Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13401 til 13420 af 27765
-
Kildekritik
ForumindlægModtageren i denne artikel, er det ikke bare borgerne i samfundet? http://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2011/2011.12/danskerne_elsker_stadig_de_gammeldags_medier/ -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op... -
Hjælp til DHO
ForumindlægKære alle. Min dansk historie opgave er lige om hjørnet, og jeg skal skrive i historie. Jeg har valgt at skrive om industrialiseringen. Indtil videre har jeg tænkt på Overemne: Industrialiseringen Underemne: Den politiske udvikling/socialisme. Er der evt nogle der har nogle ide... -
religion og dansk
ForumindlægHjælp - forslag til emne Skal have om kærlighed i fagene religion og dansk. Nogen er har nogle forslag til specifikke under emner? -
Jeres skriftlige årsprøve?
ForumindlægHej..Da du var op til skriftlig dansk årsprøve i 1.g.. blev der så brugt et tidligere eksamenssæt? og hvor gammelt var det eksamenssæt så?håber nogen kan huske det.. hehe tak :) -
Mundtlig historie
ForumindlægNår man skal op i mundtlig historie hvad gør man så egentlig. Vores lærer har ikke sagt noget er meget i tvivl. Er det altid en kilde man kommer op i? Hvordan skal denne kilde behandles? Skal man resumere den eller skal man bare tage udgangspunkt i de spørgsmål som man får sammen med kilden?? -
En god film
ForumindlægHar fået en ret simpel opgave, skal bare se en film jeg selv vælger og anmelde den, men er helt blank. Nogle forslag til en god film? (GÅR I 2.G) Tak på forhånd (: -
Hjælp til problemformulering omkring imperialismen
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at formulere en problemformulering indenfor temaet: Imperialismen og 1. verdenskrig - fokus på imperialismen. -
oplæg til et hf-hold
ForumindlægHej alle Hvordan kan man vise at den stil man har skrevet i dansk skriftligt er til et hf-hold? Skal man bruge nogle bestemte begreber eller ordforråder. På forhånden tak -
Engelsk mundtlig B - hvordan prøven foregår og man bedste fremlægger sig tekst.
ForumindlægHej. Jeg skal op i engelsk mundtlig B nu på onsdag. Jeg er lidt i tvivl omkring hvordan prøven forløber så det ville være super rart lige at blive briefet. Hvis I skulle lægge inde med noget tips/tricks og eventuelt noter ville jeg også være taknemlig hvis de blev vedhæftet. En anden ting jeg ... -
24 timers eksamen - hjælp
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg skal gribe dette emne an, evt. hvad jeg skal gå i dybden med, hvad der er vigtigst, og evt. forslag. Jeg har trukket: Mellemkrigstiden og nazismen Mine kilder hedder og omhandler: Nazismens fremvækst - Et uddrag af en sociologisk un... -
KAn ikke finde den...
ForumindlægHej folkens! Så er jeg i knibe! Jeg kan ikke finde et maleri på nettet (eftersom jeg ikke kender forfatteren), jeg kan dog heller ikke huske, HVAD MALERIET HED, udover noget med : En begivenhed (tror jeg). På maleriet nederst er der en masse mennesker, der er casinoer, spillemaskiner, nogle der... -
hvordan siger man.....
Forumindlægmartin, som er faderen.... mit bud: Martin, den der Vater ist.... aber ich finde der Satz ein bisschen merkwürdig -
SRP- Afstæning
ForumindlægHeey er der nogen der kan hjælpe ang. studieretningsprojekten? Har Afsætning som hovedfag og mit bifag er engelsk Er der nogen der har nogle forslag om hvad jeg skal skrive om?? Vil gerne skrive om en virksomhed..men ved ikke hvad, og hvordan? Nogle ider om nogle problemformulering? -
Værdikæde i relation til outsourcing
ForumindlægJeg skal til at skrive et afsnit i mit SRP om outsourcings indflydelse på værdikæden. Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kunne bygge afsnittet op? -
Samfundsfagsopgave - Help!
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der kan give mig, en redegørelse for karakteristike træk af socialiseringsprocessen i det traditionelle samfund? Please hjælp, det haster sindsygt meget, og kan virkelig ikke komme udenom det.. Jeg har skrevet om, at det traditionelle samfund var tæt knyttet, og havde ... -
Case til eksamen i psykologi???
ForumindlægHej Alle Er der nogen der ved hvordan man skal gribe en case an til psykologi eksamen? Håber der er nogen der har en god fremgangsmåde, eller gode tips (: -
"Paganinis Violin" fra Car Bagger
ForumindlægHejså.. er der nogen der kan hjælpe med Car Bagger´s digt "Paganinis Violin" fordi jeg har læst den mange gang men jeg forstår intet.. -
Studentereksamen mdt. Dansk
ForumindlægNu skal jeg allerede til min sidste eksamen her på mandag og har kun weekenden til at forberede, da jeg var op til filosofi i går. Er det ikke lidt unfair med så lidt tid mellem eksaminerne? Der har været ca. en uges mmellemrum mellem hver eksamen men netop til dansk har jeg kun denne weekend? :-... -
Fortolkningshypotese?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal til at lave Dansk. Er der nogle der ved hvad en Fortolkningshypotese er? på forhånd tak.. Frederik
