Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12221 til 12240 af 34041
-
Euklid og Archimedes
ForumindlægHej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd -
Hvad sker der hvis man er dumpet i matematil B skriftlig eksamen?
ForumindlægHej folkens! Jeg har været til eksamen i skriftlig matematik B på stx, og har fået 00 :-(. Men kommer der til at ske noget ved det? -
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
En God Problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har projektuge og skal fremlægge om IT-Matematik. Og jeg har virkelig brug for en god problemformulering til projektet. Jeg tænkte på "Hvordan har IT-Matematik udviklet sig gennem tiderne?", men sagde så til mig selv, at det er ikke rigtigt et problem og man kan altså bare søg... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
SSO Mat A integralregning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg har fundet mig selv i en håndbunden knude. Jeg går på HF enkeltfag og skal til at skrive min SSO på førsteåret. Jeg vil gerne skrive den i matematik, men jeg har ikke været i skole til at kunne spørge min lærer, om hvilket emne jeg kan vælge og hvordan det giver mening at s... -
Dansk - modtagerrettet kommunikation hjælp
ForumindlægHej folkens. er lige blevet færdig med min modtagerretter kommunikation og synes selv der er okay. Men tænkte på hvad i andre synes om det. i må gerne hjælpe med at rette lidt i den hvor der er fejl hvis i gider, der er helt sikker nogle fejl så hvis i gad og hjælpe med at rette den ville det v... -
Opgave om aftale
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvil om denne opgave. Jeg mener at de har en aftale men er i tvil da Ea ikke har kunne komme i kontakt med Torben. Er der nogle som kan sige om det er helt ved siden? Torben Beck Poulsen har forhandlet hårdt og længe om salæret for salg af et interessant emne - en 120 m2 s... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Ligninger
ForumindlægHej er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende ligninger. Ikke facit alene, men med trinene. 1. 4 - 3x = x - 8 2. 3x + 4 = 16 - 3x 3. 5 - (3x+6) = 2 x + 9 4. 4x - 6 = 3x - 2 ( x-3) På forhånd tak! -
Vektor regning
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an? Kan i hjælpe? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, søde mennesker! Jeg skal snart til optagelsesprøve på CPH - WEST Ishøj. Er der nogle af jer som evt. har taget optagelsesprøven fra forrige år? (altså 2013), som kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal øve mig på? Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om man skal bestå alle de fag man s... -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Tysk oversættelse - evt. en der kan rette dem hurtigt for mig
ForumindlægHej :-) Nogen der kan rette de her ti sætninger for mig, det behøver ikke være det store, bare hvis der er tydelige fejl. Altså fejl som ikke burde være der, når man går i 1HH Her får i dem, hvor den danske oversættelse står i parrentes. Altså det er blevet oversat fra dansk til tysk, dog ... -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san...
