Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 12041 til 12060 af 174809
-
DELPRØVE 1, Engelsk A!
ForumindlægHello Hvad synes i om delprøve 1 engelsk A niveau? Der er mange der synes den var svær :S Den med adverbier/adjektiv skulle man beksrive dem salmet eller tage dem en for en og beskrive dem ??.. JEg tror nemlig jeg har misforstået den del.. btw. Den første hvor man skulle rette fejl, var det ikke ... -
bestem a og b
ForumindlægSammenhængen mellem kropsvægt og skeletvægt for pattedyr kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = b*x^a , hvor x er kropsvægten, målt i kg, og y er skeletvægten, målt i kg. Et menneske, der vejer 70 kg, har typisk en skeletvægt på 5,9 kg. En hund, der vejer 20 kg, har typisk... -
Redegøre for værdien a
Forumindlæg"Gør rede for, hvad værdien af a fortæller om udviklingen i antallet af dræbte næsehorn" Funktionen ser således ud: y=0,6658596*1,78978^x -
Matematik aflevering - modeltog
ForumindlægHej. jeg sidder her med noget matematik jeg bare ikke kan fatte. altså jeg skal regne ud hvor langt modeltoget er, det rigtige tog er 18,90 m målestoksforholdet er 1:160. hvordan gør man? :D -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematik eksamen, og har 3 spørgsmål om differentialregning. Ville høre om der er en derude som har en disposition eller noter som jeg kan bruge til spørgsmålene. Jeg har vedhæftet et billede af de tre spørgsmål (spg. 11,12 og 13). Håber der en derude som kan hjælp... -
HTX matematik b eksamensopgave
ForumindlægHej, Jeg ville lige oprette en tråd sådan at folk kunne hjælpe hinanden med hvordan man løser opgaverne. til den første opgave har nogle brugt stigningstal imens andre har brugt cos relation og pytagoras. Hvordan har i løst opgave b ? Nærmere hvordan har i fundet matematik i figuren? -
Folkeskolelærer - matematik, fysik
ForumindlægHej alle Jeg har hørt at folkeskolelærer har svært med at finde job indenfor deres humanistiske fag, men er det også sådan med naturfagene, hvis jeg vælger matematik og fysik har jeg mulighed for at komme hurtigt ud på arbejdsmarkedet? -
Dansk A - Terminsprøve HTX
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig terminsprøve i Dansk A i HTX om en måned. Ved i hvad det er man kommer op i? Skal man bare skrive en stil eller noget? Har i nogle gode råd til mig? Evt noget forberedelsesmateriale eller terminsprøve fra sidste år ville være fantastisk at kigge igen... -
Hjælp til afgangseksamen engelsk niv. A
ForumindlægHej Er der nogen som mod betaling kunne tænke sig at hjælpe mig med forberedelse til min afgangseksamen i engelsk A niveau HHX. Jeg har brug for hjælp til gramatik. -
Bestem tallene a og b.
ForumindlægHar jeg gjort dette rigtigt? - Opgaven er som bilag Startværdien → b = f(0). vi skal starte med at finde a. (x1,y1) = (0,8) og (x2,y2) = (3,64) a=y2−y1/x2−x1 a = 64-8/3-0) a = 18,666 og så skal vi finde b med formlen, b = y2−a*x2 b = 64-18,666*3 b = 8,002 -
Find a,b og fordoblingskonstanten
ForumindlægHej, Jeg har en opgave der hedder: Om en eksponentiel udvikling vides, at b = 2 og at den går igennem punktet (2, 3) Kan man så regne den således: når b = 2 ved vi at grafen går igennem punktet 0;2 og derved får vi punkterne: x1 - 2 y2 - 3 y1 - 0 y2 - 2 og derved regne a ud... -
Find P0 og a
ForumindlægHej, det vil være dejligt hvis nogle kan hjælpe med denne opgave.. den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige antal... -
b*x^a
Forumindlægjeg ved at når x stiger med 10% falder y med 3%.a har jeg fundet ved at sige: a = (log(97)-log(100))/(log(110)-log(100))a = -0,3199(b har jeg også fundet hvis det er det også skal bruges : b=436,5158)hvor stor en procentdel af y mister man, hvis x stiger med 19% ? -
Studieretning med Kemi A?!
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart vælge studieretning på HTX, da jeg skal gå der efter 9. klasse. Jeg har et lille problem: Jeg kan rigtig godt lide faget kemi, og vil derfor også gerne have det på gymnasiet. Der er en rigtig god studieretning med Kemi A, Biologi B og Psykologi C. Den er jeg meget inter... -
Bestem a og b
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med denne opgave: For perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA med god tilnærmelse beskrives ved denne funktion. f(x)=490x+10400 A) har jeg lavet, og er ikke relevant for de andre opgaver Lobbyisternes samlede budget (målt i mio. dollars) kan beskrives ... -
EKSAMEN ENGELSK A?
ForumindlægHej er der nogle der har tips til hvad man skal kunne eller hvad der er godt at kunne til engelsk a delprøve 1? tips til alt modtaged med hyshånd!! god dag og tak på forhånd -
Bestem a og b
ForumindlægSe vedhæftet. Jeg skal have hjælpe til både a og b. Skal jeg tegne en regression, i såfald hvilken? -
Skriftlig Dansk A
ForumindlægHej Alle Jeg skal til dansk A årsprøve i morgen, men er kommet i tvivl om, hvilke genre der typisk forekommer. Kan I svare mig på dette? Pft. -
Bestem a og b
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave, hvor jeg har problemer med hvordan jeg skal bestemme a og b... Nogle der kan hjælpe? :) -
Formlen for a i en potensfunktion
ForumindlægDisse 2 formler for a bliver begge brugt? log(y2) - log(y1) / log(x2 -log(x1) og log(y2/y1) / log(x2/x1) Kan man bruge begge? :S
