Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11681 til 11700 af 95433
-
Bøger
ForumindlægEr der nogen der har nogen online-bøger om sandsynlighedregning eller talteori? På forhånd tak! -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a... -
Varmeenergi!!!
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg er gået fuldstændig i stå med...Håber der er nogle der vil hjælpe:Kaffemaskinen på et lærerværelse har et varmelegeme på 2 kW, og den kan rumme 5 liter vand. Hvor lang tid tager opvarmningen, hvis maskinen fyldes helt op og vandets begyndelsestemperatur er 12 C.Jeg... -
matematik stx A maj 2016
ForumindlægHvordan løses spørgsmål b og c? -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Software til notater
Forumindlæghejjeg leder efter et godt computerprogram, som jeg kan bruge til at tage noter i, primært når jeg læser tekster og bøger, samt til at skrive mine noter fra undervisningen ind i. Derfor har jeg brug for at godt program, der helst tilbyder samme muligheder, rent typografisk, som der er tilgængelig... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
Fra Kommunikation/IT til programmering
ForumindlægJeg kan se, at kategorien "Kommunikation/IT" som på HTX fås på A og C-niveau og som tilmed er et studieretningsfag på HTX, er blevet lavet om til "programmering". Det er jeg i allerhøjeste grad utilfreds med, da programmering ofte er et valgfag på C-niveau samt at kommunikatio... -
ledningens varmestigning
ForumindlægDer leveres energi fra et kraftværk til forbrugeren med en effekt på 60 MW Mellem forbrugeren og kraftværket er der en 30 km lang kobberledning med diameteren 10 mm. Effekten leveres med en spændingsforskel på 132 kV. d) Ved en spændingsforskel på 132 kV, hvor meget varmere vil ledningen blive... -
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
Projektopgave
ForumindlægJeg skal skrive projektopgave i HF meget snart, men jeg er helt lost :(. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive om, og jeg kan ikke komme på gode ideér... Fagene skal nok være samfundsfag c og historie b eller religion c og historie b. Jeg håber virkelig i kan komme med gode idéer... På fo... -
Tage et fag om i 3.g?
ForumindlægHejsa, Jeg ville bare spørge om jeg muligvis kunne tage et fag om i 3.g? Jeg vil vildt gerne tage fysik om, da jeg har fået dårlige karakterer i faget og det har sænket mit gennemsnit utrolig meget. Tak på forhånd. -
komplex amplitude
ForumindlægKan nogen forklare, hvad der menes med amplituden af den komplekse strøm? Jeg troede egentlig, at det var modulus af den komplekse strøm, men mine noter siger noget andet. -
NV eksamen emne
ForumindlægJeg skal til gf eksamen i fysik og naturgeografi. Jeg har valgt at arbejde med drivhusgasser og albedo, som vi har haft om i naturgeografi. Hvordan kan jeg inkludere fysik, er der et emne som ville passe ind i sammenhængen? -
Sinusrelation ved stumpvinklet trekant - supplementvinkel
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at læse op til mundlig matematik på c-niveau og er gået i stå ved spørgmålet "forklar hvor man for at finde vinklen i en stumvinklet trekant skal minusse resultatet med 180". Jeg ved en lille smule omkring det, altså at det har at gøre med enhedscirklen og supp... -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
sinusfunktion
ForumindlægHvordan finder jeg x udfra udtrykket: f(x)=A*sin((2π(x-C))/B)+D Jeg har fået A,B,C og D givet, så spørgsmålet er hvordan jeg finder x'et? -
Et Spørgsmål
Forumindlæger der nogen der ved.. Hvornår er halvdelen af U-235 blevet til Pb-207?
