Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12741 til 12760 af 17507
-
Konservative Folkeparti ???
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive opgave om Konservativ Folkeparti, men mangler nogle links hvor man bla kan finde deres kendetegn og parti program. Og ja, den åbenlyse ide ville være deres egen hjemmeside, men det er nu 3 dag jeg forsøger at komme ind på den, og den er stadig nede :S Har læst li... -
Ligninger - igen, igen
ForumindlægJeg prøvede en anden ligningsopgave, men jeg er i tvivl, om dette er rigtigt? (Dette er en anden ligningsopgave) x = 3 (x+2)+2 x = 3x +6+2 3x+x = 6+2 4x = 8 x = 8/2 x = 4 Derudover har jeg den sidste ligning, som jeg har problemer med: 3*t*x+t*x = 16x Mit forsøg: 3*2t =... -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m... -
Eksamensspørgsmål: Magnesium molare masse
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal forberede mig på mine eksamens spørgsmål, og jeg har fået et der lyder således: Forklar atomers evne til at indgå i molekyler og ionforbindelser. Du skal også redegøre for reaktionsskemaet idet du tager udgangspunkt i forsøget "Bestemmelse af magnesiums molare masse... -
Afhænger nyttevirkningen af massen ?
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport om mikrobølgeovnens nyttevirkning. Det er forsøgets formål at undersøge om mikrovnens nyttevirkning afhænger af den vandmasse der opvarmes. Der belv opvarmet hendholdsvis 0,5L. 1L. og 1,5 L. vand i 2minutter. Og derefter har jeg beregnet nyttevirkningen,... -
reaktionsligninger til følgende redoxreaktioner
Forumindlægjeg har lavet et forsøg, hvor jeg undersøgte om der skete nogle redoxreaktion i forskellige glas, men mangler reaktionsligninger til dem. reaktion mellem bromvand,iodvand og petrolium reaktion mellem kaliumidid,vand og petrolium samt bromvand reaktion mellem natiumsulfit-opløsning(natriumsulfi... -
Hjælp til kemi haster(:
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe? Skal op i fyrsik/kemi mundtlig 9. klasse på tirsdag og er stort set lost i kemi:o Hvordan fremstiller man et salt? noget med at en syre + base --> vand + salt. men hvordan skal man stille det op i et forsøg? Og hvad er den helt præcise forskel på at neutrali... -
CD's rilleafstand
ForumindlægJeg skal nu her skrive en rapport om et forsøg vi har haft lavet ved CD'ens rilleafstand. Vi har sat et lys ca en meter væk lige ud fra CDen og skulle så notere vinklerne ned for hvor der startede en ny orden. Jeg har nogle vinkler, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre... -
deduktiv og induktiv metode
ForumindlægJeg skal til eksamen om 3 dage, og vil lige være sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Kan man sige at den humanistiske metode er induktiv idé man indsamler en stor mængde empiri, og ud fra det prøver at opstille en teori. Og at den naturvidenskabelige metode er induktiv idé man opstiller... -
Noter! "Verden efter 1914"
ForumindlægHejsa! Jeg søger notater til bogen Verden efter 1914 da jeg skal op i historie og har fundet ud af at jeg er super dårlig til at begrænse mig hvad angår noter :) Det tager mig derfor laaang tid og jeg føler at jeg får skrevet alt for meget... Jeg har forsøgt at søge på diverse ting under "op... -
Talteoretisk brøk igen (TP)
ForumindlægJeg har også selv haft problemer med at åbne opgaven på fremmede computere, så til dem, der gerne vil kunne åbne PDF'en forsøger jeg igen. Grisehønen har løst opgaven i mit gamle indlæg - jeg har endnu ikke tjekket dennes løsning. Her er PDF'en igen. http://peecee.dk/upload/view/118677 ... -
Den aktuelle koncentration
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg, hvor vi fremstillede en 0,0100 M HSO4- opløsning. Efter ligevægten indstillede sig, målte vi pH''en til at være 1,93. Jeg skal så finde ud af [H3O+] og [HSO4-] [H3O+]= 10^-pH, altså 10^-1,93 = 0,0117 M [HSO4-] = cs - [H3O+]= 0,0100 - 0,0117 = -0,0017 altså et n... -
Unges indflydelse i EU
ForumindlægHej folk. Jeg er igang med et opgave om b.la. hvordan unge får indflydelse i EU. Jeg har forsøgt at finde ud af noget på nettet, men det er nu ikke lige så nemt. Jeg vil derfor spørge jer, om i på nogen måder kan forklare mig, hvordan unge får indflydelse, da jeg er meget på bar bund. Jeg ved sel... -
eksperimentelt bestemte c-værdi - hvilken betydning har det? - udæmpede svingninger
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive om "udæmpede svingninger". Jeg er på nuværende tidspunkt igang med, at sammenligne min eksperimentelt bestemte og teoretiske stedfunktion. Jeg har indtil videre sammenlignet vinkelfrekvensen ved brug af fjederkonstanten. Nu vil jeg gerne sammenlign... -
Isolering i formel
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave efterbehandling på et forsøg i fysik som hedder "e/m". Jeg er stødt på en lille forhindring: Jeg kan ikke finde ud af isolerer e/m i følgende ligning: a=kvadratrod(m/e*2U) Desuden ved jeg ikke hvad hældningen er i følgende lineær funktion: e/m=... -
Analyse af Ungarn
ForumindlægHej. Jeg skal afleverer en analyse af Ungarn på fredag, som skal indeholde en analyse af produktion, befolkning, samfund, tekniske forhold og natur/miljø. De sidste 4 ting skal kunne sættes i sammenhæng med produktionen. Jeg har derfor bestemt mig for, at starte med at analyserer på Ungarns st... -
Hjælp til graf (Galileos faldlov)
ForumindlægEr kommet lidt i tvivl om hvilken graf det er jeg skal bruge til mit frie fald forsøg Jeg har vedhæftet en billede hvor man kan se 2 grafer. Den øverste graf der har jeg som der står sat tiden i anden i x aksen og i y aksen har jeg strækningen(m). Den nederste graf har jeg brugt galileos fald for... -
Energiomsætning
ForumindlægHej.. Jeg skal blankt indrømme jeg langt fra er den bedste til fysik - hvilket er årsagen til jeg spørger jer til råds :) Jeg trak i dag "Energiomsætning i mennesket" som emne i Fysik C, og skal nu ud fra det lave en præsentation. Mine stikord lyder på: Motion, Kondital og kroppens op... -
Strategisk analyse - SRP
ForumindlægHej alle! Er gået lidt i stå med min strategiske analyse af Richard Bransons flyselskab 'Virgin Atlantic'. Den skal selvfølgelig indeholde diverse analyser/modeller. I denne skal de indeholde: PEST, SWOT, Boston, Porters værdikæde og Porters five Forces. Mit problem er så at j... -
fysik eksamen, hvordan?
ForumindlægHej Jeg er igang med 24 timers fysik eksamen, og min opgave lyder: Der ønskes en præsentation af emnet: Termisk energi. Du skal inddrage øvelsen om bestemmelse af nyttevirkning for forskellige apparater. Mit spørgsmål er så om der er nogen der kan forklare hvor meget man skal lægge i indragelse...
