Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 12061 til 12080 af 35503
-
Hej matematik på samsø festival
ForumindlægRodskilde Festival har det mål at nedbringe affaldsmængde på de 890 ton,der skal samles efter festivalen. Målet er at nedbringe mængden med 5% om året . på svararket er påbegyndt en tabel, der skal vise det ønskede fald i affaldsmængden. Årstal Antalår ... -
tabel over danskernes forbrug af øl.
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet der lægger som et vedhæftet link tak på forhånd :-) -
Bestem koordinatsættet til punktet E
ForumindlægHej Koordinatsættet til punktet E skal bestemmes, når arealet af en trekantet scene er 50m^2. Der udspænder sig bl.a. to vektorer BC og BE, hvor B og C's koordinater er kendte, mens E's er ukendte. Jeg tænker, at man kan bestemme BE, ved at løse ligningen 50=1/2*(det(BE,BC)), dog får jeg... -
Linje og punkt, bestemt linjen m
ForumindlægKan nogen hjælpe med b) og c)? -
Cirkeludsnit, procent
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvilke udregninger jeg skal lave. Jeg har lidt svært ved at skrive procenten, udregningen og hvor mange elever der er. Hvordan løser jeg det? -
en funktion f er bestemt ved
Forumindlægf(x)=5x3+9x2-7x+40 Jeg har prøvet og løst den sådan her, men tror ikkedet helt rigtigt -> 5*3*x2+9*2x-1 = f(x)=15*x2+18x-1 Passer det ?????? -
hjælp med matematik
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe, da jeg ikke ved hvordan opgaven skal regnes. Tak på forhånd & god weekend:) -
Plangeometri
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? På forhånd tak for hjælpen :) -
Tæller årsprøvekarakteren?
ForumindlægTæller årsprøvekarakteren i et fag med i gennemsnittet, hvis man skal til eksamen i faget? Hvis jeg får 10 i et fag, men jeg til eksamen får 7, er det så kun 7-tallet, som tæller med i mit gennemsnit eller er det en kombination af både årskarakteren og eksamenskarakteren - altså 8,5? -
finde et oplæg til dansk
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har trukket trekantsdrama til dansk muntlig eksamen og ville høre om nogle kunne hjælpe med, at finde et oplæg, jeg kan gå op til eksamen i, såsom en novelle, et digt, folkevise, musikvideo. :) -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1... -
Odysseen
ForumindlægHejsa alle sammen!!!nu håber jeg virkelig der er nogle der vil hjælpe mig for er rimmelig meget på skideren.. j skal til old eksamen og mangler resumer af sang 1 og 6 og 9 og 11 så hvis der er nogen der har noget til det vil jeg blive meget glad...også bare notater om problemstillingen i det hele... -
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen og jeg har trukket eventyr. Jeg ved ikke helt hvilket eventyr jeg skal vælge, derfor ville jeg lige spørge om der er nogle der har nogle gode eventyr som jeg kan bruge :) , men eventyret skal kunne perspektiveres med et af eventyrene: Fyrtøjet,... -
rehtoric
ForumindlægHvordan kan man bruge af : repetition finde how can someone use repetition to finde in the text of: Senator Barack Obama's acceptance Speech in chicago, Illinois from wednesday , November 5, 2008 Help - Eksam :S -
Pensum ? dansk mundtlig.
ForumindlægHej allesammen..Er kommet i tvivl om en ting ang. dansk mundtlig eksamen (folkeskole). Vi har fået opgivet en masse tekster. Jeg ved godt at jeg ikke trækker en af de pågældende, men skal man relatere til disse tekster?F. eks. er "fyrtøjet" af HC. Andersen opgivet. Men skal jeg fortælle... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej,jeg skal (også) til latin eksamen (1.g) i næste uge, og har virkelig brug for hjælp.- Er der nogle der har været oppe der kan fortælle hvordan det foregår og om det er så sk... svært som det lyder??- Er der nogle der kan forklare hvordan man kender forskel på en bi- og en hovedsætning? (og hv... -
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg...
