Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13281 til 13300 af 20688
-
Fysikopgave
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, jeg skal b.la skrive om lydens egenskaber, nogen der kan hjælpe? Har søgt og søgt men kan simpelthen ikke finde noget. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være rigtig rart. -
radikal komposant?!
ForumindlægSidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :) -
lyst stof.
ForumindlægJeg sidder med min 24 timer fysik eksamen, om kosmologi :) .. Jeg har flere gange læst her inde om 'lyst stof', menes der med her også det man kalder kendt stof, eller almindeligt stof. her taler jeg om de 4% som universet består af -
frekvensbetingelsen
Forumindlæghejsa. Jeg skal til fysik eksamen her i morgen og jeg sidder og har lidt problemer med Niels Bohrs anden grundkomponent og frekvensbetingelsen. Håber der nogen der kan forklare mig hvad det handler om er ved at gå lidt i panik :S venlig hilsen Line -
VIGTIGT !!!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :)) -
Bølgelængde
ForumindlægHej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm -
Brydningslov og hældningskoefficient
ForumindlægJeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydni... -
Brydningslov og hældningskoefficient
ForumindlægJeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydningsf... -
HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig. -
kraftmoment noter
Forumindlæghey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd -
Farveblanding
Forumindlæghey.. ^^ jeg har fået en fysik rapport for.. et af spørgsmålene lyder: En computerskærm med en farvedybde på 8 bit kan vise 16,7 millioner farver. Redegør for, ved hjælp af additiv farveblanding, hvordan dette tal opnås.. håber der er nogen der kan hjælpe mig. :) -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D -
kort opgave(:
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet. -
Interferens bølger
ForumindlægVi har lavet et forsøg i fysik om et laserlys som bliver interfereret i et gitter. Jeg skal forklare afbøjningsvinklen og skal lige vide om jeg har forstået det korrekt. Lysbølgerne bliver interfereret i gitteret og det får prikkerne til også at interferere sig og derefter kan man måle afbøjning... -
det salte, det sure og det basike please hjælp mig :p
ForumindlægHej jeg har et mega problem! jeg skal aflevere en fysik rapport tirsdag d. 16. September om det salte, det sure og det basikse! Problem er bare at jeg ikke fatter noget som helst af det :( er der ikke en der kan hjæle mig,please? :( Jeg er bare totalt på den :(:(:( tak på forhånd <3 -
faner ¨på graf i excel
ForumindlægHej, Jeg har lavet nogle fysik forsøg, hvor mine data blev lagt ind via loggerpro (forsøg med stråling). Jeg skal have lavet en graf, med faner der viser usikkerheden. Men hvordan indsættes disse faner helt præcist ? -
Lyd
ForumindlægHej venner Jeg er igang med at lave diskussion afsnittet til mig fysik rapport, men sidder lidt fast og kan ikke komme videre. :) Jeg har vedhæftet selve opgave arket og håber i vil tage et kig Tak på forhånd :) -
Frekvens - vil I ikke hjælpe? i:
ForumindlægJeg sidder her med en fysikrapport og skal beskrive hvad frekvens er, problemet er bare at jeg er fuldstændig blank og da fysik ikke lige er min stærke side, så kunne jeg godt bruge noget hjælp :D Er der nogen der vil hjælpe mig med at beskrive hvad frekvens er, når det er under emnet elektrom... -
Radioaktivitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan man laver et henfaldsskema i fysik ?? 137 55 Cs Som regel stammer istotopen 137 56 B... -
AT-synopsis
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak!
