Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13021 til 13040 af 84813
-
3 sætninger
ForumindlægJeg har prøvet at gøre det bedste jeg kan, men ved ikke om det er rigtig? Nogle der har nogen tilføjelser? 13. I efteråret 1985 var der en serie flykatastrofer. There was a range of air disaster in the autumn of 1985. 14. Hospitalets nye afdeling blev færdig i foråret 1986. The ne... -
Engelsk afl., kaste et blik?
ForumindlægNogen der lige víl kaste et blik? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shocking rate. Acc... -
Hjælp.. Haster.. :D --> afl.
ForumindlægSkal aflevere i morgen.. Nogen der vil rette?? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shoc... -
Problemer med Ti89 tilslutning til Computer.
ForumindlægJeg har det problem med min Ti89 at jeg ikke kan tilslutte den til computeren. Jeg er lige start på et matematik lyn-sommerkursus og kan ikke få min Ti89 lommeregner til at tilslutte computeren via USB kabel. Det skal siges at det virkede for et år siden da jeg læste Matematik på B niveau. Det er... -
andengradsligning
Forumindlægandengradsligningen 2x^2+3x+c=0 har roden 1. Bestem c ? bestem andengradslignings anden løsning? nogle der kan sige mig hvordan den løses? -
stofmængde - hjælp
Forumindlæghej hvordan beregner man stofmængden forstår det slet ik. n (AgNO3) = c (AgNO3) ⋅ V (AgNO3). I kender c(AgNO3) = 0,10 mol/L. -
HJÆLP! Bodeplot af RC-led (lavpasfilter)
ForumindlægPLEASE hjælp mig!!! jeg er helt lost. Jeg har opstillet en RC-kreds (lavpasfilter), og skal dertil lave to bodeplot (et for forstærkningen og et for faseforskydningen) Hvad skal ud af akserne, og hvordan for jeg omregnet min Uin og Uout om til den samlede forskel (tror nok akserne skal... -
Hjælp til densitet.
ForumindlægHej alle der er vilde til fysik ;) Vi sidder og skriver ministudie om luftballoner og en af vores problemstillinger lyder: "Hvor meget skal man varme den alm. atmosnæriske luft op, før den har den sammen densitet som helium" Heliums densitet er, ved 20c grader = 0,1785 g/l Luftens densi... -
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
Lønnet fysikhjælp inden eksamen, 1 dag.
ForumindlægJeg læser Fysik B på GSK tilvalg. Mit problem er at jeg har ret svært ved det, da jeg ikke har haft det på C-niveau/tilvalg og derfor har brug for noget hjælp, da jeg minimum skal hive karakteren 8,0 hjem i faget :-( Der er 8 emner og din hjælp ville bestå i at høre mig i samtlige emner og der... -
Karaktergennemsnit - HJÆLP!
ForumindlægHej Studieportalen Nu står det sådan til, at jeg i år har afsluttet 1.g på STX. Dog har jeg haft et virkelig dårligt år med en sløv læserutine, hvilket selvfølgelig er gået ud over mine karakterer. Jeg har afsluttet to C-fag - fysik og billedkunst. Jeg fik 7 i både fysik og billedkunst årskarakt... -
Mangler du hjælp?
ForumindlægHejj Jeg tilbyder min hjælp til følg. gymnasie fag: Matematik A, STX Fysik A, STX Psykologi C, STX (også noget B-niveau) Jeg har i disse fag selv fået 12 til eksamen. Matematik og Fysik har jeg lige været til eksamen i og fået netop 12. Hvis nogen går og kæmper med nogle af disse fag og gerne... -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla... -
Faradays forsøg
ForumindlægOkay, her er jeg så igen med mig og mit fysik, men denne gang er jeg virkelig på bar bund! Jeg skal skrive en fysikrapport og faradays forsøg. Generelt har jeg ikke rigtig fået styr på hvad induktion er, så er der nogen der kan forklarer mig det så jeg kan forstå det? Men på forhånd tak for hjælp... -
Baner i solsystemet
ForumindlægIdet jeg skal til fysik eksamen imorgen og vi opgiver gravitation som et emne, har jeg et spørgsmål ang. hvorledes baner afhænger af EmekI vores bog står:Emek Cirkel eller elipceEmek=0 --> ParabelEmrk>0 -->HyperbelHvorfor er det som ovenstående?? -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
Mangler gamle sider
ForumindlægI den gamle version var der på bjælken en fane med fag. Under denne fane kunne man under de enkelte fag finde nogle praktiske oplysninger. I fysik, hvar der en glimrende formelsamling. Under matematik var der flere udmærkede indlæg+ henvisninger til relevante internetsider. Jeg har fundet disse t... -
Bestemmelse af salt procent
ForumindlægJeg er i gang med en fysik report, som handler om hvordan man bestemmer salt procenten, med laser og prisme. forsøget går ud på man blander forskelige mængder salt op i 200 g vand, hælder det i prismen, og derefter tænder for laseren, hvor du vil få en streg, på væggen som du tegner op, hver... -
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Hjælp med problemstilling og arbejdsspørgsmål
ForumindlægOkay, vi skal lave en skriftlig projekt, men jeg kan overhovet ikke skrive en problemstilling. Alle dem jeg laver lyder som en arbejdsspøregsmål. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave en problemstilling og nogle arbejdsspørgsmål, fordi jeg overhovet ikke kan. Info: Vi har om alkohol....
