Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12041 til 12060 af 160040
-
Fysik A, skriftlig
ForumindlægHejsa jeg har en opgave. Jeg er kørt lidt fast i, så håber I kan hjælpe:En kompressor tager luft ind, som har en temperatur på 18 grader C og et tryk på 1,0 bar. Luften komprimeres til en 1/4 af det oprindelige columen. Trykket på kompressorens afgangsdside er 6 bar:Først har jeg bestemt luftens ... -
Afsætning A eksamen.. HJÆLP
ForumindlægHej alle..Jeg har lavet et projekt i afsætning, som jeg selvføgelig skal os og forsvarer her på fredag..! Men jeg er i tvivl om hva jeg helt præcis skal fremlægge det for lærer og censor..! Jeg har skrevet om videreudvikling af PS2 (PLAYSTATION), Så den bliver mere pige-orinterede, og har derefte... -
Robert Fox - A Fable
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig lidt i gang med historien? Skal forberede et mundtligt oplæg på en ti minutters tid, men synes ærligt talt, historien er ret forvirrende. Nogen, der har arbejdet med den, og lige kunne komme med nogle hints? -
Hjælp til disse kemi-A opgaver
ForumindlægHej, Nogle, der kan hjælpe med disse opgaver, da jeg ikke kan finde en sammenhæng i dem.. Mvh MW -
Biologi A Studentereksamen
ForumindlægHvordan forbereder man sig til eksamen i skriftlig biologi(gym.A niveau)??? -
Mat A opgaver.
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med disse to opgaver? Skall lige ha et skub til dem, da jeg er hammer dårlig til det :) 1) Funktionen f er givet ved f(x)=c*ekx Bestem konstanterne c og k, når der oplyses at f(2)=5 og f(7)=6 Løs uligheden f(x)>4 Bestem f'(2) 2) Bevis følgende approksimationsfo... -
Just a little help :)
ForumindlægHej. Jeg skal bare lige hører om der er nogen af jer der kan nævne hvilke cider der er på det danske marked ? Det jeg ved: Mokai, tempt, somersby, cult. Tak :D -
mat a - vektorer og kupler
Forumindlæger der nogen, som kan lave denne opgave for mig til i aften imod betaling? -
Bestem a og b
ForumindlægDette er opgaven jeg sidder fast i, jeg vil gerne have nogle som kan hjælpe mig fordi jeg fatter ikke hvad jeg skal -
Er opg a rigtig? Hastighesopgave
ForumindlægHej, Jeg sidder med endnu en hastighedsoopgave, og vil gerne have nogen til at rette på den hvis der skal rettes, så jeg dermed kan lærer noget. opg a) y=y0+voy*t+0,5*ay*t^2 y=100 m+0,5*9,82 m/s^2 *(2,0 ^sek)^2 ? -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
Vækstmodeller, Mat A
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og forbereder mig til mundtlig matematikeksamen på A-niveau, hvor en af spørgsmålene lyder som følgende: 5. MODELLER Redegør for forskellige vækstmodeller, herunder hvorledes man afgør, hvilken model der passer bedst til et datasæt. - Skal der her blot nævnes: pr... -
engelsk A mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan er det nu en mundtlig A niveaus engelsk eksamen foregår?? Man kommer 1 time før selve eksamen, ikk? Så får man en tekst, som man så skal fortælle om, og perspektivere til tekster man tidligere har læst.. Er det ikke bare det? Er der i øvrigt nogen der kan fortælle mig hvor lang sådan ... -
Integrals regning A niveau
ForumindlægS = integraltegnOpgaven lyder således:Undersøg ved hjælp af integrationsprøven, hvilke af følgende udsagn der er sande.1) S 0dx = 72) S -Lnxdx = 3+x-xInxHåber nogen kan hjælpe?? -
Terminsprøve Mat A
ForumindlægHEy Jeg skal snart op til terminsprøve, er der nogen der har været oppe. Har nogle gode ideer, var det svært... Hilsen Malika -
A Journey - vurdering!! :)
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,... -
Appelformer i "I Have a Dream"
ForumindlægHejsa. "It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment". "There will be neither redt nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights". Hvilken appelform er det? Pathos, Logos eller Ethos? Tak! -
# fysik opgaver på A- niveau
ForumindlægOpgave 1 Betragt Jorden som en kugle med en radius på 6,38·106 m. En person på Jorden vil udføre en jævn cirkelbevægelse pga. Jordens rotation. Beregn personens centripetalacceleration på breddegraden 36,9° angivet i µm/s2 med 1 decimal. Opgave 2 Et bestemt matematisk pendul har e... -
Bestem a og b i en parabel
ForumindlægHej - hvordan løser jeg denne opgave? Den er uden hjælpemidler. Min tanke var at sætte koordinatsættene ind og x og y's plads og løse ligningerne med 2 ubestemte, men jeg synes ikke mit resultat giver mening. Mvh -
Dansk A Eksamen Kronik
ForumindlægHej, gider i ikke give et respons på kronikken jeg skrev til eksamen i dag. Generation Y.
