Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 12741 til 12760 af 160718
-
Bioteknologi A: Enzymkinetik
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med nogle opgaver med enzymkinetik, hvor jeg er gået i stå ved følgende opgave: I et eksperiment med hydrogenase undersøgte man sammenhængen mellem enzymets substratkoncentration og reaktionshastighed. Resultaterne af eksperimentet ses i figur 2 (Vedhæftet): Opgavent: -... -
Hvordan bestemmer jeg tallet a?
ForumindlægHej, jeg har det virkelig svært ved denne opgave, er der nogen som kan hjælpe med mig at løse den? Jeg har helt lost :[ -
Fransk A disposition
ForumindlægJeg har ingen problemer med selve sproget men jeg ved ikke hvilke punkter man skal have med i fremlæggelsen/dispositionen.... andet end et kort resumé, temaer og perspektivering. skal man fx. fortælle noget om forfatter eller skal man ligefrem analysere teksten? kan i please komme med nogle idéer... -
mat a - vektorer
Forumindlægnogen som uddybe opgaverne herpå? tak på forhånd:) -
Uafhængig af a og/eller b
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave. Kan ikke lige se, hvordan jeg umiddelbart skal kunne løse den nemlig -
Delopgave A: Det danske demokrati
ForumindlægHeey sp'er. jeg sidder med en samf, aflevering. En eksamensæt fra juni 2012 og jeg har problemer med at komme igang, så er der nogen der har lavet denne eksamensæt og har intet imod at hjælp mig med det. på forhånd tak -
det(a,b) 2D Vektor
ForumindlægJeg har en sætning der hedder det(a,b)=|a|*|b|*cos whvor w er den fortegnsbestemte vinkel mellem a^ og bv er den fortegnsbestemte vinkel mellem a og bindsætter man w=(90-v) kan man omskrive ovenstående formel på denne mådedet(a,b) = a^ * b = |a|*|b| cos w = |a|*|b| * cos(90 - v) = |a|*|b|* sin vh... -
Engelsk - a little help :)
ForumindlægHej med jer. Håber i kan hjælpe mig lidt med den opgave. Jeg har ikke så meget at skrive udover at den første er mere "akademisk" iforhold til den næste som er basseret på dialoger. Gør kort rede for stilistiske forskelle mellem nedenstående tekster med hensyn til sætningsop... -
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
Bestem a og b
ForumindlægHej. Nogen der vil hjælpe??? -
Finans - Mat A
ForumindlægJeg har siddet med en opgave meget længe nu og kan ikke få det rigtige resultat. kan nogen evt. hjælpe med svar ! Opgaven lyder således: Frederik har til køb af en ny bil lånt 116.000 kr. i banken. Lånet skal tilbagebetales med en halvårig ydelse på 4621 kr. Renten er 2,5 % pr. halvår. A) Jeg ska... -
bestem tallene a, b og
Forumindlægen andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2bx+c der oplyses at f , ar nulpunkterne -2 og 4 samt f(1)=4,5 bestem tallene a, b og c hvad gør og hvordan kommer udregninger til at se ud??? -
Samf a eksamen
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen som kan forklare mig, hvordan samf a 24 timers eksamen helt præcist kommer til foregå? Og som kan komme med nogen gode råd? Mange tak på forhånd. -
Bestem en forskrift for A
ForumindlægJeg har problemer med en opgave :( Kan i hjælpe, den er vedhæftet. -
SRP: Matematik - Fysik. HASTER
ForumindlægHej Jeg skal vælge emne til SRP til i morgen. Jeg tænker lidt på Matematik - Fysik og emnet Solen og Solsystemet. Har i nogle erfaringer med det? og evt. hvad man kunne komme ind på i matematikken? I fysik er det bl.a. med Newtons love og Keplers. Men hvad med matematik? -
Ægyptisk matematik
ForumindlægHej Er der nogen som har udarbejdet en detaljeret behandling af opløsning i stambrøker? Hvis der er, må du meget gerne kontakte mig, da jeg har nogle spørgsmål.. hilsen kasper -
HJÆLP TIL MATEMATIK..plzzz
Forumindlæghey..Jeg er bare så dum til at regne sandsynligheds opgaver.. please hjælp mig med og forstå det.. kan virkelig ik find ud af det. Jeg har et par opgaver her, som jeg håber nogen gider hjælpe mig med:1. Om en bestemt type elsparepærer antages det, at levetiden for en pære(målt i timer) er normalf... -
Modellering i matematik
ForumindlægNogle som kan forklare - mere præcist - hvad modellering går ud på. Prisfunktion (m/ stykpris), omsætningsfunktion, omkostningsfunktion og overskudsfunktion. Det er en opgave, som vi har fået for i skolen. Jeg har læst nogle af de andre tråde her i forummet, men det er alt for svært til, at jeg k... -
matematik opgave
Forumindlægen kaninavler ved, at et bestemt kaninpar får unger, hvis pelse kan have 4 forskellige farver: sort, blå, chokolade og lilla.Sandsynligheden for, at en kaninunges pels har en bestemt farve er:sort: 9/16blå: 3/16chokolade: 3/16lilla: 1/16I det følgende antages, at en kaninunges pelsfarve er uafhæn... -
Lidt 3.g matematik
ForumindlægFor det første, hvordan er det nu man gør med en differentialligningen hvis det giver 0, altså det der med nulløsningenDerudover skal jeg vise at 4 givnme punkter har form som et parrallelogram. Jeg kan bruge indskudsreglen og sige at ED-vektor+DG-vektor=EG-vektor. Men det skal jeg også gøre for ...
