Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13061 til 13080 af 23765
-
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Nedtur - Kim Fupz
ForumindlægHej, jeg har valgt novellen Nedtur til min dansk eksamen, men jeg kan ikke finde på noget at perspektivere. Kan i hjælpe mig?? -
Jordens salte
Forumindlæg1) Jeg ved, at planter er opbygget af hovedsageligt 3 slags grundstoffer, men jeg kan kun lige komme i tanke om 2 (kulstof og hydrogen), hvad er den sidste nu? 2) Derudover, hvad kan gylle bestå af? (urin, slam, svineafføring, slagteriaffald, koafføring, overskudshalm). Der kan være 3 rigtige... -
KEMI!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal op i kemi.... Det eneste fag jeg slet ikke ville op i...Er så nervøs, og skal igang med at læse i dag...Problemet er at vi har haft den værste lærer, og jeg har stort set ikke lært noget hele året....Jeg har det på et sprogligt B-niveau...Nogen der står i samme situation???? -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Formel
Forumindlæghej. Jeg forstår ikke helt formlen: N(T)=N*(1/2)^(T/(T1/2)).Hvad er det man finder ud når man bruger denne formel? -
hjælp min søster...
Forumindlægjeg skal beregne spændingen V:Dc= 10 VR1= 20kR2=15kR3=30kHun har gjort det på følgende måde:I= 10V/20k+15k+30k=10v/65k=2/3kvV=2/3kv*65k=43,3Ver det rigtigt? -
CM til M (HASTER)
ForumindlægHvor meget er 14 cm i meter?14 cm = ?? m -
Energibevarelse
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig yderligere hvad han mener i videoen fra 6:30 og til slut? Link til videoen: https://www.youtube.com/watch?v=YXGWb8prkms -
Fsa Alperne - Rundt i terrænt 2000
ForumindlægHej jeg har et stort problem.. Jeg kan ikke finde ud af min opgave til min matematik afleveringsmatematik Det er opgave 4.4 i Fsa alperne - rundt i terrænt. Opgaven: Når Rasmus kører slalom, bliver han udsat for en vindhastighed på 40 km/t. Beregn vindhastigheden i m/s.. ... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Brydningsloven
ForumindlægHej.. Er der en eller flere som har lyst til at kigge mit korte dokument igennem. Vi skulle prøve at forklare og "udlede" brydningsloven ? -
FSA 2006
ForumindlægEr der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag -
HURTIG HJÆLP!
ForumindlægEmne: lydbølger og brydningSkrevet den: 02-02-2006 16:05:58-------------------------------------------------------------------------------- Opgave 3 s 156 orbit2 En lydbølge bevæger sig skråt op mod et luftlag med en højere temperatur. Temperaturen i underste luftlag er -16C og i øverst 5C. Indf... -
Maxwells Ligning(er)!
ForumindlægHar læst det tidligere, men kan ikke finde nogetm hvor det direkte beskriver James Clerk Maxwells, ligning.Hvordan fungerer den?Hvordan ser den ud når man opskriver den?..På forhånd mange tak//Eagle-Eye -
den relative virkelighed - af Ulrik Uggerhøj
Forumindlæghey derude, er der nogen der har læst "Tid: den relative virkelighed" af Ulrik Uggerhøj, som handler om forskellige teorier om at rejse frem og tilbage i tiden ? Jeg er selv ved at læse den. Men ville høre om der var nogen andre, sådan at man måske kunne diskutere noget ud fra bogen. ... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t... -
Elektrolyse
ForumindlægJeg har forstået hvordan elektrolyse foregår fx med h2o, men jeg forstår ikke hvordan hydrogen kan indeholde energi, hvordan bliver hydrogen omdannet til brintpiller? -
Wikipedia til eksamen
ForumindlægJeg har downloadet wikipedia (kun på dansk), og lagt det på min eksterne harddisk. Spørgsmålet er om jeg godt må bruge det, da jeg rent faktisk ikke er på internettet, men har alle artikler liggende på harddisken. Og reglerne er vel bare at man ikke må være på internettet, og har ikke noget og gø...
