Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12381 til 12400 af 23765
-
enduktiv og deduktiv metode:
ForumindlægNogle der har styr på hvad disse metoder står for, og om man kan benytte dem sammen? -
Kovalent
Forumindlæghvad har kovalent med det periodiske system at gøre? -
Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A
ForumindlægHej. Jeg skal vælge emne til srp, og SKAL have matematik A med, men jeg kan ikke komme på noget emne som vil passe godt til dansk A, da jeg ikke er særlig god i mange andre fag. Jeg går på HTX så der er ikke så mange andre fag jeg kan vælge... Mvh. Tim -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd. -
Eftervise formel
ForumindlægJeg skal eftervise en formel: P = (n*R/V) * T Hvad jeg har gjort er at tage udgangspunkt i den teoretiske proportionale sammenhæng og grafisk vise at dette ikke passer, da der i et eksperiment kan forekomme fejlkilder. Dernæst tænke jeg: Hey - hvad med faktisk at eftervise formlen? Jeg laver d... -
isolering
ForumindlægHvordan isolerer man? Er der en bestemt metode indenfor isolering af bogstaver, altså formler el.l -
Hvordan definere man en kubisk firkant som rumvektor.
ForumindlægHvordan definere man en kubisk firkant i 3d-vektor format og hvordan finder man volumen? -
Planetbevægelser
ForumindlægJeg sidder med en problemstilling til en SRP, som jeg gerne vil have lidt råd til: "Der ønskes en redegørelse for bevægelse af en planet, der kredser om en stjerne, der ikke er meget tungere end planeten" Hvad er værd at komme ind på, når man har 2 masser, som er omtrent lige store, s... -
Kernefysik
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse opgaver. Gerne med mellemregninger så jeg kan forstå det bedre. Tak! Det oplyses, at den radioaktive isotop thorium-232 udsender gammakvanter med en energi pa° 63,8 keV. a) Bestem ud fra figuren pa° side 31 i denne note halveringstykkelsen ... -
Hvordan bliver man gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er 20 år og min drøm er, at blive gymnasielærer. Min plan var, at læse tysk som centralt fag og medievidenskab som tilvalgsfag. Min spørgsmål er, om jeg efter min bachelor skal søge ind på kandidat i tysk eller medievidenskab? eller er det ligegyldigt? Altså skal det se sådan her ud:... -
Længdebølger?
ForumindlægHej Jeg ved ikke om min forklaring på det nedsteående spørgesmål (Hvad kan man konkludere om v's afhængighed af f og lambda?) Er der nogle, som kan forklare mig omkring havd der er forkert i min forklaring og hvorfor? Hav en god aften! -
Kan nogle checke om det er korrekt? beregning med diameter (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har tilføjet et billede af hvordan jeg ahr beregnet noget omhandledene solen rotationstid (noget i den stil) Kan i hjælpe med at cheke om det er de korrekte tal og hjælpe med at fortælle hvor enheder mangler og hvilket enhed der skal stå? DET HASTER Skal op imorgen. -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
valg af linjefag på læreruddannelsen
ForumindlægHvad er de store og små fag i grundskolen? -
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ... -
Konkurrencer i Matematik i gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der søger udfordringer i undervisningen ift. matematikken og nogle andre fag, så jeg ville bare gerne høre jer, om der findes nogen matematikkonkurrencer enten på gymnasieplan eller på højere plan, og i så fald, hvilke? Jeg er velvidende om Georg Mohr, som jeg stø... -
Ammoniak
ForumindlægAmmoniak er en gasart. Beregn vor meget 1,2 mol ammoniak fylder ved 1,013 bar og 25°C? Og I en tank er der 3 mol N_2 og 3 mol H_2 afgør om der er ækvivalente mængder? og forklar begrebet ækvivalente mængder betyder, og brug gerne et eksempel -
titel til kolonihavehus
Forumindlægsidder lige pt og skriver en rapport om kolonihavehuse, hvor jeg skal designe fremtidens kolonihavehus. jeg er nu nået så langt at jeg skal have fundet en overskrift til rapporten, og som meget gerne må være ørefangene.. hovedgrebet i rapporten er solceller og miljø samt at det er et kolonihavehu... -
NV-prøve
ForumindlægHej! Jeg skal til prøve i nv på mandag. Jeg har skrevet en rapport om fotosyntese og respiration, og en anden rapport om bæredygtighed: globalt og i fødevareproduktion. Jeg har 8 min. til at fremlægge de mest væsentlige ting fra mine rapporter, men problemet er bare, at jeg ikke kan pri... -
vigtig hjælp
ForumindlægHej jeg skriver for at høre om der er nogen som vil hjælp/ støtte med en opgaveskrivning. Emntet i selve rapporten skal handler om konkurrence. Jeg har fået lavet nogle underspørgsmål, som jeg tænker er gode til at besvar dene rapport. Du meget gerne sende en mail her inde, så kontakte jeg d...
