Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11781 til 11800 af 152758
-
Pufferligning
ForumindlægNogen der er gode til Kemi/Biotek? Som kan hjælpe ? :/ -
Campingvogn på skråplan
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave om en campingvogn på en bakke med 5 graders hældning, men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal angribe opgaven, især mht. spørgsmålet om hvordan kræfterne påvirker vognen. Eksamenssættet er fra maj 2001 til Fysik A HTX -
Spansk eksamen
ForumindlægHej Er det muligt at finde de tidligere eksamenssæt i skriftlig Spansk fra STX, så man kan forberede sig på den skriftlige oversættelsesdel, del A? Eller er der nogen som har nogle gode råd til hvordan man bedst forbereder sig til skriftlig spansk ? Mvh Lømlen -
Tysksæt fra 2008
ForumindlægHej:) Er der nogen, der ved om man kan finde opgaveformuleringen fra eksamenssættet i 2008 A niveau. Har lgie været til terminsprøve, og synes det gik rigtig dårligt, så tænkte, at jeg ville øve noget, ved at skrive den fra sidste år, men sættet er ikke til at opdrive. -
Finde fejl i sætning
ForumindlægHej Hvor i nedenstående sætning, er der en fejl: The grandfather could hardly recognize his little granddaughter because she was grown a lot. Sætningen stammer fra et eksamenssæt, og jeg kan ikke selv identificere nogen fejl. -
Geometri.
ForumindlægHej jeg har et problem i opgave 7a i dette eksamenssæt fra 2002 a-niveau. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf er der nogen der kan hjælpe mig i gang? (opgave formuleringen står lige så i linket ~ det er på side 4 af 4) Mvh. Sune -
Beregning af minimum scrapværdi
ForumindlægJeg sidder med Eksamenssættet fra august 2010 VØ A Jeg mangler kun en eneste delopgave, og det er spørgsmål 3.4. Spørgsmållet omhandler hvor stor scrapværdien skal være for at investeringen stadig er lønsom. Opgaven er vedhæftet (: (dog med mine markeringer og svar) -
Svært spørgsmål i eksamensopgave
ForumindlægHej alle Jeg har svært ved denne opgave i et eksamenssæt. Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej? (Tror ikke det er rigtigt, men jeg ville skrive f(x,y)=45000x+25000y i opgave a.) Det er så langt jeg er kommet:) På forhånd tak! -
emner til SRP
Forumindlæghej alle folk :) jeg ved bare ikke hvad jeg skal siver om, vil meget gerne skrive med fagkombinationer: 1) Kemi(A) - Biologi(A) 2) Historie(A) - Kemi(A) 3) Historie(A) - Biologi(A) HJÆLP!! -
Afstemning af redox-reaktioner
ForumindlægJeg er igang med en kemi opgave hvor jeg skal afstemme redox-reaktionsskemaer og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp både til hvordan man løser og forklare det. :) -
Capsaicin - skriftlig eksamenstræning
ForumindlægHej Jeg sidder pt og øver mig lidt til skriftlig kemieksamen og ville høre om der er en der har lavet den første opgave i August 2000-sættet, og kan checke om disse svar er rigtige? Det er den der hedder Capsaicin. a)4-methyl-1-penten-3-ol b)Reduktion. Aldehyden reduceres til en primær alkohol ... -
Chance for at komme i uddannelse?
ForumindlægKommer man 100% ind på den uddannelse man gerne vil? Jeg skal snart i 3.g, og jeg har først fundet ud af nu at jeg gerne vil tage en uddannelse inden for medicin, men jeg har ikke alle fagene til det. Så hvis jeg efter gymnasie starter på VUC og tager de fag jeg skal have kan jeg så godt komme in... -
nem mat opgave
Forumindlæghey er der nogen der kan hjælpe med 1 og 3 -
stamfunktion og integrale
ForumindlægHejsa jeg har svært ved at se en metode til at løse sådan en opgave, måske kan jeg få et spark fremad... Det er opgave g i denne her eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0081uh.pdf -
Vektor regning
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an? Kan i hjælpe? -
Ekstra højniveau fag
ForumindlægPænt goddag. De seneste par uger, grundet i alle de nyudklækkede studenter, har 1,03-reglen eller ekstra højniveau-fag-reglen, blevet meget omtalt. Mit spørgsmål lyder på følgende: - Har alle gymnasieelever krav på at kunne vælge et ekstra højniveau fag? (Ekstra timetal) Mit tilfælde: Mat A ... -
partialtryk + ligevægskonstant
Forumindlægen beholder der har et volumen på 2 L indeholder ved ligevægt 2,6 mol carbonmonoxid, 1,5 mol dichlor og 5 mol phosgen C(=O)Cl2. Temp. er 25 C a. Beregn de tre stoffers partialtryk b. beregn ligevægtskonstanten Kp -
Reaktionsskema
ForumindlægHåber der sidder nogen derude, som kan og vil hjælpe mig med at gøre følgende reaktionsskemaer færdige: a) CH3CH2CH2OH + Cr2O7^2- --> CH3CH2COOH + Cr^3+ (sur opløsning) b) CH3CH2CHOHCH3 + MnO4^- --> CH3CH2COCH3 + Mn^2+ (sur opløsning) På forhånd tak -
Potensfunktion
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave. For pattedyr (herunder mennekser) har man fundet sammenhængen: y = 0,6767 * x0,75 Hvor y er iltforbruget, målt i liter O2 pr. time, og x er dyrets vægt. a) Bestem ilftforbruget for et pattedyr med vægten 35kg. Et dyr A vejer 40% mere en et andet dyr B b) Hv... -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20...
