Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12041 til 12060 af 17507
-
Rapport før årskarakter, vigtigt.
ForumindlægJeg er igang med en rapport om Malta, som skal afleveres d. 30. Denne får indflydelse på vores årskarakter, derfor ynder jeg at gøre det bedst mulige forsøg, for at gå rapporten til at fremstå som et mesterværk. Der er pt. to spørgsmål, jeg ikke kan besvare. De lyder som følger: Hvilke klima- og ... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa!Er der nogle søde, flinke, rare mennesker der mon kunne oversætte denne bid fra et leksikon for mig? :)Racisme: Teori om, at en races renhed bør bevares. Tro på visse racers overlegenhed og medfødte ret til at herske. Før i tiden blev mennesket delt op i racer efter ydre kendetegn. De hvide... -
Destillation, alkoholer
ForumindlægHej alle, jeg har lavet et forsøg hvor vi har destilleret en Beckmann`s blanding/alkohol opløsning. Jeg er nu igang med efterbehandlingen, hvor jeg bl.a. skal forklare iagttagelserne. Jeg skal f.eks. forklare hvorfor Beckmanns blanding bliver mørkegrøn når alkoholen tilsættes, samt hvorfor selve ... -
Linsemagerens ligning - Bøjning af lys
ForumindlægHej Jeg har en linse som tager en udstråling fra en lyskilde som er 120 grader, og bøjer det til 86 grader. Jeg skal nu forsøge at ændre linsens forhold til at give en 60 grader udstråling, men blev lidt i tvivl om hvordan, så alt hjælp modtages med kyshånd! På vedhæftet illustration, ses en t... -
Mikroøkonomi og MRS
ForumindlægNår man har nyttefunktionen U(x,y)=3x+y hvad bliver forbrugeres MRS så? Blir det altid y/x (som det gør alle eksempler jeg har set..)?Jeg har forsøgt at differentiere U mht. x og y og divideret disse resultater for at få MRS (da MRS=MU(x)/MU(y)), men det blir 3/1, altså 3... Kan det være rigtigt...? -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægVed et forsøg målte man sammenhænende værdier af trykket p og rumfang V af en gas, hvis temperatur blev holdt konstant.V i mL: 73,2, 41,2, 30,7, 21,3p i mmHg: 218, 390, 521, 751Vi ud fra tabellen at tryk og rumfang tilnærmelsesvis er omvendt proprtionalitet. Angiv sammenhængen mellem x og y.Nogen... -
vands massefylde
ForumindlægVi har lavet nogle forsøg, og i den forbindelse skulle jeg finde vands massfylde. Jeg ved at det er 1 gram/cm3 ved stuetemperatur, men i vores målinger har vi fået vandet til at have 0.947 gram/cm3 i massefylde ved 20 grader celsius. Det er normalt postevand, burde vandet så ikke fylde mere pga. ... -
Funktion !!! hjælp
Forumindlæghej alle sammen er der nogle derude der kan forklare mig hvordan man løser disse to En funktion f er bestemt ved f(x) =7 ln x -2x^2 bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1) . 2 : en funktion f er bestemt ved f(x) =1/3 x^3-2x^2 -5x bestemt monotomiforholdene for fu... -
Farvestoffer i planter
ForumindlægI et forsøg, hvor vi undersøgte et ekstrakt af et blad(farvestoffer+ethanol), så vi denne væske(i et reagensglas) i gennemfaldende lys og det reflekterende lys. Altså gennem.: sol - reagensglas - øjne og reflek.: sol/øjne - reagensglas. Vi så en grøn farve i gennemfaldende lys og en rød/brunli... -
Ligning
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal regne ligningen i den vedhæftede fil. Jeg har forsøgt flere gange, men jeg får ikke det samme som facitlisten (svaret skal være x= - 8) Hvad gør jeg forkert? Jeg starter med +7 på begge sider. Derefter *6 på begge sider. Så har jeg x + 2 =42x tilbage Så siger ... -
Fysik C eksamnen (24 timer) - gode råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
den afledte funktion.
ForumindlægHvordan finder jeg f'(x) af funktionen f(x)=(4x-1)^3 ? Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg ved at den skal give 12(4x-1)^2. Umiddelbart ville jeg bruge x^n - n*x^n-1 , men dette giver ikke det rigtige resultat. Derefter har jeg forsøgt at dele funktionen i to, men det virker heller ikke. ... -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
melanisk energi
ForumindlægJeg har en opgave som hedder:I busser har man gjort forsøg med at opsamle og genbruge den energi der opstår ved opbremsning. Hvor stor en energimængde er der tale om når bussen kører 60 km/t og vejer 12 tons?Den eneste formel jeg har kunne få til at passe var den kinetiske energiEkin=1/2*m*v^2alt... -
isolering og tal bestemmelse
ForumindlægHej, nu har jeg siddet og puslet med denne opgave i snart 20 min, og kan simpelthen ikke se hvordan jeg kan finde a i 13=a^2+(a+1)^2 jeg har forsøgt: 13=a^2+(a+1)^2 <=> 13=a^2+a^2+1^2+a*1^2<=> men kan så ikke se hvordan jeg skal komme videre og om jeg overhovedet er rigtigt ... -
Energi og nyttevirkning
ForumindlægJeg har en opgave som hedder: I busser har man gjort forsøg med at opsamle og genbruge den energi der opstår ved opbremsning. Hvor stor en energimængde er der tale om når bussen kører 60 km/t og vejer 12 tons? og hvor mange liter dieselolie kan der spares på en dag, hvis bussen bremser 500 gange ... -
Betahenfald
ForumindlægVi har lavet et forsøg i fysik hvor vi beregner den kinetiske energi for nogle elektroner, der bliver udsendt fra en betakilde. Elektroner bliver afbøjet i et magnetsfelt (som varieres) således, at det kun er elektroner med en bestemt hastighed, der bliver registreret af en GM-tæller. Jeg har så ... -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
En der er god til kemi?
ForumindlægHej! Sidder lige og knokler med min SRO opgave i biologi og kemi. Og så er jeg komme til følgende opgave, og kan bare ikke finde ud af den uanset hvor meget jeg prøver - er der en der kan hjælpe mig? forsøget gik ud på at bestemme ethanolindholdet i øl ved hjælp af en redoxtitrering. Ethanol oxid... -
Exoterm og endoterm reaktion
ForumindlægHej, hvornår er en reaktion endoterm, og hvornår er den exoterm? Vi har i skolen lavet et forsøg, hvor vi lavede en opløsning af jern(III)nitrat og kaliumthiocyanat, KSCN. Da vi kom noget af blandingen i et reagensglas og kom det i koldt vand, har jeg noteret, at den blev mere gullig. Be...
