Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12821 til 12840 af 32066
-
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Fag på matematisk videregående udd.
ForumindlægHej. Jeg bliver færdig med 3.g her til sommer, og hvor jeg glæder mig til det er overstået. Men efter mit fjumreår skal jeg jo helst igang igen, og som det ser ud nu, bliver det sikkert noget matematik-halløj. Så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad man laver på et universitet indenfor et mate... -
Valg af emne
ForumindlægHej Jeg går og flirter lidt med tanken om at blande Mat A og dansk A omkring emnet Poker. I matematik vil jeg så beskæftige mig med kombinatorik og betinget sandsynlighed, mens jeg i dansk vil bruge et litterært værk som Tilfældets Musik (A change of music) eller en film som Rounder. Men er d... -
Euklids indflydelse på græsk arkitektur
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP, og har valgt emnet Græsk Matematik (His/Mat) med fokus på den store matematiske kunstner Euklid. Jeg vil fremføre det gyldne snit og i bund og grund snakke om hellenistisk tid. Men jeg mangler noget om den komparative analyse jeg skal lave. Jeg vil gerne und... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Hvor meget vand kan der være i denne pool?
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med matematikken. 1: Hvis en swimming pool er 5m bred, 15m lang, 90cm dyb i den ene ende og 2,5m dyb i den anden ende og faldet er jævnt fordelt, hvordan finder jeg så ud af hvor meget vand der kan være i poolen? 2: Der fyldes vand ... -
Lektie hjælp søges!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man sk... -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
potensfunktion
ForumindlægHej :) Jeg har et problem med følgende opgave: Funktionen f (x) = b * x ^ a opfylder, at : f (2) = 2 og f (4) = 16 Bestem tallene a og b Jeg har prøvet med formlen: a=log(y2/y1)/(log(x2/x1)) Men jeg kommer ikke langt uden hjælpemidler. Jeg får, at: a=log (8)/log(2). Men så kan jeg ikke komme vide... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave, der træner os i at skrive SOP næste år. Overemnet er "Etik i videnskab, teknologi og kommunikation" Vi har fået til opgave at vælge et emne og opstille en problemformulering, der har med 4 fag at gøre. De 4 fag er dansk, idehistorie, program... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
Hjælp...
ForumindlægHejsa allesammen. Det jeg vil spørge om har intet med lektier at gøre med.. Jeg går i 9. klasse og skal på gym derefter. Men der er noget jeg er tvivl om. Jeg vil gerne tage den naturvidenskabelige linje, men der er et lille problem. Man skal have matematik på A niveau, og jeg er ikke særlig go... -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
Skal jeg vælge bioteknoglogi A, mat A eller biologi A, kemi B
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge studieretning. Jeg står mellem biotek A, mat A eller biologi A, kemi B også har jeg tænkt mig at have matematik til A. Jeg synes umiddelbart at biologi A og kemi B er mest mig, men jeg er bange for at det bliver en hel pige klasse. Hvad tænker I med det? er det bare en... -
Hej, please hjælp...hurtigt!
ForumindlægEr der nogen som har beviserne for understående emner eller nogle hint til årsprøve matematik mundtlig...1.gTrigonometriDen retvinklede trekant.TrigonometriSinusrelationerne og arealet af en trekant.TrigonometriCosinusrelationerne.Den rette linjeParallelle og vinkelrette linjer. Vinkel mellem to ... -
Kvartilsæt og bloksplot
ForumindlægHej folkens :D Jeg sidder og repetere noget matematik til min sidste eksamen i 3.g (Pyha!). Jeg sidder med en opgave som vi har haft om, VIRKELIG lang tid siden (måske starten af 2.g.. don't know) og har ikke kigget på sådan en type opgave siden. Jeg er dermed også så smart til at ikke have ... -
TI-89 sælges
ForumindlægHar jeg TI-89 jeg meget gerne vil af med, da jeg aldrig vil få brug for den. Vil gøre opmærksom på, at jeg ikke har ekstra-tingene til. Dette kommer af at jeg aldrig har brugt dem, så derfor er de blevet forlagt. Vil dog gøre opmærksom på at jeg altså havde matematik på A-niveau, og det var meget... -
Hævning af fysik B-A efter 2. g
ForumindlægHej, Jeg har et problem med at jeg har valgt spansk på A niveau i gymnasiet. Men på grund af noget med skemapakningen for min linje: Matematik A, Fysik B, Kemi B. Kan jeg kun have 4 A fag, jeg har først fundet ud af dette efter min chance for at ændre 2. sprogfag er slut og kan derfor ikke hæve ...
