Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12721 til 12740 af 14598
-
Rettelse af en kort journal (svinehjerte)
ForumindlægHej, er der en der ville være sød at rette mine disskutions spørgsmål til en journal der hedder undersøgelse af pattedyrsherte (svinehjerte) Det er bare 6 spørgsmål jeg har besvaret som jeg gerne ville have rettet. Og de handler om højre - og venstre hjerte kammer på et svinehjerte. :) Tak! Lasse -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHey. nogle der har kommentarer til opgavesættet i skriftlig bio?? hvilke opgaver valgte i?? -
Religion! (hjælp)
ForumindlægJeg skal op til eksamen i religion her onsdag. Og vores lærer har givet os nogle punkter som vi gerne skulle kunne redegøre for.. men jeg må ærligt indrømme, at jeg er blank i to af dem. Skriver her de to jeg ikke kan redegøre for, og jeg håber at der en religions-ekspert, der kan hjælpe mig med ... -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke... -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
Bestem linjens ligning som er parallel med en linje
ForumindlægHvordan bestemmes en ligning for en linje der går igennem et punkt, og som er parallel med en linje som er givet ved funktion?? -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Idéer til stil .. nemt.. haster :)
ForumindlægDavs :) Jeg skal aflevere en stil her på fredag, og jeg skal skrive en reportage fra et indkøbscenter i december måned, til en lokal avis. Jeg skal bl.a. skrive om forskellige stemninger, kunder og ansatte og forskellige generationer. Jeg vil tage udgangspunkt i julen. Kan I komme på noget jeg ka... -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g'ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
STX-forvirret! :(
ForumindlægJeg går i 9. Klasse. Jeg har et gennemsnit på knap 4.0. Jeg har søgt om fire gymnasier her i omegnen, også har jeg søgt om 10. Klasse. Men jeg brænder for at blive optaget på et gymnasium. Jeg har dummet mig i 9. Klasse. I 8. Klasse havde jeg et fremragende snit, men det gik ned ad bakke, da jeg ... -
Nytårstale
Forumindlæghvordan ville I skrive Jeres nytårstale! Skal der være en forskel for Droningens eller ej?? -
Politisk debat
ForumindlægHej allesammen, Bare for at sætte en lille diskussion igang, vil høre jer holdninger (godt/skidt-) til SF' forslg til forbedringer i den danske samfund. Som medlem af SF, finder jeg det nødvendigt , at inddrage de unges holdninger til politik. - -
Darwin
ForumindlægHvad går diskussionen ud på angående Darwins ift. biologundervisning? -
Mobil selskab
ForumindlægHvilket mobil selskab har I? Kender I et billigt mobilselskab, som ikke snyder dig for pengene, for det føler jeg mange gør. Jeg overvejer at skifte selskab. Jeg har i øjeblikket CBB (Club Blah Blah) -
Mandela - terrorist el. helt?
ForumindlægDe fleste danskere vil nok sige at kommunisten og ANC-lederen Nelson Mandela er en fantastisk og ærværdig politisk figur. Dette forstår jeg umiddelbart ikke. Hvad er det, der gør, at man hylder en terrorist som ham? I modsætning til de hårdtarbejdende Sydafrikanere af engelsk og hollandsk afstamn... -
Henfaldskema
ForumindlægBlyisotopen Pb-211 er beta(minus)-radioaktiv.a) Opskriv hendfaldsskemaet for hendfaldet af Pb-211.Det er noget med at ved dette henfald forbliver A ens, mens Z ændrer sig til: Z-.Så det nederste tal bliver vel 210 men hvor får jeg det øverste fra ? -
Integration af tosprogede!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en mening omtrein integration af tosprogede, og det har i forhåbentligt også. Jeg mener at at det er godt at tosprogede integrer sig, fordi de har lov til at holde fat på sit kulturelle baggrund samtidig med at de holder fast på det danske samfund, og at de har ydrin... -
Studietur?
ForumindlægJeg skal på studietur på søndag og glæder mig selvfølgelig rigtig meget..:)Jeg ville bare høre om hvor i har været/skal hen på studietur?Og er der nogen der har været i Rom, som er der hvor jeg skal hen, som har noget spændende at fortælle om det!? :) -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s...
