Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13121 til 13140 af 23765
-
Tror I på det her??
Forumindlæghttp://youtube.com/watch?v=GfPJeDssBOM ... Tror I på det? I såfald, hvordan kan det lade sig gøre? Mvh. T. -
Hastighed (integralregning)
ForumindlægKan nogen hjælpe mig? En cyklist bevæger sig med en hastig som er givet ved v(t)= 22-(22/22t+1), t >_(er større eller lig med) 0, hvor tiden t måles i timer og hastighed i km/t. a) hvor langt når cykelrytteren på 1 time (den har jeg løst, men kan ikke komme videre med b) b) Hvor lang t... -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
hvordan kan man finde ud af om lys-bølger er længdebølger?
Forumindlæghej. the title says it all (; -
halveringstiden ( fatter intet )
Forumindlægbestem halveringstiden for det pågengælde nuklid t/min = 0 , 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a/Mbq = 2.5 1.9 1,45 1,09 0.86 0.62 0,49 0,36 0,27 0,23 a)bestem halveringstiden for det pågengælde nuklid b) hvor lang tid går der, før aktivitetn er faldet til 1,0 KbQ? fatter ikke hvorda... -
Religion emne
ForumindlægJeg vil gerne skrive i religion og så et andet fag (evt. naturgeografi) og gerne om en gammel profeti/forudsigelse, men har ingen idéer. Nogen der kan hjælpe? -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
Hjælp..!!!!
ForumindlægResistans.. En solcelle anbringes i konstant belysning. Den placeres i et kredsløb med en variabel resistor som vist på figuren. Når resistorens resistans R varieres, ændres strømstyrken I gennem solcellen og spændingsforskellen U over den. For en bestemt værdi af resistansen R er strømstyrken i ... -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Lommeregner på kemi, miljø og biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal starte på kemi, miljø og biotek (skal studere kemi-delen) på AAU her til august/september, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilken lommeregner I bruger? Det kunne jo være praktisk at holde øje med tilbud inden studiestart - jeg har selv tænkt på TI-89... -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
vinkelhastighed
ForumindlægHej Folkens hvordan løser man disse opgaver Er gået helt i stå og ved ikke hvordan man gør En 5 m høj mast vælter Beregn vinklehastigheden, når den rammer Jorden Beregn hastigheden af spidsen af massen når den rammer jorden Beregn hastigheden af en genstand som falder 5 meter Forklar fors... -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
To-proton henfald
ForumindlægHey, Er der nogle der kunne hjælpe mig med opgave 6 i nedstående eksamenssæt? Jeg kan slet ikke finde ud af nogle af underopgaverne i opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf /Malfoy/ -
Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægSå er jeg i gang med At - forberedelsen og har et problem . Jeg skal forklare/ vise nogle kemiske reaktioner og er usikker på om det er kvalitativt eller kvantitativt, da jeg ikke skal skal gå i dybden med dem men "bare" vise hvilken reaktioner der forløber ? Hilsen Aldina :)) -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er?
