Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12721 til 12740 af 127115
-
Opgave
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med følgende opgave? En cirkel er givet ved ligningen x2+ 2x+y2 -4y = 0, og det oplyses, at punktet P(1,1) ligger på cirklen. Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet P. -
Funktioner og grafer
ForumindlægHej alle. Er der nogen, som kan hjælpe mig i gang med denne opgave? Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I før passagen gennem blyvægen og intensiteten efter passage. I = I * e^-0,0393x Hvor x angiver blyvægens tykkelse målt i mm... -
Absorption-, emission- og røntgenspektre?
ForumindlægHejJeg vil lige høre om jeg har forstået de forskellige spektre rigtigt:1.Absorption:Ved passage gennem et legeme/stof absorberes de bølgelængder, som bevirker en absorption i legemet/stoffet. Derfor mangler de på spektret.Vandring fra lavt til højt energiniveau2.Emission:Ved et emmisionsspektrum... -
En tænkeopgave
ForumindlægHej Hvorfor er svaret til nedenstående "at trække 12 fra b"? Der er tegnet en ret linje gennem punktet (4, 10) i et koordinatsystem. Linjen har ligningen y = a⋅x+b. Linjen ændres og der lægges 3 til a. Hvad skal man gøre ved b hvis man ønsker at den ændrede linje stadig skal gå g... -
Optagelse
ForumindlægHej! Jeg har ikke det krævende gennemsnit for at søge gennem via kvote 1, egentligt også lidt langt fra. Men til optagelse gennem kvote 2, har jeg 3 års erfaring og har arbejdet 3 år på en ungsdomforening hvor jeg ofte har haft med børn at gøre. Igen noget med hvordan mennesket tænker og føle... -
Stoftransport, figur vedhæftet
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til biologi-eksamen og har pt fokus på stoftransport. Jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt faciliteret transport foregår gennem glycoproteiner (receptorprotein)? Jeg ved, at faciliteret transport foregår vha. transportmolekyler i membranen, men er transpor... -
Rettelse af brev , danke.
ForumindlægHeej. Nogle rare sjæle der vil rette ? Helst rettelse af grammatik. Det er et lille brev! Beschwerde Paula. Mir geht es gut. So ich bin also an das Internat. Hier soll ich also bleiben. Das Internat ist sehr langweilig und traurig. Aber die Erzieher sind sehr nett zu mir. Meine Zimmer befin... -
Gramatik
ForumindlægHej alle Sammen.. Er desværre kørt død i alt mit tysk gramatik og sidder fast i det, nogen der kan sige mig hvilke endelser ordene før ___ skal have? Ich gab mein___ Mutter (f) ein___ Geschenk (n) zu Weihnachten. Unser___ Kindern (pl) gaben wir ein___ neuen Schlitten (m). Für meine Schwiegermutte... -
Fysik opgaver: Hjælp
ForumindlægHej til Alle. Jeg skal regne nogle fysik opgaver. Jeg har virkeligt svært med komme i gang. Plus opgaven skal aflaveres til,,) Opgaven: Ohms lov og resistiviteten af en metaltråd Mål: At lære om måling af strømstyrke og spændingsforskel samt om grafisk afbildning og databehandling med Excel.... -
Hjælp :)
Forumindlægskrive som en balndet tal ? fx 16/6 14/4 30/9 hvordan regner man en blandet tal til en normal brøk ? fx. 11/4 34/8 jeg vil gerne en forklarelse så kan jeg godt regne dem selv næste gang. hvordan kan man regne et tal til procent fx. 34 355 -
dansk eksamen -pensum og spørgsmål
ForumindlægHej alle. Ja så er det dansk jeg skal op i her den 25, hvilket er min sidste eksamen og vil virkelig gerne kunne gøre det godt, da jeg ville hade at komme ud med en skod karakter den dag huen bliver sat på, men har lidt grubler over de emner man kan komme op i. Altså vi har fået opgivet en mass... -
Hvad er en transformator og hvorfor?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har en fysikopgave om transformator og jeg synes at wiki siden er lidt svært at forstå. Så er der nogen som kunne fortælle mig lidt om en transformator og hvorfor den er nødvendig? Tak på forhånd! -
Studentereksamen
ForumindlægHvis man nu har 5 A- niveau fag bliver ens gennemsnit ganget med 0,? eller 1,? ? - Og gælder det kun for matematiker? - Hvis man til en mundtlig eksamen får 10 bliver det så + med 10?? -
Fransk rettelser
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med at rette min franske stil?Dansk udgave: I min ferie har jeg været hjemme i Danmark. Det er første gang hvor jeg i min ferie har prøvet at være hjemme, og det var ret faktisk dejligt, at kunne slappe af 100 % og absolut ikke lave noget. Men alligevel har de... -
En svær sætning
ForumindlægJeg er meget lost i den den her sætning, er der en der kan give lidt hjælp. I Tyskland bliver mange ydelser betalt gennem arbejdsgiveren, og ydelserne bliver beregnet efter hele familiens formue og indtægt: In Deutschland blieben viele Leistung bezahlen durch den Arbeitgeber, und die Leistung bl... -
Engelsk dispoition - Black in america
ForumindlægHey jeg sidder og tænker lidt over, hvordan jeg forholsvis skal komme i gang med mit dispotion, har under emnet "black in america", kan i forholdsvis kommentere, hvad/hvor/hvem er de vigtigste synspunkter, når vi taler om dette emne.. Tak på forhånd.. -
retvinklet trekant
Forumindlægopgaven lyder: I en retvinklettrekant er den længste katate 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste. Bestem længden af den korteste. HJÆLP! har fundet frem til at sidderne i trekanten er: x, 3x, 3+x -
Stille spørgsmål i en Essay
ForumindlægEr i gang med at skrive en essay, og jeg ved udemærket godt, at det er noget mærkeligt noget at sprøge, nu når jeg går i 2.g, men jeg har fuldstøndig glemt, hvordan man skriver essay. Må man stille spørgsmål til læseren i et essay?? Tusind tak på forhånd -
areal af en husgavl.
Forumindlægjeg har lige et spørgsmål, hvis jeg skal beregne arealet af en husgavl er der så en bestemt formel jeg skal bruge eller skal jeg bare gange? og jeg har målene til højden, lægden og bredden (: men vil bare vide om i ved om man skal have en bestemt formel til det eller hvad (: forsat god dag. -
Brainstorm??
ForumindlægHej... Jeg går i 10. klasse og er i gang med at skrive OSO opgave, og jeg har valgt emnet Sygeplejerske, aner ikke hvad indenfor det jeg skal skrive om, jeg aner ikke lige hvordan jeg skal komme igang.. Tak på forhånd :-)
