Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12481 til 12500 af 154034
-
Blodtype
ForumindlægHej, jeg sidder fast i min biologi rapport. Opgave: Hvis du kender dine forældres eller søskendes blodtype, anfør da arvegangen Jeg har selv A + og det samme har min far. Er det rigtigt, hvis min mor kan være alle af de fire blodtype (A,B,AB,O), men sandsynligheden for hun er A er større end ... -
Fransk aflevering
ForumindlægHej (: er der nogen, der kan se på min franske afl.? på forhånd tak (: Maleri fra 1936 af den Belgiske kunstner René Magritte. Udstillet på musèes des royaux Beaux-Arts de Belgique, Bruxelles. Billedet viser et hjørne af et rum. Væggene har en mat beige farve. I det synlige hjørne er der en t... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
mRNA
Forumindlæghej det er opgave 2. siRNA i dette link det drejer sig om: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx angiv basesekvensen i det siRNA, der kan begrænse produktionen af proteinet, som det... -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
god karakter - årsprøve
ForumindlægEndnu et af de der åndsvage og møg irriterende spørgsmål om hvordan man opnår de høje karakterer...Jeg står og skal til årsprøve i engelsk, A-niveau, 1.g... Jeg er ret nervøs, det bliver jeg altid. Jeg skulle helst få 10 eller derover - hvordan? Jeg snakker stortset flydende engelsk, da jeg boede... -
Privat lærer
ForumindlægHeej jeg er en pige på 17 år, og er snart færdig med 1g. Jeg har Matematik på A-niveau, men klare mig rigtig skidt, mine forældre er selvfølgelig ikke glade for min situation, da min sidste prøve gik rigtig dårlig og jeg fik 00. Så jeg tænkte på om, der er en der har mod på at hjælpe, som først b... -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
2 opgaver
Forumindlæghej jeg har problemer med opgave 4.a og 4.b http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/120104%20htx113%20kemiA%2015122011.ashx er der ik en der gider hjælp mig ? -
pH - Citrat opløsning
Forumindlæghttp://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA.ashx Nogen der kan hjælpe med opgave 3b ?? -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b... -
Adgangskrav
ForumindlægHej.. Hvis man har matematik på A, men den videregående uddannelse kun kræver matematik på C, hvor matematik på C skal bestås. Men hvad, hvis man ikke består matematikken på A kan man så ikke komme ind? For kan jo sagtens bestå matematikken på C. -
SSO-15 sider?
ForumindlægHeysa! Skal ens større skriftlig opgave fylde mellem 12-15 sider og jeg ved godt at ens konklusion hører med til de antal sider, men gør ens indledning også? -
HJÆÆLP KARAKTER
Forumindlæghej jeg ville lige spørg.. Er det muligt at få -3 i karakter i skriftligt kemi? og hvor ringe skal man være for at få -3?= fåår ma ikke 00 bare ved at være der? -
FSA 2010 Terminsprøver
ForumindlægTil alle jer som havde FSA 2010 afgangseksamen (sidste år) i folkeskolen: Kan i ikke skrive hva den skriftlige opgave skulle handle om indenfor TYSK, ENGELSK, DANSK? På forhånd tak!!!!!:) -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
spørgsmål vedr. mat.A turbo
Forumindlæghej. jeg havde et spørgesmål. vedr, mat. A turbo. er der nogen der har været til mat A eksamen mundtligt og skriftlige. sidste år???? og måske kan hjælpe med følgende spørgsmål hvad er de emner man kan komme op i??? med hensyn til mundtlig delen. og trækker man bare et spørgsmål med det samme og ... -
Bestem k, så arealerne af M1 og M2 er lige store.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har allerede løst opgave a, og den fik jeg til 10.7 enheder2 Men hvordan løser man opgave b? -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab...
