Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12861 til 12880 af 45451
-
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Historie
ForumindlægHvis man har Historie A som bifag, skal man så have primære kilder eller ?? -
Et ordsprog som driller!
ForumindlægHvordan siger man "når deres barn flyver fra reden"??... Kan ikke finde det i ordbogen!!På forhånd tak:-) -
For meget talesprog?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en danskopgave, og jeg er lidt i tvivl, om jeg godt kan skrive hænge ud, eller om det bliver for meget talesprog? Er der om muligt andre ord, som har samme betydning, som at hænge på gadehjørner? På forhånd tak. -
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
Skriveblokade - SRP
ForumindlægHej, Jeg er i gang med analyse delen i min SRP og har fået skriveblokade. Min problemformulering for analysen: Foretag en analyse af Bestsellers markedsføringsstrategi på de sociale medier for Vero Moda og Jack & Jones. Jeg har lavet virksomhedskarakteristik til dem begge. Det er så nu jeg... -
Skal jeg klage over min SRP karakter?
ForumindlægHej, som nævnt ovenover overvejer jeg at få revuderet min SRP opgave, da jeg har fået 0, Jeg havde forventet at få en bestået karakter, men har svært ved at bedømme min egen opgave. Er der er nogle venlige sjæle der vil læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er 0? Fagene er Engel... -
Kolonisering Indien
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i engelsk og historie om afkoloniseringen i Indien, og ville høre om nogen af jer har skrevet om det før (hvad har i analyseret i engelsk) og hvad kom i ind på? :) -
3.persons fortæller?
ForumindlægHej allesammen :) Er i gang med min engelsk aflevering, som er en analyse og fortolkning af en novelle, og jeg kan ikke finde ud af, hvad 3.personsfortæller hedder på engelsk? er der nogen af jer der ved det? :) -
Forstå HItlers tale
ForumindlægHej alle, jeg sidder midt i min SRP i fagene Tysk og historie, og skal i analysen lave en retorisk analyse og fortolkning af Hitlers tale den 27 januar 1932 "Rede Hitlers vor dem Industrie-Club in Düsseldorf" Jeg har læst taler mange gange igennem, har forsøgt mig med oversættelse men ... -
Økonomisk vækst
ForumindlægKære kloge menneskerEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med min samf. opg.?? Jeg skal diskutere, hvilke problemer der er forbundet med - ad politisk vej - at sikre forsat økonomisk vækst.I de foregående opgaver har jeg først beskrevet den danske økonomis udvikling i dk gennem 1990'erne. Dere... -
Tsunami
ForumindlægHey.Ville bare lige høre om folk herinde mener at vi danskere bør støtte Asien efter katastrofen?Selv mener jeg, at det er meget vigtigt at støtte, men at vi dog ikke må glemme "de sultne afrikanere"... -
The Red Line
ForumindlægJeg har læst de forskellige indæg om selv samme tekst.Jeg synes dog ikke, at nogle af budene på mulige temaer er "lige i skabet" (et Mikael-skab), så jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har et genialt indfald (det kan selvfølgelig også være, at teksten er elendig!).Desuden kunne je... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
AP (Almen Sprogforståelse).
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AP den 5. december, så tænkte på, om der er nogen, der har prøvet det før og evt. har eksempler på opgaver. Desuden kan jeg ikke gennemskue det med kasusser overhovedet.. Håber, der er nogen, der kan hjælpe.. Tak på forhånd. ;) -
synopsis prøve
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke en folkevise men har ikke helt styr på hvad forskellen er på hhv. analyse og fortolkning. er der nogen der kan hjælpe med en forklaring til de to begreber og forskellen på dem.mange tak...(Niveau 8 klasse) -
Islam - Koran
ForumindlægHvordan finder jeg ud af islams syn på religionerne jødedom og kristendom i denne her tekst. Kan ikke rigtig komme igang, nogle der kan hjælpe.. Det er på engelsk, men skal have det forklaret på dansk:) But on account of their breaking their covenant We cursed them and made their hearts hard;... -
Shooting an Elephant
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me... -
OVERSÆTTELSE
ForumindlægHEJ DERUDE! Er der en eller flere som er gode til spansk. Hvis der er må i/du gerne som i/du kunne finde nogle fejl for mig .. tusind tak Hej jeg har skrevet en engelsk tekst som skal oversættes til spansk. Så jeg tænkte om nogen kunne finde nogle fejl inden jeg afleverer. magical realism: Th... -
Case til socialisering
ForumindlægHej alle Jeg er lidt i panik ;-) Jeg sidder som mange andre og skriver SRP med en opgaveformulering fra mine vejledere, der siger nedenstående: Opgaveformulering: Overordnet problemformulering: Hvordan socialiseres børn i førskolealderen i dag, og hvilken betydning har dette for børnenes sener...
