Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12701 til 12720 af 34041
-
rodregneregler
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal løse udtryk, hvor man trække rødder fra hinanden. For eksempel dette: √125 - √80 Jeg har tænkt, at man kunne omskrive det til dette: 5*√25 - √16 * 5 Men ved ikke, hvordan jeg skal gå videre med det. På forhånd tak. -
Reduktion
ForumindlægHvordan regner jeg de her ud? A ) 2 (5a+8)-14 B) 6a- (3b+4a) 16 1/4 + 3 1/2 21 2/5 - 5 1/6 Og hvordan omskriver jeg blandet tal til decimal? -
Store begivenheder siden 2004
ForumindlægHej, jeg mangler nogle store begivenheder siden 2004 Tak på forhånd -
Vektoropgaver
ForumindlægKære forum. Fik ikke indsat de sidste opgaver. Jeg skal løse følgende opgaver: 1. Der er givet to vektorer: og . Bestem koordinatsættet til vektor . 2. Bestem projektionen af på . (hvis det hjælper noget) 3. Bestem vinklen mellem og . 4. Bestem tallene og , så Hvad skal jeg g... -
Vektorer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse opgaver? -
Bestem en regneforskrift for parablen
ForumindlægLad f(x) = ax^2 + bx + 1. Parablen går gennem punkterne (-1,2) og (1,6). Bestem en regneforskrift for parablen og find ud af om den har rødder. ? -
eksamens information
Forumindlægdavs jeg skal til mundtilig matematik eksamen i over morgen... jeg går på hf og har det på c-niveau. hvor lang tid har jeg til forberedelse og hvor lang tid skal jeg snakke inde til selve eksamen?? -
Ligningssystem
ForumindlægVi har fået en afleveringsopgave i matematik, og i den er der emner som vi ikke, har haft i over et år. Derfor har jeg brug for hjælp til en opgave. Opgaven lyder følgende: Løs Ligningssystemet y=1-2x y=0,5x-4 Hvilke metoder skal man bruge til at løse den form for ligning? -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
KU eller AU?
ForumindlægHej med jer, Jeg skrev lige med en som også har hørt at det bedste sted at studere matematik er Århus Universitet. Hvad siger i herinde, hvor mener i det er bedst? Og i så fald at AU er det bedste hvorfor? Det var bare en lille opfodring til lidt debat om universiteternes standard. Mange hilsn... -
eksamen
ForumindlægHej. Jeg har nu siddet og kigget lidt på nettet for at finde ud af, hvordan matematik eksamen (mundtligt) egentlig foregår. Jeg kan se på eksamens planen, at jeg har en halv times forberedelse, og en halv time inde til selve eksamen. Men hvordan foregår det til eksamen? -
Koordinatsystemer og hældningstal
ForumindlægHej. Jeg har lige været til terminsprøve i matematik hvor jeg fik et spørgsmål omkring hældningstal og koordinatsystemer. Desværre kunne jeg ikke svare da jeg ikke kunne finde ud af det. Nogen som vil forklare hvordan man kan blive bedre til matematik og hvad hældningstallet i koordinatsystemer... -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
Eksamen A idag
Forumindlæghej :) Hvordan gik det for jer i dag? Ved at der er nogen der har været oppe i dag til skriftlig fysik A. Skal selv op imorgen, så ville lige høre jeres meninger og måske er der en der vil uploade løsningerne, som hjælp til os andre. På forhånd tak :) -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
3g. opgave?
ForumindlægEr der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ... -
Den mystiske sag om hunden i natten
ForumindlægHej venner Har nogen af jer der har skrevet om romanen Den mystiske sag om hunden i natten i fagene dansk og matematik, som vil hjælpe mig med ideer, da jeg har valgt at skrive om det i min SRP. Hvad havde i inddraget i opgaven? Af dansk og matematik? Og hvis du har lavet den må jeg så se ... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Tyske sætninger...er det ikke lige nogle søde mennesker der vil rette dem:)
ForumindlægTidsangivelser (Tiden hvornår):Oversæt følgende sætninger til tysk:1.Peter mødte hende i byen en sommeraften.Peter trefft ihr in der stadt ein sommerabend.2.Man fejrer den tyske genforening den 3. oktober.Man feiern der Deutsche Wiedervereinigung d. 3. Oktober.3.Vi ses i Wien om 3 uger.Auf wieder... -
Spansk hjælp - få sætninger!
ForumindlægHej alle sammen. Har lige et par spanske sætninger i en aflevering, jeg gerne vil have hjælpe til. Har skrevet den danske oversættelse øverst, og så de sætninger jeg har oversat - og er i tvivl om - nedenunder, ud fra den danske tekst. Der er 6 i alt. OPG: Faste udtryk med lang tillægsform. 1) M...
