Matematik

Er ikke sikker - Entrépris.

06. august 2015 af CamillaTranebær (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Det her er et nemt 7 klasses spørgsmål, men siden jeg ikke har rørt matematik i 2 måneder, så er jeg småt begyndt at glemme.

Klassen har ikke købt en billet hjemmefra og skal derfor betale ved indgangen.

2.1 Beregn entréprisen for klassen og lærerne.

Priser

Entrébillet i perioden 16. april - 24. juni 199 kr.

Entrébillet i perioden 25. juni - 23. oktober 219 kr.

"2. Dags-billet" - gældende hele sæsonen 59 kr. GRUPPEPRISER:

Ved grupper på flere end 10 personer (personer under 18 år) 109 kr.

ONLINE-KØB: Entrébillet 2011 ONLINE 175kr.

De er 22 elever allesammen under 18.

De tager af afsted 4 September.

Tak på forhånd :) Efter jeg har fået svar på hvordan man finder ud af dette, har jeg et andet spørgsmål.

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. august 2015 af hesch (Slettet)

Jeg har været inde at kigge på dit link:  De skriver jo intetsteds hvor mange penge du tjener. Du kunne så ringe/skrive og spørge, men de opgiver hverken mail-adresse eller tlf-nummer. Dog har jeg googlet et svar på spørgsmålet.  Svaret er (citat):

Hvor mange penge du har mulighed for at tjene afhænger af, hvor mange undersøgelsesselskaber du vælger at registrerer dig hos, samt hvor meget tid du ønsker at afsætte til at deltage i undersøgelser hos de forskellige selskaber. Hvis man deltager i dybdegående undersøgelser, der som regel tager længere tid er belønningen typisk også større.

Der er ingen, der påstår du bliver rig ved at deltage i mange undersøgelser. Men det giver dig muligheden for at tjene nogle ekstra penge, modtage nogle sjove gaver eller muligheden for at deltage i spændende lotterier.

Hvis du ønsker at maksimere din indtjening foreslår vi, at du tilmelder dig så mange undersøgelsespaneler som muligt. Du kan derved vælge at deltage i de undersøgelser, der har de bedste belønninger.

(citat slut).

Det kan du så tænke over. Til gengæld tror jeg du kan glemme deres lodtrækninger om præmier. Der er ikke noget i dem.

Du skal acceptere deres anvendelse af cookies ( og måske spyware ). Du skal (naturligvis) oplyse din mail-adresse, og risikerer derved at din indbakke eksploderer grundet tonsvis af reklamer dagligt. Hvis du også skal oplyse din postadresse, eksploderer din postkasse.

Det kan du også tænke over.

Hov, jeg svarede vist i en forkert tråd !  Skulle have svaret her:

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1617294#1617298

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. august 2015 af SuneChr

# 0
Det kan formodentlig betale sig at komme ind på en "2-dags-billet", også hvis billetten kun skal benyttes én dag. Læreren kommer, i følge med elever, visse steder gratis ind, så et godt bud på entréudgiften vil være
22·59 kr 

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. august 2015 af mette48 (Slettet)

Så vidt jeg kan se er der tale om en opgave fra et eksamenssæt for FA.

Skriv hele opgaveteksten (her mangler pris for læreren samt oplysning om hvilken billettype der bruges)

Brugbart svar (1)

Svar #4
07. august 2015 af Stræbende

Du ved alle 22 elever er under 18. Derfor bliver det

22*109 = 2398

Derudover skal der også betales for de 2 lærer. De tager afsted september. Derfor skal du bruge éntrebillet for 219 kr.

219*2 = 438

2398 + 438 = 2836

Svar #5
08. august 2015 af CamillaTranebær (Slettet)

Tusing tak, Mobbi! :)

Skriv et svar til: Er ikke sikker - Entrépris.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.