Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12741 til 12760 af 135324
-
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
Noget med middeltal, sumkurve
ForumindlægDMI opgør hvert år antallet af solskinstimer i december. Tabellen viser fordelingen af antallet af solskinstimer i december i en 50-årsperiode. Antal solskinstimer Hyppighed (antal år) 0-20 2 20-40 20 40-60 ... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Jeg har et spørgsmål ang. hvor mange eksamener man skal op til i 2.g på STX. Jeg har været til eksamen i 2 fag, ( et sidste år og et efter jul) begge C-niveau. Til sommer afslutter jeg 2 C-niveau og 1 B-niveau (matematik). udover det opgraderer jeg naturgeo. fra C-B. Mit spørsmål er s... -
Reducer?
ForumindlægHjælp!! Hvordan regner man den her ligning: 3(x-3x)*6*(-1) -
Hjælp til fremlæggelse af metoder!
ForumindlægHej! Jeg skal fremlægge i AT om metoder, i Kemi og Matematik. Men har virkelig ikke den mindste idé om hvad jeg skal/kan sige. Vi har brugt den logisk– og hypotetisk deduktive metode. Og vi har lavet nogle forsøg og har skrevet en synopse! Er der nogle der er søde at hjælpe mig, bare med nogle id... -
Vedr. optagelsesprøve!
ForumindlægHej. jeg var til optagelsesprøve her på Ørestad Gymnasium. Jeg blev prøvet i fagene: Dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi. Det gik forholdsvist godt i dansk, engelsk og fysik. men i matematik gik det elendigt. Jeg svarede ca. 6 ud af 17 spørgsmål, og muligvis er de forkerte. Er der stadig en ... -
Opgavehjælp
ForumindlægHej Jeg har en datter i 8. klasse, som har fået en opgave som følgende: Du har følgende tal, og må kun bruge dem en gang. Du må gange, plusse, minuse og dividere, men resultatet skal blive 46. 2,2,3,4,6 Hun har løst opgaven på følgende måde, men fået den som fejl: 2*3+6*4-2=46 Hendes lærer ... -
Terminsprøver
ForumindlægHej. Jeg har snart terminsprøver (9. Klasse) og jeg ville godt vide om nogen ved hvilket fsa opgavesæt jeg skal op i? Er det ikke noget med at jeg kommer op i 2014 maj? Eller bliver det sygeprøven 2014 december? Hvad tror I det bliver? Og hvad var det med jer? -
økonomi uddannelsen
ForumindlægSkal man være meget god til matematik for at læse økonomi på universitetet? hvor meget matematik er der i undervisningen på uddannelsen? -
Kontorelev - hvilke suppleringsfag?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 2. HF, og jeg har besluttet mig for at tage en HGS efter sommerferien, så jeg kan blive kontorelev. HGS varer fra september til december, og efter december begynder jeg så at søge, så jeg forhåbentlig får en elevplads efter sommerferien 2015. I mellemtiden (dec-aug) arbejd... -
Eksames opgavesæt
ForumindlægHeeYy super søde mennesker... Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. jeg har brug for besvarelse for opgavesættet- STX Matematik A december 2011og STX Matematik A 18 maj 2011. Udover det kunne jeg også bruge STX Matematik A december 2010, STX Matematik A maj 2010. Håber der er nogle sø... -
Har jeg bestået faget?
ForumindlægHar jeg bestået matematik hvis jeg fik 02 og 4 på årskarakteren, men 00 i den mundtlige eksamen? Hvis man tager gennemsnittet af det, er det lige akkurat bestået, men jeg ved ikke om den regel stadig gælder, eller om det er eksamenskarakterer som gælder? -
Mat, fys og kemi
ForumindlægJeg sad i dag og diskuterede med nogle venner ang. forskellen mellem matematik, fysik og kemi som fag i gymnasiet. Vi blev nogenlunde enige om, at matematik er det sværeste af de tre, eftersom at fysik er begreber+let matematik (i hvert fald lige nu) og kemi er endnu flere begreber+en smule mate... -
Hjælp til EØ
ForumindlægHej... Jeg vil så gerne lære at bogføre rigtigt på en kasserapport... hvergang vi har prøve...så tælle det vildt meget ned på min karakter, på grund af at jeg har bogført forkert...:-( Jeg har læst i Eø bogen..men det hjælpe ikke så meget... hmm..!! Er der nogen som kan hjælpe mig på en eller and... -
Hjælp med hvilke beviser til mine eksamensspørgsmål
ForumindlægHej, Jeg har fået disse 16 eksamensspørgsmål til min Matematik B mundtlige eksamen. Jeg skal op d. 20 december. Hvilke beviser skal jeg komme ind på under de forskellige spørgsmål? Jeg er bange for at forberede for lidt, eller at jeg forbereder det forkerte, derfor søger jeg hjælp. 1. Regress... -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
Problemregning 9.klasse (ud af 100 point)
Forumindlæg12 = ? 10 = ? 7 = ? 4 = ? -
Dansk skriftlig terminsprøve
ForumindlægJeg er usikker på noget omhanelnde en terminsprøve, jeg skal op. i på fredag. Jeg fik en besked af min lærer via Aula, hvor der stod, at jeg skal op i en dansk skriftlig terminsprøve. Jeg forstår ikke om denne skriftlig terminsprøve, er ligesom en skritlig fremstilling, eller er det noget helt... -
Hjælp mig :39;(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Jura?
ForumindlægJeg ved det er utroligt uforudseligt, men jeg vil meget gerne hører jeres tanker. Jeg har et snit på 8,9 og mit drømme studie er jura. Hvad tror i chancerne er for, at jeg kommer ind via direkte adgang gennem kvote 1, eller stand-by? Jeg søger alle steder, udover KU. Jeg er bange for, at karakter...
