Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12461 til 12480 af 95433
-
Hjælp! omskriv produkt
ForumindlægHej! Jeg har problemer med denne opgave.! Omskriv produktet 5(x-2)(x+(2/5)) til formen ax2+bx+c Har svært ved at gribe den an? Men er det noget med en anden gradsligning? Håber på hjælp! Tak på forhånd! ;) -
Solsejlads
ForumindlægVi har fået denne formel: F=2*P/c Hvor P er effekten af stråleenegenergien i det lys, som rammer spejlet, og c er lysets fart i vacuum. I jordens afstand fra solen er intensiteten af solstrålingen 1370 W/m^2. Opgaven: Beregn størrelsen af kraften fra solstrålingen, som rammer vinkelret ind på 1,... -
strømstyrken
ForumindlægHej folkens Jeg har to fysik spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. De lyder følgende a) Hvis der løber en strøm på 0.280 A gennem modstand A og strømmen gennem modstand C måles til 195 A, hvad er strømstyrken gennem modstand B så? b) Hvis spændingen over modstand B måles til 3.35 V, så ... -
HA (jur) og mat
Forumindlæghej, jeg har netop fået brev om at jeg er blevet optaget på ha (jur) (fra en standby-plads), det var ikke min første prioritet og derfor har jeg ikke undersøgt uddannelsen så meget (som jeg måske burde.. ) synes den lyder ret spændende men er lidt nervøs for hvor god man skal være til matematik ... -
Statistik - Varians og spredning
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians? -
linjes vinkel med x-aksen
Forumindlæghej :) I en opgave til mundtlig årsprøve b-niveau skal jeg gøre rede for en linjes vinkel med x-aksen. Jeg kan hverken finde det i min bog eller mine noter. Nogen der kan hjælpe? så simpelt som muligt tak, er ikke lige en ørn til det her ;) På forhånd tak -
Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin - eksamenstekst
ForumindlægSidder og forbereder mig til tysk eksamen på b-niveau. Jeg har trukket teksten. Den hedder "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin". Jeg har lidt problemer med at forstå den, så hvis der nogen der ligger inde med nogle noter om den vil jeg meget gerne se dem. -
Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin
Forumindlæghej alle. jeg er ved at forberede mig til b-niveau tysk-eksamen, og har trukket "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin". Er der nogle der måske kunne undvære nogle guldkorn eller noter til denne tekst? på forhånd tak. -
tysk eksamen - ideer?
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "Es ist 15 Uhr", som er skrevet af Christa Moog.. Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
Es ist 15 Uhr
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "Es ist 15 Uhr", som er skrevet af Christa Moog.. Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
Analyse af digte på engelsk??
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i morgen (A-niveau på STX) og er kommet i tanke om at der jo desværre er en chance for at man trækker et digt, så ville høre om der er nogen som har en slags ordliste til dette? Har ikke selv nogen noter om det og kan ikke huske ord og begreber for rim, remse osv. På forh... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
Hjælp med matematik.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle opgaver, her er linket til opgaverne http://fronter.com/campus365/links/files.phtml/54b2a807db535.1193125387$337401069$/Materialer/Niveau+E/Modulopgave+E3.pdf. Og jeg vil høre om der er nogen kan hjælpe med den første opgave, også den med gennemsnit... -
Hjælp,, tysk 0-B
ForumindlægJeg står i en rigtig trælst situation som jeg håber nogle kan guide mig lidt igennem. Jeg ønsker til sommer at påbegynde uddannelse på aalborg universitet,, men studiet kræver at jeg har Tysk på B-niveau hvilket jeg ikke har. Jeg har kun haft det i folkeskolen og kan derfor ikke blot supplere f... -
VIGTIGT
Forumindlæghej, jeg vil lige have en til at tjekke om min resultaer er rigtige eller ej. jeg har fået en opgave, der lyder sådan: en funktion f er givet med regneforskriften af formen f(t)=A¤sin(wt)+C Amplituden er 6, svingningstiden T er 4pi/5 og det gælder f(pi/5)=2 bestem A,w og C. Jeg... -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
Stivelse - hvad indebærer det?
ForumindlægHej Er lige startet på biologi c niveau. Som jeg har forstået, er stivelse de polysakkarider der kan blive fordøjet. Men eftersom både polysakkarider og disakkarider er opbygget af monosakkarider, kan man så ikke også kalde disakkarider for stivelse? Og evt monosakkarider? Spørgsmålet kommer ... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der kender reglerne for, hvilke fag man må tage sine egne noter(dem man har lavet i årernes løb) med ind til selve eksamen. Jeg havde nemlig fået den opfattelse, at man måtte i alle fag, men fandt så ud af i dag, at jeg ikke måtte i dansk. I religion må vi ihvertfald godt ... -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.!
