Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12921 til 12940 af 95433
-
Ioner?!
ForumindlægHej! Vi er to piger der skal til fysik eksamen på fredag, men vi er begge i tvivl med hvordan det er med ioner. Er der en venlig sjæl der kan forklare hvordan man finder ud af om der er en minus- eller en plus ion? Og hvor mange minusser og plusser der skal være? Tak! :D -
5 korte sætninger!
ForumindlægEn der har mulighed for at rette disse 5 sætninger? - Hans sidste bog blev desværre en fiasko. - Jeg ved helt ærligt ikke noget om, hvem der har drukket din sherry. - Manden så bestemt ikke ud, som om han fortrød, hvad han havde gjort. - hun vidste simpelthen ikke, hvordan hun skulle tackle ... -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Integral af stykvis kontinuert funktion
ForumindlægI min bog står der, at pga. analysens fundamentalteorem og indskudssætning er enhver stykvis kontinuert funktion integrabel over et lukket interval. Jeg forstår ikke helt hvordan det opstår. Skal man ikke først definere integralet af en sådan funktion. Lad os sige, at vi vil udregne integralet ... -
Another English Essay!
ForumindlægVil voldsomt gerne have hjælp til det grammatiske i mit engelske essay - kongruens i særdeleshed! Er grumt dårlig til det :P Er 3.g'er og har engelsk på højniveau - det faglige niveau er dog ikke overvældende og går ikke efter 12-eren! Kommentarer og konstruktiv kritik er dog velkommen :D -
Studiestart på Matematik ku hvordan
ForumindlægHej Jeg skal starte på matematik på KU efter sommerferien, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra gamle studerende mht. hvad jeg skal være forberedt på? Jeg har læst mig til at det vigtigste, for at kunne gennemføre, er en passion for matematik. Og den har jeg! men min in... -
andengradsligning (matC)
ForumindlægHvordan omskriver jeg ligningen (x-2)2=3(x-2) til en almindelig andengradsligning ax2+bx+c=0 ? -
Religions eksamen
ForumindlægJeg skal op i religion på tirsdag og er lidt i tvivl om hvad jeg må bruge af hjælpemidler? Jeg har fået afhvide vi må medbringe alle de noter vi har lyst til, men må vi også medbringe bogen? Og de noter vi har med må vi tage dem med til selve eksaminationen ved det grønne bord? Man kan også sidde... -
masse-og ladningsbevarelse?
ForumindlægHej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-) -
Terminsprøve
ForumindlægHej.. Har haft terminsprøver, og det er gået godt.. Men jeg fik 00 både i fysik og biologi. Min lærer sagde heldigvis at det ikke kommer til at gå ud over min årskarakter, men stadigvæk er jeg bekymret. Min plan efter 9.klasse var at komme på gymnasiet, men desværre bliver den tanke ødelagt så sn... -
elektronindfangning
ForumindlægHvordan forklarer man hvad elektronindfangning er?Samt opskriv de to processer?Håber der er nogen der har lidt tjek på det og gider give en kommentar/et forslag!! -
reaktions ligninger forklaring
ForumindlægHejsa. Er der nogen der vil forklar mig alt det grundlæggende for reaktions ligninger? og muligvis give nogen eksempler. -
Differentialregning historie
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og bøvler lidt med dette spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg vil hører om der er nogen der har nogen internet kilder hvor jeg kan finde lidt information, eller nogen der kan give mig lidt hjælp. Differentialregnings historie: - Betydningen af Newtons og Leibniz&rsq... -
Kemi og Historie/dansk - rumrejser
Forumindlæghey tænkte på at skrive om rumrejser i Kemi og Historie men er lidt i tvivl om hvor vidt der er nok materiale rent kemisk med de der processer som der sker i en raket? eller måske er disse reaktioner så komplicerede så det er for langt fra de emner vi normalt beskæftiger os med i Kemi? -
Gnidningskraft
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg har fået stillet en opgave der lyder som følger: Billedet viser en masse m fastgjort til en fjeder med fjederkonstanten k. Opstil og løs differentialligningen for dette system med gnidning. Jeg har fundet frem til de forskellige krafter der virker på systemet: ... -
beta-partikel
Forumindlæghvad er ladningen og m0 for en betapartikel? -
HASTER UTROLIGT MEGET !!!!
ForumindlægALKOHOL ! Har hårdt brug for hjælp til disse opgaver!!! 1) Hvordan sker alkohols nedbrydning i organisme? 2)Hvad er forskellen på rumfangs og vægtpprocent ? ... -
Beregning af udstrålingsvinkel
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave som går på at beregne formen på en linse, for at opnå en anderledes udstrålingsvinkel end den nuværende (se vedhæftning) Der er en ca. 5mm flade som udstråler udstråler lys i 120 grader, og ovenpå en linse med et brydningsindeks på 1,49 som giver en udstråling på 86 g... -
illustration af gitterligningen
ForumindlægHej.Jeg har brug for et billede som jeg kan tage udgangspunkt i til min teori om gitterligningen.. Nogle der ved hvor sådan et gemmer sig?mange tak.. -
Stivelse i kogevand (kartofler og pasta)
ForumindlægDette spørgsmål har ikke noget at gøre med skolen, men eftersom studieportalen er det bedste sted at få et svar, så spørger jeg her (jeg har spurgt min fysiklærer, men han kunne ikke svare på det...)Det handler om kartofler og pasta.Når man koger kartofler, er det sjældent at det koger over, selv...
