Fysik

Kan nogle checke om det er korrekt? beregning med diameter (HASTER)

11. juni 2023 af SkolleNørd - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg har tilføjet et billede af hvordan jeg ahr beregnet noget omhandledene solen rotationstid (noget i den stil)
Kan i hjælpe med at cheke om det er de korrekte tal og hjælpe med at fortælle hvor enheder mangler og hvilket enhed der skal stå?

DET HASTER

Skal op imorgen.

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2023 af ringstedLC

Vedr. enheder:

De mangler stort set alle vegne. Husk at der i fysik skal være samhørende enheder i alle beregninger.

Vedr. solbilledets tid om flytte sig 360º:

Den forventede værdi er en helt anden end den beregnede. Så mon ikke du har lavet en enheds-, regne- eller aflæsnings-fejl.

NB. Det er slet ikke nødvendigt med så mange decimaler.

Svar #2
12. juni 2023 af SkolleNørd

Vedr. enheder:

De mangler stort set alle vegne. Husk at der i fysik skal være samhørende enheder i alle beregninger.

Vedr. solbilledets tid om flytte sig 360º:

Den forventede værdi er en helt anden end den beregnede. Så mon ikke du har lavet en enheds-, regne- eller aflæsnings-fejl.

NB. Det er slet ikke nødvendigt med så mange decimaler.

Kan du hjælpe med at rette det?

Med den beregende værdi,så kunne der jo også være måleusikkerheder, som jeg har talt med en lærer om.

Jeg er ikke den skarpeste kniv når det angår enheder efetr at jeg lærte så mange formler og skla op i det i morgen, så det haster:/

Skriv et svar til: Kan nogle checke om det er korrekt? beregning med diameter (HASTER)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.