Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11941 til 11960 af 20688
-
Opbygning af IT-system
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at beskrive/bygge et IT-system for en virksomhed, der udlejer film til biografer. Min opgave går ud på at beskrive både hardware og software for de computere virksomheden skal bruge. De fleste af computerne er en enkel standard pc'er. Men derudover har de også nog... -
Hjælp til et digt...
ForumindlægHej Jeg har fået et digt som jeg ska analysere, jeg har skrevet en del om digtet...men jeg synes selv, at jeg ikke er kommet grundigt rundt i det.. For jeg har ikke analyseret om den nye litteratur relateret til(kroppen, samfundet, psykologi osv....)Håber at nogen er god til at analysere digte, s... -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
AT - Menneskets oprindelse. (Charles Darwin
Forumindlæghej jeg skal skrive AT nu her til den 3 marts. jeg er lidt på bar bund ang. en retning indenfor et fag jeg skal skrive i. jeg har valgt at skrive om Menneskets oprindelse, hvor jeg lægger mest vægt på den biologiske del, om genetik osv. men problemet er at jeg har valgt historie uden rigtig at ... -
Pilgrimsrejser
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at svare på. 1. Hvad betyder pilgrimsrejsen til Mekka for ens identitet? Ændrer det ens status? 2. Tror du det påvirker integrationen i Danmark, at man tager på pilgrimsrejse? 3. Hvad er formålet med rejsen? 4. Hvorfor er tallet af pilgrimsr... -
Komplekse tal forside
ForumindlægHej derudeJeg står netop for at skulle skrive SSO om komplekse tal (den endelige problemformulering kender jeg af gode grunde ikke endnu), og er allerede stødt på problemer - nemlig forsiden.For ikke at komme i total tidsnød vil jeg lave forsiden allerede nu, men det er ikke såre simpelt at lave ... -
Hjælp til kampagne
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave i dansk at lave en kampagne om et emne. Nogle der har nogle gode emner at lave kampagne om?! Håber i kan hjælpe, for jeg er tør for ideer.. -
Lidt i tvivl
ForumindlægHej,Jeg skal til mat eksamen her på torsdag..Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler jeg skal kunne i hovedet til prøven uden hjælpemidler, nogen der kan skrive dem op herinde? -
Tyske sætninger!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige og skal rette tysk, og er kommet i tvivl om hvornår det hedder f.eks. andenken (i et ord) eller denkt an (i to ord) ? Håber der er nogen der kan hjælpe ! -
Semester vs blok?! :O
ForumindlægNogle, der kan forklare mig, hvad forskellen er på semester og blok? Spørgsmålet opstår i forbindelse med min studiestart på uni :) Tak! -
religion og dansk
ForumindlægHjælp - forslag til emne Skal have om kærlighed i fagene religion og dansk. Nogen er har nogle forslag til specifikke under emner? -
løs ligningen
Forumindlægløs ligningen og gør rede for at den ikke ikke har løsninger: 1) -5x2=0 Jeg ser på funktionen og finder ud af at parablen er negativ (den grene vender nedad) og da den ingen b- eller c-værdi har skærer den x-aksen i netop 0. Ved at finde diskriminanten findes også, at: d=b2-4ac = 02 - 4*(-5) * 0 ... -
SRP-Karakter
ForumindlægHej Studieportalens brugere :D Fag: AØ/ENGELSK Jeg har afleveret en srp opgave for et par uger siden. Har efterfølgende opdaget et par fejl i opgaven og er i tvivl om hvor meget det evt. vil trække ned, desværre.... :( Da jeg afleverede opgaven var jeg nogenlunde tilfreds, men nu er jeg... -
Opgave
ForumindlægDens model på være sinus til θ multipliceret med L og skinnebenets længde må være sinus til 2π-θ, også er det produktet af dem, er dette en korrekt model? -
Incest
ForumindlægHej. Vi er tre piger som har projektuge, hvor vi har om incest. Vi har fokus på forældre, altså hvad der kan få dem til at gøre det osv. og vi vil gerne høre jeres viden/mening. Så her er nogle spørgsmål: Hvad tror i der kan få forældrene til at gøre det? Hvorfor gør de det? Mener i at ... -
Trætårn
ForumindlægHej. Som en af delene i HTX grundforløbet, har vi fået en projektopgave for. Den går ud på at vi skal producere et holdbart "tårn" ud af træ. Gradvist skal der lægges kilo på toppen, indtil det falder sammen. Vores gruppe har selvfølgelig lavet en tegning med vores ingeniørkunst, men je... -
rettelse af tekst.......haster ...
ForumindlægHer er min tekst så (håber at i lige gider at kigge på den)\n\nMy group existed of 3 persons which were sebastian, Robert and of course my self. \nI will first of all like to start to tell that I have worked with Nora in a project earlier in my other subjects, but I have never tried to work with ... -
Hvad betyder denne sætning?
Forumindlægbag naturens rørende skønhed er der altså en Skaber?? Kan godt oploade hele teksten , hvis det er . -
forklaring på opportunity cost
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen der lige kan hurtigt forklar mig hvad opportunity cost(offeromkostninger) er og sunk cost? gerne med eksempler.. På forhånd tak:) -
Betydelig ændring af kondital på 6 uger??
ForumindlægHej\n\nJeg er igang med at forberede min SSO for nærmere info se:\n\nhttps://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=133988\n\nJeg skal måle en persons kondital og se hvor lang tid vedkommende kan holde vejret over og under vand. Personen skal så løbe 2*½times koncentreret løbning om ugen, og...
