Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12441 til 12460 af 17507
-
Dansk
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at få fomuleret denne sætning rigtig , hvad angår komma og punktum osv. Jeg har gjort et forsøg selv.. Tove Ditlevsen voksede op i et arbejdermiljø i Vesterbro i København, og havde trods en god karrier, en hård barndom, som var præget af stor omsorgssvigt og m... -
Ioner og reaktionsskeamer
ForumindlægHej kloge hoveder, Jeg har fået til opgave at undersøge saltets opløselighed (reaktioner mellem ionforbindelser). I mit forsøg skal jeg blande 1 dråbe af natriumphosphat og 1 dråbe af sølvnitrat. Jeg skal så obseverer hvor vidt blandingen er let eller tung opløselig. Dog bliver jeg også bedt... -
Hjælp: Hvordan bliver man ungdomsrådgiver?
ForumindlægHej alle sammen, jeg har forsøgt at google mig frem til det dog uden held! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at uddanne mig til ungdomsrådgiver, da jeg altid har haft stor passion for at tale, rådgive, hjælpe unge der har det svært, hva enten det er derhjemme, misbrug, kærestesorger, arbejde elle... -
Boldens vandrette hastighed
ForumindlægEn basketballspiller forsøger en 3 pointscoring ved at give bolden en fart på 18 m/s. Et øjeblik senere når bolden sit højeste punkt 5,0 meter over det sted, den blev sluppet. Dvs. højdeforskellen er 5,0 m. Kort efter dykker bolden på 6g. igen ned mod kurven. Hvad er boldens (vandrette) hastig... -
afstanden riller på CD = d
Forumindlæghej.. jeg har lavet et forsøg med laserlys og optisk gitter og har i denne forbindelse også brugt en CD og en DVD og lyse med laserne på.. et dog gået lidt i stå her: jeg skal beregne afstanden mellem "rillerne" d på cd og dvd men hvordan gøres dette? jeg har disse tal og gøre godt ... -
Lunger og hjerte.
ForumindlægHalløj... Jeg skal holde et oplæg imorgen om et forsøg vi har lavet "Dissektion af lunger og hjerte".Men jeg sidder her og kan slet ikke finde svar på følgende spørgsmål. 1. Hvordan og hvilken proces er ansvarlig for transporten af ilt og kuldioxid i kroppen? 2. Hvilke parameter har in... -
beregning af rilleafstand på CD/DVD??
Forumindlæghej.. jeg har lavet et forsøg med laserlys og optisk gitter og har i denne forbindelse også brugt en CD og en DVD og lyse med laserne på.. et dog gået lidt i stå her: jeg skal beregne afstanden mellem "rillerne" d på cd og dvd men hvordan gøres dette? jeg har disse tal og gøre g... -
Alkohol
ForumindlægHej, jeg har et forsøg hvor en forsøgsperson indtager 2 genstande (øl) og skal kunne huske 10 forskellige kort rigtigt. Han husker de ti ting rigtigt da forsøgspersonen var upåvirket. efter 10 min indtagele huskede han også alle de 10 ting rigtigt og igen efter 10 min. efter indtagelse huskede ... -
Pendul og svingningstid
Forumindlæghejsa... Vi havde i klassen lavet et forsøg i Fysik, hvor vi skulle finde ud af, hvike fysiske størrelser, der havde inflydelse på penduet. Konklusionen var, at snorens længde havde stor inflydelse, men jeg ved bare ikke det der med teori... Er der nogen, som kan forklare mig om teorien for pe... -
Afhængig og uafhængig variable på graf
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til at kunne aflæse hvilke afhængige og uafhængige variable, der er på vedhæftede graf. Opgavebeskrivelse og spørgsmålet lyder således: 1.g har lavet et forsøg med vandmænd, hvor de er blevet lagt i vand med forskellige saltkoncentrationer. På nedenstående graf er æ... -
Afstandsformel
ForumindlægHej! Jeg har en opgave, hvor jeg har fået oplyst et punkt + en ligning for en plan. Jeg skal så bestemme afstanden fra punktet til planen: P(3,5,-4) og plan x-4y=5 Jeg kender afstandsformlen: |ax0+by0+cz0+d|/(sqrt(a^2+b^2+c^2)) Hvad gør jeg i det her tilfælde, hvor der ikke er nogen z-værdi... -
punkt og planer i rummet
Forumindlæghej, jeg har svært ved at få rigtigt facit i følgende opgave. alpha: 2x-2y+z=10 P(5,1,20), Q er den vinkelrette projiktion af P på alpha. koordinatsættet til Q skal beregnes.. JEg er gået lidt død i dette.. har forsøgt at benytte mig af afstandsformlen samt at benytte at PQ-vektoren bør være lig... -
Stamfunktion af f(x)= e^2-e^x
ForumindlægHej Jeg har prøvet at regne stamfunktionen ud, men får ikke det rigtig res. af arealet hvor 0 < x < 2. Ved brug af lommeregerne math9, fnInt((e^2-e^x),x,0,2) bliver res = 8,389 Jeg ved at hvis e^x integreres bliver det til e^x, altså det samme, og med e^2 har jeg forsøgt med 1/3e^3, men ... -
Vis at (f@g)(x); er en eksponentiel udvikling og bestem udtryk for fremskrivningsfaktoren, skæring med y-aksen samt væksthastigheden.
ForumindlægHejsa Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen og mit indtil videre forsøg på at løse opgaven, men jeg har virkelig brug for hjælp... For jeg ved slet ikke hvordan den skal løses, og den skal afleveres i morgen... Min lærer sagde noget om, at b*a^x+b skulle omskrives til k*C^x på en måde, ved hjæ... -
SRP Kemi - Alkymi
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP. Jeg har valgt Historie og Kemi som mine to fag. Jeg skal skrive om alkymi. Har svært ved at finde ud af hvad jeg f.eks. kunne skrive om i kemi-delen under emnet, så hvis nogen kunne komme med nogle gode foreslag, ville det hjælpe mig meget. Jeg kunne også godt t... -
HJÆLP 6 SPØRGSMÅL OM TOLDBARRIER OG AFSKAFELSEN AF LANDBRUGSSTØTTEN (AFRIKA) TIL IMORGEN!
Forumindlæg1) Hvordan støtter EU landbruget i medlemslandene? 2) Hvorfor skaber EUs landbrugsstøtte problemer for u-landene? 3) Hvilke partier ønsker at fjerne EUs landbrugsstøtte ? 4) HVem kan have interesse i at "forsøge at afværge at landbrugsstøtten fjernes? 5) Hvordan kan man kompensere for nedskæ... -
Gratis program
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en fysikrapport over forsøget "Halveringstiden for Barium-137*". Jeg vil gerne lave en graf som viser om mine datapunkter ligger inden for den usikkerhed der er i form af baggrundsstråling, som det er gjort i denne opgave på side 4: https://www.studieportalen.... -
Ester/Reaktion: HJÆLP !
ForumindlægHej folk, Er meget forvirret en opg. i min kemi rapport der lyder: Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen ml. carbonatopløsningen og en evt. rest af syre? WHAT ? Altså vores forsøg gik ud på at vi fik en ester ud af ethansyre + propan-1-ol kaldt propylethanoat, hvor vi så brugte 5 ml konc. svo... -
Ethanol og NaOH som tilsættes HCl
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en kemi-rapport (C-niveau). Et af spørgsmålene lyder på at forklare forskellen på den kemiske binding i hhv ethanol, C2H5OH, og NaOH. Forsøget går ud på at måle pH i ethan og i NaOH, tilsætte HCl og derefter måle pH igen og ud fra resultaterne sige noget om bindinge... -
Oversættelsesproblem i engelsk kemi bog.
ForumindlægHej alle sammen :) I min kemibog "Fundamentales of(...)chemestry" er jeg igang med at læse om pH.. Er stødt på nogle problemer mht. oversættelse som jeg håber i kan hjælpe mig med. "the neutralization reaction of an acid with a base yields water plus a salt, an ionic com...
