om filmen "det perfekte menneske " af Jørgen Leth og vis det er at nogle der lige har tid til at skimme den igenem evt. give kommentar/rettelser tilføjelser så vil jeg være meget taknemmelig. linket til artiklen er http://peecee.dk/?id=73995 den skal af... -
Blandede forbindelse- Samlet modstand
ForumindlægHar en opgave med blandet forbindelser, men synes den er lidt grum. (Opgaven er vedhæftet som billede)Jeg synes det er forvirrende at modstande både er parallelt både vandret og lodret. Hvis der f.eks. kun var modstande vandret ville jeg sagtens se hvordan modstande kunne blive lagt sammen f.eks.... -
Eksamen forbrændnings reaktion
ForumindlægHej jeg vil vide om mine noter er korrekt især den sidste reaktion, går ud fra "C" er sod? Ved fuldstændig forbrændning; Ved ufuldstændig forbrændning; Tak for hjælp på forhånd -
potentiel graf !
Forumindlægaltså, nu skal jeg til at lave grafer for potensfunktioner.. men er der nogle regler for hvordan de ser ud ? altså, er det noget med at alle grafer går i gennem (1,1) eller sådan noget ? -
stamfunktion
ForumindlægJeg skal bestemme stamfunktionen til f(x)=2x-1, hvis graf går gennem punktet (3,1), hvordan gør jeg det?skal jeg differentiere f(x) eller hvad? -
Hvad er litteratur
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive et danskessay om litteratur. Problemformuleringen lyder således: Skriv et essay om forskellige måder at læse litteratur på. udgangspunkt i det møde med litteratur, som skildres i Opdageren. Overvej hvordan den skildrede læsemåde adskiller sig fra andre, fx te... -
5.012
ForumindlægNogle der vil se på denne opgave. Har arbjedet i lang tid på den nu :/Figuren viser en vejprofil indtegnet i et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. Vejprofilen er symmetrisk om koordinatsystemets andeakse. Punktet B angiver vejkanten, |OB| er den halve vejbredde, og |OT| kaldes pilhøjde. For ... -
Mat.-hjælp
ForumindlægHejJeg vil meget gerne have hjælp til følgende opgave:En funktion f er løsning til diff.lign.dy/dx=y^(2)sinx , xEåben interval fra 0 til 2Pi,og grafen for f går gennem punktet P(Pi,1).Bestem en forskrift for f.Bestem f'(Pi/3).Bestem maksimumsstedet for f.På forhånd tak for hjælpen:-) -
lidt hjælp til fysik
Forumindlæghej ville blive rigtig glad hvis nogen kunne give mig et hint til hvor jeg skal starte henne på denne opgave. er kørt lidt fast i det..en person i hvile omsætter energi med effekten 100 W. energien forsvinder fra personens krop ved fordampning af vand gennem hud og lunger..vands specifikke fordam... -
Bestem ligningen for en tangent
Forumindlægf(x)=2x^5-6x^3-4x+2 Bestem ligningen for tangenten til grafen for f gennem punktet (1,f(x)) Jeg tror godt jeg ved hvordan man gør, men jeg får resultatet= y= - 12x - 19 Men jeg tror næppe det er rigtigt! så hvad går galt?? -
optisk/ikke optisk aktiv blanding eller en racemisk blanding
ForumindlægHej, Jeg er kommet meget bagud med afleveringer i kemi pga. sygdom. Jeg sidder med en aflevering, som skal afleveres i dag, som handler om optisk/ikke optisk og racemisk blandinger. Opgaven går ud på at gøre om der dannes en optisk aktiv blanding, racemisk blanding eller en ikke optisk blanding... -
Intermolekylære bindinger
ForumindlægVand og ethanol blandes. 1)Hvilken binding er den stærkeste intermolekylære binding, der kan dannes mellem vand og ethanol? 2)Beskriv kort hvilke atomer, der indgår i bindingsdannelsen? Salt er mindre opløselig i ethanol end i vand.Salte i vand danner hydratiserede ioner Der er en ion-di... -
Tysk - skal rettes
ForumindlægSKa rettes :) tror stort set det er rigtig Peters taske - Peters Tasche Karins bluse - Karins Bluse Ruth Reimers Mand - Ruth Reimers Mann Karin og Peters lejlighed - Karin und Peters Wohnung Direktøren får firmaet. - Der Direktor bekomm die Firma Meninggen med livet - Der Sinn mit mit das Leben F... -
Hjælp til enkelte sætninger
Forumindlæghvordan siger man:\ni den sydlige del AF Tyskland?\nIn dem südlichen Teil (von) Deutschland.\n\nhvordan siger man:\nVi FÅR IKKE AT VIDE, hva byen hedder?\nWir (erfahren nicht) was die Stadt heisst.\n\nHvordan siger man:\ndet kan være overalt?\nEs kann überall sein.?\n\nHvordan siger man?\nDerfor ... -
fransk!!
Forumindlæghej! Jeg har skrevet lidt om byen Marseille, men jeg er gået i stå... Jeg ved ikke hvad jeg mere skal skrive om. Har i nogle ideer? Marseille est situe au sud-est de la France et est bordée par la mer Méditerranée. Marseille est le chef-lieu de la région Provence. Il y a environ 8,5... -
Tage et fag om i 3.g?
ForumindlægHejsa, Jeg ville bare spørge om jeg muligvis kunne tage et fag om i 3.g? Jeg vil vildt gerne tage fysik om, da jeg har fået dårlige karakterer i faget og det har sænket mit gennemsnit utrolig meget. Tak på forhånd. -
Matematik rapport
ForumindlægHejsa Er der nogle der ved, hvordan jeg skal lave opgave 2? hvordan skal jeg vise det?
