Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13381 til 13400 af 23765
-
ER du også træt af at høre (de samme) spørgsmål om SSO næsten hver dag??????
ForumindlægHeySynes at vrimler med spørgsmål til SSo og historieopgaven lige for tiden (ok indrømmet jeg er også selv en flittig "spørger" på det område) og når det bliver danskopgave tid kommer det til at vrimle med danskopgave spørgsmål...Hvad med at undgå at de samme spørgsmål bliver stillet he... -
Har fået en underlig matematik opgave.
Forumindlæg90 graders varm kaffe hældes i en termokande. Kaffens temperatur er t timer senere y grader , hvor y tilnærmelsesvis er bestemt ved:y=22+68*e^-0,063tUdregn tiden før kaffens temperatur er på 75 grader:Den har jeg løst, den var ikke så svær, den gav 3,956 timer.Men så spørges der, hvad er temperat... -
19F^9+
ForumindlægHej, jeg har i en fysikopgave problemet, at jeg skal bestemme massen af følgende ion:19F^9+ , Det skal siges, at 19-tallet også er hævet! Fatter virkelig ikke hvad det betyder... -
monotoniforhold
Forumindlæghej. jeg er blevet stillet en opgave som jeg har problemer med.givet funktion: f(x)= (3x^2-1)/x^3nu skal jeg så bestemme monotoniforholdene. jeg ved at man skal differentiere og f'(x) (vist nok)=(-3x^4+3x^2)/(x^9)derefter skal man så sætte f'(x)=0??så ligningen bliver: (-3x^4+3x^2)/(x^9)=... -
nummergrupper
ForumindlægHej er der nogen der ved noget om nummergrupper eller talgrupper som marko rodin fortæller om i sin video af 1996 således at jeg fanger essensen i det lange løb! dualiteter i den forstand at vi har et positiv og en negativ af følgende grupper 1-4-7 2-5-8 3-6-9 Jeg sk... -
Lectio
ForumindlægInden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor? -
DTU
ForumindlægHej Jeg skal snart på DTU, enten på diplom eller civilingeniør.. har nogle spørgsmål..... Er der undervisning hver dag, og hvad tid starte en skoledag? Hvordan foregår undervisningen? på dansk eller engelsk + bøgerne Har man også afleveringer ligsom på gym? -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej folkens nogen der lige vil hjælp til dette opgave på forhånd mange tak :) -
Ioner/baser/syre
ForumindlægHey folkens. Nogle der har noter til ioner/syrer/baser, med natriuemchlorid og alle de andre syrer, er røget af på den i skolen. derfor kunne det være rigtig godt med nogle NOTER! Det ville være en stor hjælp! Mvh. Thomas P :) -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej.. jeg skal til optagelsesprøve snart. Og jeg håbede at der nogle der ville komme med en ide om hvad jeg skal øve på? Eller bare noget... -
Hvad er specialt ved atomkraft?
ForumindlægHej!! Kan i fortælle mig om atomkaft, altså det i vide om atomkraft?? TAK FOR FORHÅND -
Korrekt reduceret?
ForumindlægJeg skal reducere følgende: (x+h)2 - h(h+2x) Heraf: x2+2h-2h+2hx x2+2xh Er dette korrekt reduceret? - eller er det helt hen i vejret? -
Nogen der vil rette min engelsk stil?
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med mit engelsk, og jeg ville derfor høre om der evt. er nogen der vil rette den inden jeg skal sende den i aften? + give den en kommentar. (Jeg sender den i mail eller i besked her på studieportalen, da jeg ikke vil have folk tager fra den) -
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Atomer
ForumindlægHey,nogen som kan hjælpe mig? (:Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium.Massen for et kaliumatom = 39,10uI naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af henfald... -
hjælp med bevæglse
Forumindlæg2. Benzinforbrug En bil holder på en lige og vandret vej. Med konstant acceleration opnår bilen farten 100 km/h i løbet af 14,6 s. Bilen med fører har massen 1350 kg. a) Beregn størrelsen af den resulterende kraft på bil med fører under accelerationen. Når bilen har opnået farten 100 km/h, fortsæ... -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 'look-alike' side? -
To-proton henfald
ForumindlægHey folks. Jeg har fået mig et lille problem med denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig (: Opgaven lyder: I 2005 lykkedes der for første gang at fremstille nuklidet 54Zn. Nuklidet blev fremstillet ved at beskyde en prøve af nikkel med nikkelioner fra...
