Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13481 til 13500 af 33650
-
Optagelse
ForumindlægJeg vil gerne studerer psykologi, men gennemsnittene bliver sikkert høje.. tænkte jeg kunne søge gennem kvote 2, men er der bestemt erhvervsarbejde der vil give mig fordele til studiet ? eller er det bare en eller anden form for erhvervsarbejde? anden mulighed kunne være at blive aupair et år.. ... -
eksamenssæt
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe? -
Kan jeg hæve til a niveau?
ForumindlægJeg har været til skriftlig eksamen i mat i år (2.g), men jeg har nu fået lyst til at hæve mat til a niveau. Kan man det hvis man har været til eksamen? Da vi valgte valgfag og hvilket fag vi ville hæve tidligere på året sagde lærerne at det var muligt at ændre fag senest en måned inde i det nye... -
Optagelsesprøve gymnasium
ForumindlægJeg kender en ung udenlandsk pige som skal til optagelsesprøve til gymnasiet i matematik. Fordi hun mangler 9 klasses afgangseksamen. Hun skal tage testen på engelsk. Hun vil gerne vide hvad testen går ud på. Er der nogen der har kendskab til om der på nettet ligger en test. Øvetest eller noget.... -
I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, så er jeg interesseret i at vide, i hvor høj grad pensum fra biologi på C niveau indgår i bioteknologi på A niveau. Det hedder sig jo, at biologi C og kemi C er en del af det samlede fag, men kan man virkelig komme til eksamen i emner som kønssygdomme, mandens/kv... -
Løsning til differentialligning
ForumindlægEn havkats længde L (målt i cm) som funktion af den alder (målt i år) antages at være løsning til differentialligningen: dL/dt = 0,619 * e^(-0,22t) * L. Find forskriften for L. Kan nogen hjælpe? -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om, hvorvidt årskaraterer tæller med i ens endelige studentereksamen, hvis man skal op i dem til eksamen. Mine årskarkaterer i fransk var 10 i skriftlig og 7 mundtligt og til den mundtlige eksamen fik jeg 10. Hvilke af disse karakterer tæller? Findes der et gennemsnit m... -
OPTAGELSESPRØVE!
Forumindlægnogle der kan komme med nogle ideer på hvad jeg skal gøre? -
vektore.
ForumindlægHej alle. Jeg har vedhæfted et dokument med 2 opgaver omhandlende vektore. Opg 1: Hvordan finder man D? Og derefter OD? Er godt klar over hvordan man regner kordinatsættet ud! Opg2 Er egentlig ikke nødvendig da jeg godt kan klare den selv, fik dog bare begge opgaver med da jeg tog e... -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv... -
Trække sin udd. tilbage?
ForumindlægGoddag.Har lige et enkelt spørgsmål. Hvis nu man søger ind på en teknisk skole, kan man så godt trække sig ud igen, hvis man senere finder ud, at man hellere vil et andet sted hen - fx. det almene gymnasium?Mvh.Tissi -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej, har en tredjegradsligning som jeg skal have lavet om til en andengradsligning så den er til at arbejde med.. Har fået af vide at jeg bare skal bruge GeoGebra og så vil den omregne det for mig? men kan ikke få det til at virke (gør det sikkert ikke rigtigt) .. Håber der er en der måsk... -
Biologi i gymnasiet
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, hvor biologi er på B-niveau, men jeg ønsker at gøre det til A-niveau, når det kommer til det. Det der undrer mig er, at jeg ikke har haft en eneste biologitime (ud over de fra grundforløbet) endnu. Og på skemaet for resten, som det er nu, kan jeg heller ikke se nog... -
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
Hej allesammen - hvad ligger jeres snit på?
ForumindlægHej hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :D -
Angiv samtlige stamfunktioner
ForumindlægAngiv samtlige stamfunktioner til f(x) = 2x * cos(x2-3) Jeg ved at ∫(f(x))dx = F(x) På lommeregner får jeg sin(x2-3) Men ved at udregne led for led får jeg ∫(2x)dx * ∫(cos(x2-3) ⇒ x2 * sin(x2-3) Jeg forstår allerede at ∫cosx = sinx men fo... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda... -
Karakter ?
ForumindlægHej alle !Jeg var til eksamen i skriftlig matematik idag på b-niveau, er der nogle der har nogen idag om, hvad man få af karakter, hvis man har mellem 20-30% rigtige ?MvhBent -
Opjustering af gennemsnit
ForumindlægHej,jeg afslutter min HF i år, og har taget et ekstra højniveaufag udover dansk, jeg har taget engelsk.Er der nogen der ved om det kan passe at man kan gange sit gennemsnit op med 1.03 hvis man har to højniveaufag på sit HF-bevis?På forhånd tak for svar,Dennis Lund
