Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 12161 til 12180 af 109300
-
entalpi tilvækst af 1 g. fedt. har svært ved b. billede af opgave vedhæftet
Forumindlægse billede -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Hjælp til matematik spørgsmål om Færøerne
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med min matematik opgave; Tabellen nedenfor viser udviklingen i befolkningstallet på Færøerne i perioden efter 2011. I en model kan udviklingen i befolkningstallet på Færøerne beskrives ved et andengradspolynomium N, hvor N(t) betegner befolkningstallet på Fæ... -
hvilket fag terminsprøve?
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
hjælp til essay
ForumindlægEr der en der vil være så venlig et definere hvad der skal med i et essay på dansk?? Ved godt hvordan det skal skrives på engelsk, men det er ikke samme princip på dansk :S\n\nHåber der er en der vil hjælpe -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
b) Bestem f'(g(0)), f'(g(1)) og f'(g(3))
Forumindlæghej jeg har opg som er Bestem f'(g(0)), f'(g(1)) og f'(g(3)) jeg ved at f(x)=3x-7 og har en graf af g som er her hvad er f'(g(0)), f'(g(1)) og f'(g(3)) -
Eksm. opg. i mat. A nivau: opgave 2.008 beregn længden af projektionen a a på b
Forumindlægjeg skal beregne længden af projektonen a på b? hvordan gør man det ud fra de oplysninger jeg har? jeg ved at b=3/2a+a hat og længden a af er 3 jeg har selv fundet ud af at arelaet =9 længden a b= kvadraetrod 29,25 vinklen mellem a og b= 33,69 længden af a-b= kvadratrod 11,25 vinklen mellem vekto... -
Bestem en enhedsvektor, i vektor a's retning og en enhedsvektor i vektor b's retning
ForumindlægJeg har en opgave, der lyder: "Bestem en enhedsvektor, i vektor a's retning og en enhedsvektor i vektor b's retning". Vektor a = (-3,2,5) Vektor b = (2,-2,2) Har fundet ud af, jeg skal bruge formlen: enhedsvektor = vektor a/længden af vektor a Og jeg har også beregnet længden... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Laserstrålens intensitet, Vejen til Fysik B, Opgave 54 side 80 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægLysstrålen fra en He-Ne-laser sendes ind i en såkaldt termosøjle, der måler lysstrålens effekt til 0,5mW. Lysets bølgelængde er 633nm. a) Strålingens fotonenergi er bestemt f = 3,0 * 108 m/s / 6,33 * 10-19 m = 4,73 Hz b) Antal fotoner der rammer termøsøjlen pr.sekund er bestemer først E E = ... -
Jeg forstår KK hvordan jeg udregner 1.a og 1. B nogle der Lan hjælpe se billag
ForumindlægHjælp -
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
"supersnit"
Forumindlæghej, har lige fundet en artikel, fra chili net, om hvordan man kan score et supersnit i studentereksamen:http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&nid=363kan det virkelig passe!? -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Hjælp til opgave 6.5.1 af Orbit B Htx/Eux læreplan 2017 (Atom fysik, emission)
ForumindlægHej - jeg har lidt problemer med denne fysik opgave. Det ville glæde mig meget med en smule (meget) hjælp. (opgaven er også i bogen Orbit B Htx/Eux læreplan 2017. - kapitel 6.5 opgave 6.5.1) For lidt kontekst lyder første del af opgaven således: Natriums spektrum her en emissionslinje med en b... -
bestem halveringstiden for f, når f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2)
Forumindlæghej allesammen jeg har problemer med denne opgave og håber i vil hjælpe som det fremgår i titel skal halveringstiden for f udregnes. f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2) jeg vil sætte pris på udregninger på forhånd tak :-) -
2. ordens differentialligning i Mat 1 (sandsynligvis b, eller a niveau men opgaven er dette niveau)
ForumindlægHej hjælpere! Jeg skal løse en opgave hvor jeg skal skal finde de afledte af en given funktion og jeg vil høre om i kan se om det er rigtigt? jeg ved godt at det måske ikke lige er universitetsniveau, men det er så lang tid siden at jeg bliver helt i tvivl. jeg vedhæfter min besvarelse.
