Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13481 til 13500 af 160718
-
Mundtlig matematik årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundtlig prøve i matematik. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal læse op. Jeg har allerede læst emnerne igennem og skrevet noter til, men jeg føler stadig at jeg mangler at gøre noget. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man ellers kan læse op?... -
Matematik og global opvarmning
ForumindlægHvad kan jeg skrive i matematik om global opvarmning/klimaforandringer i SRO 3g? Er der nogle emner, der er værd at oplyse? Jeg har tænkt på nogle klimamodeller men ved ikke præcist hvad jeg skal komme ind på herunder. Mvh -
Hjælp tilbydes: Matematik og fysik (Kbh)
ForumindlægHvis du bor i Københavnsområdet og har brug for hjælp eller eksamenstræning i matematik eller fysik, så kontakt mig ved at klikke på mit brugernavn og skrive en besked. Løn og mødested efter aftale. Jeg er uddannet fysiker og kommende gymnasielærer. -
Matematik C Skriftlig eksam !!
ForumindlægImorgen skal jeg op i matematik c skriftlig eksam, og jeg er ikke så perfekt til mat !!! Er næsten dårlig til det :( Er der nogen der kan giv mig råd på hvad jeg skal øve mig på mest ??? PlzzZ HELP ME :-S -
Kombinatorik, Regning/Matematik, 8 skoleår, Opgave 5 Side 21, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægSe den vedhæftede fil med opgave 7 tegningen og facit. Opgave 7 Tegningen forestiller en signaltavle med 5 lamper, der kan tændes enkeltvis eller flere samtidig. Tavlen findes i en virksomhed, hvor hver enkelt af personalet har sin kombination af lysende lamper, så at den pågældende kan tilka... -
mundtlig matematik 10.klasse
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik i 10.klasse. Og jeg vil jo gerne forberede mig så godt som muligt .. Jeg kan desværre ikke finde nogle opgavesæt på nettet, heller ikke på undervisningsministeriets hjemmeside, så jeg må jo bare øve mig, på hvad der muligvis kan komme. Der plejer næsten altid at ko... -
Matematik eksamen - Bestået???
ForumindlægHej Allesammen. Jeg står og skal til 6 eksamener på 2 uger, og er meget nervøs især for matematikken. Jeg SKAL bestå alle fag for at komme ind på min uddanelse (men der er ikke krav til mere, end at det skal være bestået) Mit spørgsmål er derfor, hvis jeg får 4 i min skriftlige matematik eksa... -
Matematik eksamen - symmetriakser
ForumindlægHej Er der nogle som ved hvor man kan øve sig på matematik prøver niveau? Jeg vil nemlig gerne gøre mig klar til min eksamen til sommer. Er der nogle som også kunne forklare mig hvad symmetriakser er hvis man taler om en firekant og som kan komme med en tegning over det. Er der nogle som ved hvo... -
Har fået en underlig matematik opgave.
Forumindlæg90 graders varm kaffe hældes i en termokande. Kaffens temperatur er t timer senere y grader , hvor y tilnærmelsesvis er bestemt ved:y=22+68*e^-0,063tUdregn tiden før kaffens temperatur er på 75 grader:Den har jeg løst, den var ikke så svær, den gav 3,956 timer.Men så spørges der, hvad er temperat... -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
Skriftlig matematik afl.
ForumindlægHvad skal der indeholde i en skriftlig aflevering i matematik? Bortset fra udregninger og facit -
Find side a i en retvinklet trekant
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp ved en opgave Jeg skal finde højden af en retvinklet trekant = a og jeg har alle vinkler og hypotenusen A = 57 B = 33 C = 90 c = 450m Hvordan kan jeg finde side a med disse infomationer ? -
Tangen, cirkel og røringspunkt, opgave 39 s. 45 Vejen til Matematik B2 (Knud Erik Nielsen,Esper Fogh)
ForumindlægEn cirkel er givet ved ligningen: (x+2)^2+(y-1)¨2 = 13 c. Vis, at linjen med ligningen 3(x-5)+2(y+3) = 0 tangerer cirklen og bestem røringspunktets koordinater: Hvordan viser man dette. Spørgsmålene i a og b har jeh løst -
Epidemier
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om epidemier i srp med fagkombinationen matematik A. Hvordan kan man vinkle sagen mest muligt til samfundsfag B? og hvilke teorier kan man inddrage hertil? -
Jeg kan intet matematik
ForumindlægHeeej jeg har virkelig problemer i matematik.. Har i haft det , hvordan kan man gøre sig bedre når man ikke kan forstå det.. -
finansiering af rejse!!!Matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, hvor jeg skal lave en finansiering af en rejse til Brazil ved at låne i banke. Hvordan gøre man det ? Tak på forhånd -
Grækenland og matematik SRP
ForumindlægHej jeg har fået min opgaveformulering til min SRP, så ville spørge nogen om de kunne hjælpe mig med at forstå præcis hvad opgaven går ud på. Opgaveformuleringen lyder således : Redegør for den samfundsmæssige udvinkling i Antikkens Grækenland med særlig henblik på en analyse af samspillet mellem... -
Navn(e) for a og b i potensfunktion????
ForumindlægNavn(e) for a og b i potensfunktion????? -
En ligning for en tanget, opgave 40. s. 45 Vejen til matematik B (Knud Erik Nielsen , Esper Fogh)
Forumindlæg40.. En cirkel har centrum I 8-1,-2) og gårgennem punktet P(4,1) a) Bestem en ligning for cirklen ( jeg har gjort det således) r =(4-(-1))^2 + (1-(-2))^2 = (4+1)^2 +(1+2)^2 = 25+9 = 34 Ligning for cirklen bliver (x+1)^2 +(y+2)^2 = 34 B) Bestem en ligning for tangenten i punktet (2,5) Det er ... -
Terrassen - Mundtligt Matematik
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har seriøst virkelig brug for hjælp til en opgave (Spørgsmålet kommer snart) Jeg skal fremlægge i mundtligt matematik og jeg har ingen ide hvordan man løser opgaven! Opgaven hedder Terrassen 2 og er inde på den der hedder Prøveoplæg Til Mundtligt Matematik Af Maria Grundt ...
