Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12381 til 12400 af 152758
-
Hvad skal jeg blive?
ForumindlægJeg skal jo snart til at vælge uddannelse, men har ikke helt besluttet mig endnu. Jeg har altid godt kunne lide kemi og medicin og jeg har derfor tænkt meget på farmaceut. Jeg har også tænkt på lægevidenskab. Der er jo også kommet en nyere uddannelse som hedder molekylær biomedicin, som også lyde... -
Hvad hedder bogen?
ForumindlægHvad hedder bogen og forfatteren til de kemibøger vi bruger/brugte i gym? Skal nemlig til at tage et gsk-kursus i kemi og skal lige ha genopfrisket nogle ting inden jeg starter. På forhånd tak! -
Hjælp til papirbehandling opgave.. (Partikler osv)
ForumindlægHejsa.. Har også denne opgave som jeg slet ikke kan finde ud af.. Opgaven er opgave 6 i eksamenssættet, som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%... -
Hjælp til to additionsreaktioner
ForumindlægJeg har to kemi opgaver for til i morgen og jeg kan ikke rigtig finde ud af dem. Opgaven lyder følgende: Opskriv et reaktionsskema for additionsreaktionerne: a) hex-3-en og hydrogenchlrid b) pent-1-en og vand -
Beregning af koordinatsæt
ForumindlægHej alle. Først: Dette er en udvidelse af en opgave fra årets skriftlige eksamenssæt til folkeskolen, som jeg har lavet til mig selv. Det er altså ikke noget med at det skal afleveres og at jeg gerne vil have et klogt hoved til at give mig det korrekte svar. Nå, men helt min problemstilling... -
umuligt integral- uden hjælpemidler!
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med en opgave som jeg simpelthen ikke kan løse, uden hjælpemidler. Det integralregning og jeg undskylder meget jeg ikke kunne finde ud af ligningsystemet, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg håber i kan hjælpe, Sofia -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
Spørgsmål
ForumindlægHej SP. Jeg forstår ikke disse spørgsmål, kan I evt. hjælpe med at uddybe dem? Hvad adskiller matematik og kemi som fagområder? Hvad forstår man ved en matematisk model (fx pufferligningen) og grafisk visualisering af en matematisk model (fx bjerrumdiagrammer)? -
Lektiehjælp
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis du... -
strukturformler
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med kemi opgaver, om strukturformler.. Jeg er i tvivl hvordan og hvorledes jeg skal lave det.. a) 2-methylhexan b) 3-ethyl-2-methylheptan c) 4-ethyl-2,3,4-trumethyloctan Håber nogle kan hjælpe mig :)! -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
Fysik og farver - elektromagnetisk stråling, additiv og subtraktiv farvedannelse og absorptionsspekterum
ForumindlægHej SP Jeg overvejer at skrive SRP i kemi A og fysik B med farver og farvestoffer som emne (intet er dog fast belusttet). Mine noter fra 1.G er dog meget mangelbare på det fysiske aspekt af farver. Er der nogen bøger og/eller websider, som er pålidelige og læse-venlige? Mange tak for hjælpe... -
emnevalg..
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har valgt kemi og matematik til stp projektet. Problemet er at jeg INGEN idé har til selve emnet. Hjææælp mig. Det er kemi og matematik på A-niveau.. -
ER der ?
Forumindlæger der en der har facitliste til opagve 1 og 3 i Kemi A august 2006.. Og det skal ikke misforstås, jeg øver mig til eksamen, da jeg ikke er godt til kemi ligesom mine medmennesker her i studieportalen er. Jeg siger mange tak til hjælpende hånde.. -
Opgaver på nettet
ForumindlægHey. Er der nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan hente nogle kemi-opgaver til A-niveau - gerne med facit-liste. Vil nemlig gerne regne nogle for at holde mine kemi-kundskaber ved lige :-) /martinrv -
Hvad kræver det for at få høje karakterer (10 eller 12) i gymnasiet?
ForumindlægIsær indenfor Matematik, Fysik og Kemi (Matematik og Fysik på A-niveau, Kemi på B). Jeg taler både om skriftlige og mundtlige karakterer. Jeg går nuværende i 1g, 2. semester. -
Dynamit
ForumindlægHey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd. -
Hjælp til SRP
Forumindlæghej alle, vi skal jo igang med et SRP her før jul, vil høre om der nogen der vil hjælpe med ? Fagene er mat A og kemi B emnet er logaritmer og syre base kemi.. Vi kan aftale en lønnen og mødestedet:) Jeg håber der er nogen der vil.. -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægHej! Hvordan kan man redegøre for hvad der forstås ved stoffers polaritet? Skal man bare skrive noget med at molekyler deler elektroner, og elektronegativitet?? Jeg er helt lost og er heller ikke særlig god til kemi... På forhånd tak!! -
Er ikke sikker - Entrépris.
ForumindlægDet her er et nemt 7 klasses spørgsmål, men siden jeg ikke har rørt matematik i 2 måneder, så er jeg småt begyndt at glemme. Klassen har ikke købt en billet hjemmefra og skal derfor betale ved indgangen. 2.1 Beregn entréprisen for klassen og lærerne. Priser Entrébillet i perioden 16. april - ...
