Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13461 til 13480 af 23765
  • syre, base, og ph-værdig - opgave

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave at skrive om: syre, base, og ph-værdig. men ved hverken hvor jeg skal begynde eller starte, da jeg ikke har haft dette fag før. nogen der kan komme med nogen ide'er ?
  • redoxreaktion - og?

    Forumindlæg
    Magnesium, Mg, vil med stærk syre (svovlsyre) reagere exotermt, dvs. varmeafgivende. Kemisk reaktion:Mg+H2SO4 -> MgSO4+H2Ud fra reaktionsskemaet kan vi se at vi har at gøre med en redoxreaktion, eftersom der afgives to H…… atomer? ioner? hvad er H'erne??Desuden, redoxreaktion= afgivelse og...
  • eksamen 9 kl.

    Forumindlæg
    Jeg mangler ideer til forsøg til brug i emnerne; Det sure, det salte og det basiske. Jordens skatte. jordens salte Er der nogen der kan hjælpe mig igang?
  • Forvitring :)

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder her med en opgave der omhandler forvitring, men kom til at tænke på om der findes noget der ikke kan forvitres? På forhånd tusind tak!
  • opløsning af jern i svovlsyre

    Forumindlæg
    Vi har en opgave, som skal besvares.. håber nogen meget gerne vil svare. 1. Hvorfor kan jernet i stålulden opløses i svovlsyren? Vil have et hurtigt kort svar.. tak!
  • Bange for eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op til spansk paa fredag og er rent ud sagt hunderaed.. Hvis der er nogle derude som ville goere mit liv lidt lettere og skrive hvis de har nogle notater eller et eller andet om El Bola. Jeg skal nemlig lave et oplaeg.. Haaber der er nogen derude der vil hjaelpe!!
  • t-shirts med logo "Fuck off"

    Forumindlæg
    Hvad synes i kan man godt tillade sig at gå i skole med en t-shirt hvor der står FUCK OFF.. Burde forældre ikke opdrage sin børn til ikke at påklæde sig sådan for det er jo nærmest noget man prøver at sige til andre ved at gå i det??? eller skal man fordi der er ytringsfrihed ikke sætte grænser o...
  • Virksomhedsøkonomi

    Forumindlæg
    Jeg søger nogle der har samtlige formler inden for dette fag.. Det er bare hvordan man finder, VO, VE, BF, etc.. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe..
  • Hvordan kan jeg vide at min ring er af rustfrit stål?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har købt en ring til 4,5€ som jeg er i tvivl om faktisk er lavet af rustfrit stål. Hvordan kan jeg teste om den er det, jeg har tænkt mig at lægge den i vand men er der nogle bedre muligheder end det?
  • Grundstoffer

    Forumindlæg
    Et grundstof er et kemisk stof, der udelukkende består af atomer med samme atomnummer (dvs. har samme antal protoner i kernen) jeg forstår det ikke. Er der nogen der måske kan forklare i flere detaljer
  • Det er elektronerne i yderste skal der afgører grundstoffets kemiske egenskaber

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et spørgsmål angående opbygelsen af et atom Hvorfor er det kun elektronerne i yderste skal der afgører grundstoffets kemiske egenskaber? Mange tak på forhånd!
  • Optagelse af øl i kroppen

    Forumindlæg
    Jeg skal til at lave et elevoplæg i min klasse, hvor jeg skal fremlægge og vudere en artikel. Den artikel jeg har valgt påstår at øl er sundt i rette mængdere, fordi det indeholder silicium som forebygger knogleskørhed. Mit spørgsmål er hvilken teori kan man knytte til dette emne med optage...
  • Vands varmefylde, forskel fra tabelværdi?

    Forumindlæg
    Hej. Vi har lavet et forsøg (med en elkedel) hvor vands varmefylde er fundet til at være omkring c=5200 J/kg*C. Dette er altså omkring 1000 højere end hvad tabelværdien/teorien (c=4186) lyder på. Det skal kommenteres. Så hvorfor er der denne forskel? Tak (:
  • afstemning i reaktionsskemaer

    Forumindlæg
    Hej.... Var desværre syg den dag dette blev vist og syntes ikke at kunne læse mig til det. Nogen der kan hjælpe mig igang med dette, så jeg kan få en ide om hvordan jeg skal lave resten af opgaverne ?? Afstem N2(g) + O2(g) - - NO(g) er svaret så 2NO eller ?? Afstem Al(s) + Cl2 (g) - - AlCl3(g)...
  • Tollens Prøve

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan hjælp hvad "tollens prøve, er en prøve for"?? Håber i kan hjælpe!
  • Bruttoproces

    Forumindlæg
    En der kan forklare det jeg har markeret med rødt? Ved ikke hvorfor man gør det. og hvordan kommer man frem til 0,799 V og 0,0257 V?
  • Afstemning og fældnings reaktion

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at afstemme forskellige reaktioner.. Håber på nogen kan rette og forklar hvad jeg kan ændrer på den hvis der er noget forkert.. Vi har fået eksempler i klassen, men jeg forstod det ikke af læreren, men jeg er heller ikke helt sikker på om jeg er færdig med reaktionen eller ej...
  • Kvalitativ og kvantitativ analyse

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvad fordele og ulemper er ved kvalitativ og kvantitativ analyse? Tak på forhånd
  • hjælp med kys hånd

    Forumindlæg
    Opg 2 Hydratisering ( opløsning af salte i vand ) Opskiv reaktionsskemaet for hydratisering af følgende salte. 1 NaCl (s) ----> 2 MgCl2 (s) ----> 3 KNO3 (s). ----> 4 CuSo4 (s). ---> 5 Al(NO3) 3 ---> 6 CaBr2. (S)
  • er syre et salt?

    Forumindlæg
    Hej ER der nogen af jer, der ved, om en syre også er et salt. Fx HCl, eller eddikesyre CH3OOH? Tak på forhånd