Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 12661 til 12680 af 35503
-
Sandsynlighedsregnings
ForumindlægEn der kan hjælpe med at forklare disse opgaver forstår ikke sandsynlighedsregning A) Ca. 10% af alle solgte biler i 2015 havde farven sort. I det følgende regner vi med, at sandsynligheden er præcis 0,1 for, at en bil, der kører ud fra en bilforhandler, er sort. Hvad er sandsynligheden for, a... -
Et firmas afsætning er givet ved funktionen f(x)=18·〖0,97〗^x
Forumindlægopgave 2 Hej jeg spørger hjælp til denne opgave, jeg er gået i stå og kan ikke komme videre :/ a. et firmas afsætning er givet ved funktionen f(x) = 18*0,97^x hvor x er antal år efter år 2015 og f(x) er afsætningen i tusind stk. forklar hvad tallene 18 og 0,97 fortæller om udviklingen af firmae... -
Studere i Malmö
ForumindlægHej, jeg går i 3g lige nu og overvejer at studere international relations på Malmö Universitet. Men jeg har læst mig frem til at man i Sverige, skal ansøge mellem marts og april. Er det ikke alt alt for tidligt? Eller er det også sådan i Danmark? Hvis det ER ret tidligt, hvad gør en dansk stu... -
om fn verdens mål i matematik
Forumindlægjeg er igang med en opgave om fn verdensmål og er nået til en opgave for jeg ingen ting forstår jeg har lidt info til jer som jeg har vedhæftet da jeg ikke kunne lægge billede ind af det, jeg ville meget gerne have afvide hvordan det er gjordt og hvordan det skal gøres:) Hvor mange procent er jo... -
Diskussion???
ForumindlægHej folkens Jeg sidder lige og er igang med skrive min SSO. I min diskussion bliver jeg bedt om at: Diskutér mulige løsninger i forhold til at opnå regeringen mål om, at 95% af en ungdomsårgang i 2015 skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Okay mit spgm. er så skal jeg komme med mine egne... -
Intro
ForumindlægKan man sige det her: My name is Cecilie Schnoor Wagner. I’m 15 years old, and I want to be an exchange student in 2015. This have been my dream, since I began in fifth grade. I want this so bad, that it hurts, if I can’t accomplish my life goal. However, I’ll tell you more abo... -
Plads næste år
ForumindlægJeg har netop fået tilbudt en plads på odontologi på AU, men jeg har planer om at tage et sabbatår og dermed opgive pladsen. I 2015 vil jeg søge uddannelsen igen, men jeg er usikker på, hvor gode mine muligheder er for at komme ind, jeg har et snit på 11,1 (med bonus), og snittet for 2014 er på 1... -
Hejsa.
ForumindlægJeg er egentligt ret dum til alt sådan noget med skat osv osv. i 2015 siger min forskudsopgørelse at jeg skal betale 38% i skat, skattefrit fradrag pr måned er 3948,- Jeg får 2544,- i SU pr måned. Skal jeg betale Skat af den? Jeg havde job indtil denne måned hvor jeg har betalt fuld skat efter... -
Hejsa.
ForumindlægJeg er egentligt ret dum til alt sådan noget med skat osv osv. i 2015 siger min forskudsopgørelse at jeg skal betale 38% i skat, skattefrit fradrag pr måned er 3948,- Jeg får 2544,- i SU pr måned. Skal jeg betale Skat af den? Jeg havde job indtil denne måned hvor jeg har betalt fuld skat efter... -
Hjælp til perspektivering ( Kim Fupz Aakesons) 10 klasse
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp til at perspektivere til 3 andre ting, jeg har trukket forfatterskab af kim fupz aakesons og har valgt novellen raftehegn pga. det gode indhold. jeg skal perspektivere til 2 ting fra pensum og en ting der ikke har med pensum at gøre. her er de tekster fra pensum jeg h... -
Regnskabsanalyse
ForumindlægHej alle sammen... Jeg har i den vedhæftede fil beregnet egenkapitalens forrentning udfra de tal, der fremgår. Kan nogen forklare mig, hvordan det kan være EKF stiger, nu hvor tælleren (resultat før skat) er faldet og egenkapitalen (nævneren) er steget. Det burde jo føre til et fald. Jeg kan s... -
SRP - Den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej kære brugere! Jeg har valgt at skrive om den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i min SRP, hvor jeg blandt andet tager udgangspunkt i nogle problemer i nyere tid, det kunne eksempelvis være kriminaliet blandt sorte, fattigdom, you name it. Derfor har brug for at finde en tale, det kan f... -
Statistisk usikkerhed
ForumindlægHej sp, Jeg skal lave en aflevering, hvor jeg skal bruger statistisk usikkerhed til at understøtte min besvarelse. Jeg skal finde den statistiske usikkerhed af to meningsmålinger der omhandler vælgertilslutning til partier. Den ene meningsmåling er for folketingsvalget i 2015 og den anden er fo... -
funktioner- Danske familier med stationær computer
ForumindlægFor en periode 2011-2017 kan den procentvise andel af danske familier, der ejer en stationær computer, beskrives ved modellen: f(x)=53,5*0,94^x Hvor f(x) er den procentvise andel af danske familier, der ejer en stationær computer x antal år efter 2011. a) Hvor mange procent af danske familie... -
Kan man ændre valgfag i 3.g!! Fra Tysk A til Samf A -> hjææælp
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skrev til gym i går for at få svar om jeg kunne ændre fag: "Hej Peter, Jeg ringede op på gymnasiet i dag for at snakke med dig - desværre var du optaget. Det drejer sig om, at jeg godt kunne tænke mig at få ændret fag fra tysk A til samfundsfag A. Jeg håber meget... -
Lingninger der er parallelle med akserne
ForumindlægHej, har denne opgave som jeg ikke kan få lavet færdig. Har lavet opgave 1), 2) og 4), men kan ikke finde ud af 3). Kan nogen hjælpe med opgave 3)? Mvh Mette -
Bestem følgende integraler uden CAS
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave. Jeg kan godt finde ud af at integrere, men synes bare jeg får nogle forvirrende resultater, når jeg integrerer disse. -
Virkelig stort problem
ForumindlægHej.. Jeg er lige blevet Hf student og det er gået rigtig dårligt til eksamen og jeg ved ikke helt hvorfor det er gået som det er.. I årskarakter ligger jeg omkring 10 ved næsten alle fag, jeg har arbejdet hårdt og afleveret mange opgaver til tiden og har prøvet alt mit bedste men selvom jeg har... -
Eksamenssæt til skriftlig matematik B HF 22. maj
ForumindlægHej, Jeg ville høre, om der er nogen som har eksamenssættet med spørgsmålene til delprøve 1 og 2, som blev udleveret til den skriftlige eksamen mandag d. 22. maj for matematik B på HF. Jeg mener at jeg tog sættet med, men kan ikke finde det nogen steder, og jeg vil rigtigt gerne kigge på det og... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin?
