Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11901 til 11920 af 127115
-
differentialligning
Forumindlæghej \nDette er et nyt emne for mig, og jeg kan ikke komme i gang, hvis i kunne hjælpe vil jeg være taknemlig. \n...\n\ndu/dt=0,001(200-u), u<200\n\ndet er en 1.ordens ..ligning, \n\njeg får oplyst at i denne model er f den løsning til differentialligningen, der opfylder f(475)=107.\n\nog jeg ... -
potensfunktion
Forumindlæghej jeg har en række spørgsmål om potensfunktioner jeg skal finde gyldige værdier for a, b og x og forklar hvilken betydning det har at a>1, a=1, 0<a<1 og a<0. i et kordinat system!! hvad der sker med y-værdien, hvis x-værdien stiger med samme procentsats hver gang (vise ... -
Form analyse
ForumindlægHej alle!Jeg er i gang med min 24-timers eksamen, og er stødt på et lille problem med hensyn til formen. Mit overordnede emne er blues, og jeg har så fået Gary Moores "Don't you lie to me (I get evil).Mit problem er, at nummeret følger den helt basale bluesform | I I I I / IV IV I I / V ... -
HJÆLLP- Fordybelsesområdet - at være ung - sagprosa/avisens gener
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan skal gøre - håber, at Studieporten kan hjælpe mig lidt på vej :) Jeg har fået forbybelsesområde : at være ung - sagprosa/avisens gener Perspektivtekster: Forældre pjækker med deres børn, opråb til curlingforældre, Lillesøstre får den fedeste løn, kundsten at els... -
Søg kvote 2 under værnepligt
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg skal aftjene min 4 måneders værnepligt i Februar 2019, og jeg havde tænkt mig at søge kvote 2, hvor ansøgningsfristen er den 15. Marts, hvor jeg stadig er i værnepligten. Mange studier kræver dokumentation for relevant erhversarbejde, hvilket jeg er i tvivl ... -
Kemiske beregninger - hjælp?!
ForumindlægHej! Så er det tiende klasses eksamen i morgen, og jeg er ved at finde de sidste ting. hvad består kemiske beregninger af? hvad kan man sige der? og lave af forsøg?? og hvad er støkiometri helt konkret? håber nogle vil hjælpe, er virkelig lost i det her! mange tak! -Julia -
vinkel mellem vektorer
Forumindlæghej jeg har to vektorer a og b. ligningen er find den konstant t der gange med b giver vinklen 60 grader. jeg ville bruge formlel cos(v)=(a dot t*b)/(|a||b|) omskrevet skulle det så blive t=(cos(v)*|a||b|)/(a dot b) det bliver bare ikke rigtig. kan ikke lige forstå det. hilsen frederik -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Halogenatom + kædereaktion
ForumindlægHvordan viser man at et halogenatom fjerner ozon via en kædereaktion? Er der en eller anden der kan evt forklare med tegninger? -
Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal opskrive reaktionsskemaet for Cs-137, der bliver til Ba-156* - kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg mener, at det bliver Ba-137* -
SRP tilbagemelding ?
ForumindlægHey :) Ved godt det er forskelligt fra skole til skole, men hvornår får vi egentlig SRP karakteren at vide. Der er gået 6 uger nu siden jeg afleverede og har stadig ikke fået svar .. Er der nogle af jer andre der har fået jeres karakter ? -
Monotoniintervaller
ForumindlægHej allesammen. Håber i kan hjælpe mig med denne opgave til en aflevering. Jeg skal finde monotoniintervallerne for denne funktion: f(x)=x2-7x+10/x-1 og x må ikke være lig med 1. Hvad gør jeg? :S -
OPgave på engelsk!
Forumindlæghjælp.. Jeg har siddet i timer og gloet på dette... hjælp.. : a child is watching a plane fly at 480 km/h at an elevation of 18 degrees above the horizon. two minutes later the plane is flying at an elevation of 53 degrees above the horizon. At what altitude is the plane flying at?altitude : ... -
Normalfordeling, binominalfordeling.
ForumindlægHej folkens, jeg skla op til eksamen imorgen, der er et spørgsmål som jeg virkelig ikke fatter. Gør rede for binominafordeling og normalfordeling. :( -
Anaerob proces
ForumindlægHej,\nEr der nogle der kan vise mig den anaerobe proces?\nOg hvad de forskellige ting står for i selve formlen... eller processen.\n\nMalfoy -
gamle eksamensopgaver?
ForumindlægHej!Jeg sidder her med en gammel eksamensopgavebog (det præcise navn er "Vejledende eksempler på Eksamensopgaver i fysik", F&K Forlaget).Der skulle vel aldrig være nogen der ligger inde med en facitliste til bogen? Eller nogen der måske har regnet nogle af opgaverne?Jeg håber der er nog... -
planteplankton
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan planteplankton opstår. Jeg er med på at de formerer sig ved indtagelse af nærringssalte som phosfor og nitrat, men hvor kommer planteplankton fra ? -
ok først at perspektivere i dialog?
ForumindlægHej Nu er jeg blivet lidt i tvivl; er det ikke ok, at nævne i starten af fremlæggelsen at man først vil perspektivere i dialogen? -
FOTOSYNTESEN????
Forumindlæghej alle sammen...Ska snart op i mundtlig biologi..Læreren mener at hvis man ka FOTOSYNTESEN, så har man næsten ingen problemer mere..Jeg kan den ikke helt..Nogen der kan forklare mig hvad alle de her tal betyder???6C02 + 6H02 --> C6H12O6 + 6O2...hvabetyder alle de her tal og hvor kommer de fr... -
Hvorfor er kredsløbet rammen for grundvandsdannelsen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en Geografi aflverering, og har fået følgende spørgsmål "Hvorfor er kredsløbet rammen for grundvandsdannelsen? " Kan ikke finde noget om det nogle steder, så tænkte om i måske havde en forklaring?:)))
