Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12441 til 12460 af 32066
-
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
Besværlig ligning
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave fra bogen ,Eksamensopgaver i matematik HF tilvalg. Opgave 1.44 volder mig dog en del problemer.opg. Tøndens rumfang V er bestemt vedV = Pi*h/15 (2D2 + dD + 3/4d2 )(hvor 2D og 3/4d er i anden!!)Jeg skal have isoleret D, da det er den ubekendte.V = 150 h= 8 d= 4 -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
HTX mat B eksamenshjælp
ForumindlægHej. Jeg har lige modtaget mit eksamensprojekt i Mat B og jeg kunne ærlig talt godt bruge noget hjælp. Så hvis du bare har styr på matematik på B-niveau kunne du måske tjene nogle nemme penge her. Jeg søger hjælp snarest muligt. Bopæl i Odense SØ, Tornbjerg. Skriv hvis du er interesseret. / Morte... -
Sæt mest muligt udenfor parentes.
ForumindlægGodmorgen. Jeg er ikke den skarpeste til matematik, og har derfor brug for lidt hjælp, til hvordan man løser denne slags opgaver. Opgaver går ud på at sætte mest mulig uden for parantes. 2a^2 - 4a = 4y^2 - 5y = Jeg forstår det simpelthen ikke. Kan én hjælpe? :D -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Samf-mat emner
ForumindlægHey folk! Nu nærmer valget for srp sig, og jeg har overvejet at skrive i samfundsfag og matematik, dog synes jeg det er svært at finde nogle gode emner, så jeg tænkte nogle af jer, måske sad med nogle gode emner eller foreslag? På forhånd tak og go' aften ;) -
Valdfag Samfundsfag B eller erhvervsøkonomi c
ForumindlægHej, Jeg overvejer kraftigt at læse økonomi eller matematik-økonomi på universitetet, efter jeg har afsluttet gymnasiet. Jeg skal nu til at vælge valgfag og er i tvivl om hvad der vil være bedst/ mest relevant, hvis jeg vil læse videre.. Så hvad mener i (som måske kender lidt til uddannelserne) ... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
Skifte studieretning efter grundforløbet er slut?
ForumindlægHej, jeg har været igennem grundforløbet. Men jeg er først kommet til at fortryde mit valg nu da jeg hellere vil have den matematiske linje. Jeg ville lige vide om matematik på A er så hårdt som folk siger, og ville det være for sent at tage 1.g om igen med en anden studieretning nu? -
Matematiske modeller
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er nogl... -
Integralregning-beviser for integration af almindelige funktioner
ForumindlægHej folkens som overskriften så fint indikere kunne jeg godt bruge noget hjælp her. "Integralregning – beviser for integration af almindelige funktioner?" Er der en der ligger inde med et glimmrende bevis for hvordan man via integralregning beviser intagration af almindelige... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Fortæl om jeres studie
ForumindlægHej Til d af jer, som studerer på en videregående uddannelse i Odense: Har i tid og lyst til at fortælle og reklamere lidt for jeres studie? Jeg overvejer at droppe ud og søge noget andet end d. 5. juli. Jeg har overvejet at søge ind på Matematik, men er stadig usikker.. På forhånd tak! -
Andengradspolynomier
ForumindlægSå har jeg taget fat på den mundtlige matematik - første eksamensspørgsmål lyder: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf - rødder, toppunkt og beliggenhed i koordinatsystemet. Rødderne og toppunktet har jeg vist styr på, men det andet er sandsynligvis gennemgået i 1.g - og grundet mit i... -
Haster.. Hjælp til MAT på B-niveau
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik eksamen som jeg har på B-niveau på mit gymnasium. Et af vores spørgsmål som vi skal kunne svare på lyder: "gør rede for, hvordan differentialregninger finder anvendelse inden for økonomi til beskrivelse af en virksomheds omsætning, udgifter og ... -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind...
