Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11981 til 12000 af 23765
-
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
5 A-fag kontra 4 A-fag + C-fag
ForumindlægHej. Jeg har: Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal hæve begge b fag eller kun det ene. Er der nogen som har erfaring med 5 A-fag byrde mæssigt og ved. hvilken karakter man kan "nøjes" med for at de 3% giver det samme som hvis man havde 4 A-fag uden de... -
Induktion
ForumindlægHej alle der har forstand på fysik :-) Mine spørgsmål er: Kan man, uden at føre magneten gennem spolen, skabe en induktionsstrøm. Fx ved at lade magneten løbe lige under, ved siden af, ovenpå osv. spolen? Vil dette stadig skabe en induktionsstrøm? Kan man lave én stor cirkulær spo... -
Hjælp til Statik
ForumindlægHejsa :) Skal op i fysik A skr. eksamen imorgen og det eneste jeg plejer at havde problemer med er statik. Forstår simpelhel ikke hvordan man beregner krafter på opbjekter som feks står på en hældning osv. Er der nogle der ligger inde med nogle noter eller en løsning på en opgave som omhandler de... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
Ohms lov?
Forumindlægvi er to piger der skal op til mundtlig fysik i morgen og vi sidder og laver dispositioner. vi er igang med ohms lov, og vi mangler nogle punkter, er i søde og hjælpe. vi har transformation, forklaring af ohms lov og samlede modstande på spoler. Please hjælp os!!! der må ogs gerne komme en forkla... -
Funktion
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave om et matematisk pendul i fagene matematik og fysik. Jeg skal bruge en funktion, så jeg til en vilkårlig tid kan finde vinklen mellem den snor pendulen hænger i og indfaldsloddet. Dvs. funktionen skal hedde noget med θ(τ)=.....? Jeg har ingen ... -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
Antal eksaminer?
ForumindlægKære Studieportalen!Jeg har tre højniveau fag: matematik 3 årigt A niveau, fysik A og kemi A. Derfor overraskede det mig og mine medstuderende da vi fik vores eksamensplan og så, at vi havde en mere mundtlig eksamen end de andre 3. g'ere som havde matematik 1 årigt A nivau. Vi fik at vide at ... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
Newtons love m.m. Hjælp!
ForumindlægJeg har flere spørgsmål om nogle opgaver vi har fået stillet i fysik primært dem som jeg er i tvivl om okay: Opgave 1) En turist taber sit kamera ud over Eiffeltårnet og vi ved S_0=320 m og V_0=0 og a=-9,82 m/s^2 Så får vi stillet nogle forskellige bevægelsesligninger: S(t)=320+1/2*(9,82)*t^2... -
Matematik B+A niveau? Hvad er læreplanen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at tage studentereksame n i Norge med matematik delvis på B-niveau (men ikke helt B-niveau endnu). Når jeg kommer tilbage til DK skal jeg supplære i matematik A-niveau. Jeg vil gerne gøre noget selvstudie (læse hjemme) før jeg begynder at tage supplæringen. Hvor kan jeg finde ud ... -
Træk to gange til mundtlig eksamen
ForumindlægAdvarsel: Den nedenstående tekst er pure opspind. I en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet, fremgår det, at eksaminationsreglerne for de mundtlige eksamener bliver ændret med øjeblikkelig virkning, og træder således i kraft til eksamensperioden, der starter i maj 2008. Hvor det før ... -
Indeksering
ForumindlægEr indeksering af de forskellige regnskabsposter relevante for en regnskabsanalyse? Jeg sidder og skriver en rapport og mangler desværre noget fuld. Jeg har skrevet om alle nøgletallene, beregnet dem og kommenteret dem. Idéer er meget velkomne! -
batteriets opbygning
Forumindlæghej jeg sidder her og er igang med en rapport men jeg kan ikk rigtig komme vider, og jeg er kommet til batteriets opbygning. Er der nogle som måske kan hjælpe mig ? -
Syre og baser
ForumindlægHej! Nu står jeg og skal skrive en rapport omkring syre og baser.. Så der er vel ikke nogle der skulle have nogle gode notater liggende?eller tips til nogle gode forsøg?.. Salli -
BIO: Sker omdannelsen af ATP i musklerne?
ForumindlægJeg er i gang med bio-rapport og vil bare lige høre om nogen af jer kloge hoveder ved om det præcist er i de tværstribede muskler at ATP bliver omdannet til mekanisk/bevægelses energi? -
Historie... hjælp
Forumindlæghejsa Jeg er i gang med en rapport. hvor i jeg skal finde ud af hvorfor Krusjov opgav til sidst. Ang. Cuba- er der måske nogle der har evt. gode links eller lign.? Hilsner herfra. -
Spædbarngulsot
ForumindlægJeg mangler oplæget til denne matematikrapport... opgaven handler om log og ekspontientel udvikling.. overskriften for rapporten er som sagt "Spædbarngulsot".. håber i kan hjælpe mig..
